2019-09-14, 22:21
Medlem
Big Bosss avatar
Aldrig hänt personligen när jag vart ute själv eller med någon annan. Bara hänt när man vart med familjen på något bättre ställe men inte jag som betalat då.

Som mest har jag väl betalat 500-700 kr.
Citera
2019-09-14, 22:44
Medlem
nannous avatar
Händer fan allt för ofta, 2-3 ggr/månad. I hufvudstaden (och säkert ute i landet också) har det sinnessjuka konceptet mellanrätter tagit över nästan överallt där rätterna och etablissemanget är värda ett besök. Men först ska man ha en förrätt, för man blir mätt på en sån och två mellanrätter. Man blir aldrig mätt på en och två eller tre blir alltid skittdyrt. Lägg till det en glupsk respektive som alltid vill "dela" vilket innebär att man får hälften av det man ska ha egentligen, plus en dryck innan första rätten kommer in. Vinet går på 110-150 per glas, vilket ofta är foot of africasurt, och kan lätt ersättas med en rätt bra flarra hemma i soffan. Man är hungrig efter den friterade broccolin, men det var trevligt. 1300 SEK, minst.

Skål från SJ Regionaltåg.
Citera
2019-09-15, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nannou
Händer fan allt för ofta, 2-3 ggr/månad. I hufvudstaden (och säkert ute i landet också) har det sinnessjuka konceptet mellanrätter tagit över nästan överallt där rätterna och etablissemanget är värda ett besök. Men först ska man ha en förrätt, för man blir mätt på en sån och två mellanrätter. Man blir aldrig mätt på en och två eller tre blir alltid skittdyrt. Lägg till det en glupsk respektive som alltid vill "dela" vilket innebär att man får hälften av det man ska ha egentligen, plus en dryck innan första rätten kommer in. Vinet går på 110-150 per glas, vilket ofta är foot of africasurt, och kan lätt ersättas med en rätt bra flarra hemma i soffan. Man är hungrig efter den friterade broccolin, men det var trevligt. 1300 SEK, minst.

Skål från SJ Regionaltåg.
Hmm varför inte beställa in en flaska och dela på? Så gör alltid vi så landar den kostnaden på 225-350 kr/flaskan.
Citera
2019-09-15, 08:03
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Grissnål haha...

Vakna för fan...

Lägger du 1000kr på en måltid så är det den genomsnittlige medborgarens dagslön.

Du jobbar hårt i en dag i 8 timmar för EN jävla måltid. Jävligt rimligt.

PERSPEKTIV!!
Är du såsse eller bara svart?
Citera
2019-09-15, 09:00
Medlem
nannous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Hmm varför inte beställa in en flaska och dela på? Så gör alltid vi så landar den kostnaden på 225-350 kr/flaskan.
Då måste man ju harva sig igenom en halv flaska var.
Citera
2019-09-15, 10:08
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Är du såsse eller bara svart?
Kritvit, och framför allt rationell.
Citera
2019-09-15, 11:14
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Till dagens middag gick jag o min parter på restaurang (italiensk). 2 förrätt, 2 huvudrätt, 1 efterrätt. 1 flaska vin, 2 mousserande glas o 2 vit vins glas gick på 1300kr. Vi hade 25% rabatt i det eftersom kampanj tidig middag. Så det var lite dyrare egentligen. Hur ofta betalar ni så för helgmiddag? Det var ok 3.8 på 5 gradig skala men inte hel fullträff.

Varje gång i princip om vi är två och jag betalar, antar att det gäller de flesta som svarar i tråden, men vänta tills Syserror svarar!
Citera
2019-09-15, 17:50
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304

Du förstår väl själv att du inte får en flaska för 225-350kr som de tar 110-150kr per glas för?
Citera
2019-09-15, 21:14
Medlem
Vet inte om dom flesta bor i huvudstaden men i Göteborg äter man hyfsat bra för under 1000kr med dryck. Gäller bara att veta vart man ska gå ;-)

Dyrare restaurangbesök sparas till utlandsvistelsen. Vi åt senast kungligt för under 500kr och då var vi två vuxna och ett barn. Men det var i Polen!
Citera
2019-09-15, 21:18
Medlem
Sen kan man snåla och tex äta på Tullen:

2 huvudrätter 200-260kr

2 efterrätter 140kr eller en man delar på

Ev två förrätter ca 150-200kr ev en man delar på

Dryck: ca 150kr-300kr
Citera
2019-09-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Samma här, vilket känns som något alla bör göra. Iaf de som sätter mer värde i fri tid över jobb.

TS kanske är en sådan där lyxfällan kandidat? Eller så har han 27cm FB dase och nettar 120k i månaden.

Haha exakt men sen har det blivit så lätt att låna pengar idag så folk kan känna sig rikare än vad de egentligen är, de inbillar sig att de äger huset som de belånat med 85 procent och bilen de leasar och säger att de äger en bil en illusion är vad de är, och då kan de lika gärna köpa middagar för 1000 kronor också på det då de ändå inte knappt behöver betala av lånen i dagens läge
Men en dag vill banken ha tillbaks pengarna och jobbet kanske de förlorar då står man där naken.

Inte försen jag har byggt upp passiva inkomster som generar duktigt med pengar så kommer jag räkna mina köp i arbetade timmar.
Citera
2019-09-19, 21:51
Medlem
Jag och frugan landar på över 1000-lappen flertalet ggr per vecka och då dricks det ej alkohol. Ofta då förrätt, varmrätt och efterrätt på nå enklare restaurang. Sedan 200 kronors luncher nästan varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in