2006-03-12, 14:31
Medlem
Mclarengbgs avatar
Personligen anser jag att pengar är respektive persons ensak. Skulle aldrig falla mig in i att fråga varifrån en person har fått sina pengar. Undantaget är vänner som jag känner väldigt väl.

Anledningen till att jag tidigare skrev att kommentaren "Jag har pengarna som krävs" känns lite farlig beror på hur kommentaren framförs. Sägs den med arrogant, snobbig attityd så inger det inte speciellt stor respekt. Om man däremot säger det hela med lite stil och vardaglighet så självklart skulle jag acceptera det svaret. Visst kan folk försöka ljuga och liknande men sådant är ganska lätt att genomskåda.
Citera
2006-03-12, 14:34
Medlem
Äsch skit i dom. Så här är det.

Att vara snobbig\brattig är något av en sub-kultur.

Men långt ifrån andra sub-kulturer. Här räcker det inte med att raka skallen, ta på sig bomberjacka. Det räcker inte med att färga håret svart och skrika kött är mord. Det räcker inte med att klä sig i jeansjacka och åka raggarbil.

Det krävs stil, klass, pengar, uppfostran, hövlighet, hårt arbete, studier och mycket mycket mer.

Knappat något man ordnar på en handvändning. Så sträck dig och gå med huvudet högt för det du klär dig i har du förtjänat genom ditt egna arbete eller din familjs hårda arbete.
Citera
2006-03-12, 14:45
Medlem
slippys avatar
Vad får du pengarna ifrån då? Har du bra jobb eller springer du runt med farsans kreditkort? Jag menar jobbar man hårt kan man ju alltid säga det om någon frågar hur man har råd med allting.
Citera
2006-03-12, 14:47
Medlem
SvaMp_s avatar
Det som retar mig med snobbar är att dom är stolta över ngt som de inte har jobbat ihop själva, skulle du jobbat ihop dina pengar själv och varit rik och stolt skule jag ha all förståelse för det, att däremot skryta om ngt du blivit tilldelad pga dina föräldrar ser jag ner på.
Citera
2006-03-12, 14:50
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Hehe, tack, jaa, en smäll vill man ju inte ha...Men vad fan ska amns äga då, att man stulit skiten?

Det där med att man ska vara stolt över vad man är, det är helt rätt, även bönder kan vara stolta över det...Men hur man än vrider och vänder på det är det dom som snobbar som får dra det kortaste stråett i alla lägen..!
jag förstår (jag är själv sjukt rik )...
Nej men det jag tror att alla inte gillar är att de är så dryga, de är så mycket bättre än alla andra och att de prackar ner på folk som inte har lika mycket pengar. Jag har varit uppväxt med att man inte blir lycklig av pengar och det kör jag fortfarande på...Bara man är lycklig och inte som sagt skryter för då kan det bli fel, helt fel...
Citera
2006-03-12, 15:02
Medlem
ContinentalGTs avatar
Att vara snobb tycker jag varken har att göra med kläderna eller inkomsterna, utan i hur man beter sig. Och att vara snobbig är aldrig något positivt.

Ma kan klä sig snygg och ha dyra intressen utan att vara snobbig, dock är det inte så många som klarar av det. Framförallt de som "vill men inte kan".
Citera
2006-03-12, 15:15
Medlem
milks avatar
Det är både jag och mina föräldrars pengar. Pengarna kommer lite var stnns ifrån..

Men alltså, jag är ju inte en sån person som bara glor på folk som förösker säga nått kul och tycker dom är dumma i huvet...Jag är ju ungdom och är glad och poisitiv...Och inte fan är jag dryg heller...Säger det mesta med glimten i ögat...Men ibland blir man trött på folk som man inte ens känner som lägger fram sina åsikter...

Snobb kan ju iuförsig vara ett ord på VÄDLIGT mycket...Jag går ju i skolan, på en rätt fin skola och kommer att plugga vidare i några år till...Försöker väl att ha hävlig ton och pratar nog enlig dom flesta i något för finad svenska...Iuförsig tycker jag inte det själv, men det beror väl på vem man umgås med...!! Men ska tänkaa på vad vi fått fram av denna tråd..!!

Men som jag skrev, är inte så dryg av mig, är som dom flesta folk...Kör MC, cross och bil, gillar datorer och att "busa"..Och är absolut inte stel av mig, utan ses som en person som skrattar väldigt mycket och ser livet som det är..!!
Citera
2006-03-12, 15:27
Medlem
slippys avatar
Citat:
Det är både jag och mina föräldrars pengar. Pengarna kommer lite var stnns ifrån..

