• 4
  • 5
2006-03-14, 21:12
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massey
Alla bönder i eu får bidrag. Det är till för att maten ska bli billigare.

Det är inte sant, de får bidragen för att de ska kunna konkurrera ut bönder i u-länder där det är billigare. För att jordbruken inte kan klara sig i EU så sätts tullar och bidrag kastas över bönderna, vilket alla andra förlorar på.
Citera
2006-03-14, 21:29
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Det är inte sant, de får bidragen för att de ska kunna konkurrera ut bönder i u-länder där det är billigare. För att jordbruken inte kan klara sig i EU så sätts tullar och bidrag kastas över bönderna, vilket alla andra förlorar på.
Poängterade ovan att EU:s jordbrukspolitik inte är topic i denna tråd. Tack för visad hänsyn. /Mod
Citera
2006-03-14, 22:35
Medlem
pjtrs avatar
Jag vet inte hur det är för er andra, men för mig sitter inte respekten för en människa i pengarna. Jag vet inte hur vanligt det är att folk köper sig vänskap men de som gör det är onekligen ganska patetiska också de som låter sig köpas som varor. Ett annat exempel är de lyckligtvis få människor som högljudt tjuter ut sina krav omgivning. "Den och den ska tjäna så och så mycket/ vara väluppfostrad / av fin familj / gå på den skolan för att få vara min vän". Det är som att ropa ut sin skräck för allt det främmande.

Självklart är det inte fel att spendera sina pengar, det är ju det de är tillför.
Men man får skylla sig själv om man låter göra sina val som ett skrik efter uppmärksamhet. Det ända man signalerar är en brist på självförtroende. Sen ska man komma ihåg att de här människorna finns ju inte bara bland de så kallade snobbarna. Det är en allmänmänsklig brist.
Citera
2006-03-27, 18:49
Medlem
Spegelbolls avatar
Alltså, om jag ska vara ärlig med dig så tror jag inte att det räcker med "jag har pengarna som krävs" för att folk ska uppfatta dig som en snobb kompis. Jag skulle nog säga att det ligger mer i din dialekt, kläderna, vilka du umgås med etc. Passar du in på Bratmodellen till punkt och pricka kan du säga vad du vill, du kommer ändå att uppfattas som en snobb och vara avskydda av vissa och älskad av andra. Det är så det funkar.
Citera
2006-03-27, 19:01
Medlem
Monikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Men skulle bara vilja ha bekräftat, visst borde man egentligen vara stolt och glad för den levnadsstilen..Eller ska man vara sur för att man inte går runt i trsiga kläder och bor i en sunkig lägenhet i någon sunkig håla utanför stan?
Man kan vara glad att man gillar sin livsstil men samtidigt vara ledsen för att man är trångsynt. Och det är nog trångsyntheten som folk stör sig på, inte dina superlyxiga, jättedyra marco bossi-skor.
Citera
2006-03-27, 19:58
Medlem
sarajevoexpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqo
Det krävs stil, klass, pengar, uppfostran, hövlighet, hårt arbete, studier och mycket mycket mer.

Knappat något man ordnar på en handvändning. Så sträck dig och gå med huvudet högt för det du klär dig i har du förtjänat genom ditt egna arbete eller din familjs hårda arbete.

Håller med 100%! Viktigt är också att man inte börja se ner på folk utan uppför sig på ett respektfullt sätt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in