Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Självklart ska du vara stolt över dig själv. Om man ser till enbart pengar så finns det dock ganska många människor i Sverige som har det bra (läs: stor förmögenhet) så kommentaren "jag har pengarna som krävs" känns lite farlig. Sedan är det en annan sak att alla inte har intresset/behovet att "klä upp sig" bara för att man har gott om pengar. Folk kanske trivs i att gå runt i jeans och T-shirt.
Joo, precis, som jag skrev så har jag med varit i sittuationen där pengar inte varit något som funnits för mycket av så att säga...Och självklart behöver man inte gå i dyra kläder bara för att man har miljoner på banken, men själv anser jag att det är en naturlig del av det hela så att säga. Och jag är stolt, jag var även stolt innan familjen ägde pengar...Men problemet är ju att det känns som om man får ta skit bara för att man bär dyrare kläder/skor/klocker etc.
Då, av någon konstig annledning frågar folk var man köpt grejjerna och hur sjutton man har råd att köpa nya kläder konstant..Då kan inte jag själv finns någon anna kommentar än att , har man pengar så går det, eller har man råd så har man...Vette fan vad man annars ska svara, det är klart, man skulle ju kunna vara kall och bara gå...!!
Men den värsta tiden är tammefan vintern, för då köper man saker som verkligen syns...
Men det värsta är ju ändå när folk inte kan vara glada för andra, det kan komma den dag då DOm får en massa pengar.
Som nu när vintern kom, då köpte jag en rock som räcker ner till knäna med tre knapparsknäpp, en enkel för några tusenlappar...Men direkt då så får man kommentarer att "känner du dig viktigare i den så" och dylikt. Jag köper ju den för att jag tycker den är snygg och bekvämm, även att jag tycker jag ser snygg ut i den...
OCh det har jag märkt, hur man än vrider och vänder så får man mer respekt i samhället om man klär sig propert...Allt blir lättare...
Men problemet är egentligen inte så stort, men börjar tröttna på folk som klagar på allt, vad säger man till dessa?