Men alltså, jag är ju inte en sån person som bara glor på folk som förösker säga nått kul och tycker dom är dumma i huvet...Jag är ju ungdom och är glad och poisitiv...Och inte fan är jag dryg heller...Säger det mesta med glimten i ögat...Men ibland blir man trött på folk som man inte ens känner som lägger fram sina åsikter...

Snobb kan ju iuförsig vara ett ord på VÄDLIGT mycket...Jag går ju i skolan, på en rätt fin skola och kommer att plugga vidare i några år till...Försöker väl att ha hävlig ton och pratar nog enlig dom flesta i något för finad svenska...Iuförsig tycker jag inte det själv, men det beror väl på vem man umgås med...!! Men ska tänkaa på vad vi fått fram av denna tråd..!!

Men som jag skrev, är inte så dryg av mig, är som dom flesta folk...Kör MC, cross och bil, gillar datorer och att "busa"..Och är absolut inte stel av mig, utan ses som en person som skrattar väldigt mycket och ser livet som det är..!!

Jag vill inte vara elak men din svenska är inte speciellt förfinad. Får man inte lära sig att skriva på de fina skolorna?
Citera
2006-03-12, 15:49
Medlem
kaxig katts avatar
Och där övergick tråden från att ha varit en självbekräftelsetråd till att bli en kontaktannons...
Citera
2006-03-12, 16:56
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Jag vill inte vara elak men din svenska är inte speciellt förfinad. Får man inte lära sig att skriva på de fina skolorna?

Finns anledningar till det med..Joo, klart man får, och bra på det är jag med...MVG i svenska bekräftar väl det? Eller? Att skriva på ett tangentbord med 5 ton pappaer och andra saker omkring sig är en annan!!

Kaxig_katt: HAHA, det har du fan rätt i!!! :=)
Citera
2006-03-12, 19:09
Medlem
Bonzos avatar
Citat:
Ska man vara glad eller ledsen?

Jag själv är nog snobb, om man ser det ordet som någon som klär sig dyrt, bor bra och lever bra..
Jag gillar att köpa dyrt, dyra kläder och skor etc.
Vi bor i en stor och fin lägenhet mitt i centrum och jag har ganska många tusen på banken, även mina föräldrar får ut endel i månaden..

Ska man vara stolt över detta? Jag är det, men ser att vissa stör sig lite på att man kommer i Marco-Bossi skor och dyra kläder...Jag är heller inte blyg av mig att säga om folk frågar hur jag har råd...Jag svarar, jag har pengarna som krävs...
Som jag sa så stör sig vissa, och bara säger att man är "en jävla snobb"...Dessa "vissa" är naturligtvis inte mina vänner, utan utomstånde...

Men skulle bara vilja ha bekräftat, visst borde man egentligen vara stolt och glad för den levnadsstilen..Eller ska man vara sur för att man inte går runt i trsiga kläder och bor i en sunkig lägenhet i någon sunkig håla utanför stan?

Vaddå Marco-Bossipjuck?! jag tror inte nån som inte själv har råd. har någon aning om vad Marco-Bossi är, eller ser ngn skillnad på ett par pjuck. Jag har själv Louis Vuitton, Versace för 4-5.500.-/st och ingen har ens lagt märke till dom nämnvärt. Jag har kostymer från Valentino och D&G för 10 papp st. Rolex för 40 papp osv. Jag älskar att shoppa mm. Men folk som inte har råd fattar inte skillnaden. Jo, en gång har jag fått en komplimang för min Rolex av en som inte på nåt sätt skulle lägga dom pengarna på ett ur.

Ditt "problem" tycker jag verkar vara att du vill hävda dig. Jag och mina kompisar har aldrig blivit störda av de som inte lägger pengar på dylikt.
Citera
2006-03-12, 20:07
Medlem
Kharmas avatar
Spara inlägget och läs det efter du fyllt 20. Du ställer en retorisk fråga och jag antar att du inte är ute efter ett svar men vi låter din avsikt vara osagd. Människan i allmänhet är inte snäll och de flesta konflikter beror på oförstående. När man var barn tyckte man att alla vuxna hade rätt vilket man sedan insåg var ett naivt misstag. Varje gång någon blir arg på dig borde du ställa dig frågan om det är rättfärdigat i en objektiv mening vilket kan vara svårt men jag hoppas att det löser sig för dig. Det är skillnad på att vara snobb och kräsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in