2020-11-17, 11:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det är första gången som jag har beställt från Banggood sedan de lanserade sin nuvarande webbshop. Jag har handlat från dem innan via deras första butik innan PostNord började med sina avgifter.

Det jag undrar över hur lång tid det tar om man väljer "EU Priority Line"?

En annan sak är att Banggood verkar ha flera olika butiker i Kina och då måste man betala separat frakt för varorna som kommer ifrån olika ställen (kolla nedanstående bild).

https://postimg.cc/18vLWGhr
EU Priority Line tar 20 arbetsdagar = ~1 månad
Ja det är separat frakt som din ordersedel säger totala beloppet avser allt
Om du får betala avgifter och moms på din beställning beror på vilket humör Postnord är på men räkna med det så du inte blir besviken... 75+75+100 = 250Sek
Citera
2020-11-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
EU Priority Line tar 20 arbetsdagar = ~1 månad
Ja det är separat frakt som din ordersedel säger totala beloppet avser allt
Om du får betala avgifter och moms på din beställning beror på vilket humör Postnord är på men räkna med det så du inte blir besviken... 75+75+100 = 250Sek

Tackar, en månad är inte så farligt. Jag beställde en sak på Aliexpress innan pandemin och då tog det flera månader.

Jag ändrade ordern och beställde en annan kabel istället.
Citera
2020-11-17, 12:36
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det är första gången som jag har beställt från Banggood sedan de lanserade sin nuvarande webbshop. Jag har handlat från dem innan via deras första butik innan PostNord började med sina avgifter.

Det jag undrar över hur lång tid det tar om man väljer "EU Priority Line"?

En annan sak är att Banggood verkar ha flera olika butiker i Kina och då måste man betala separat frakt för varorna som kommer ifrån olika ställen (kolla nedanstående bild).

https://postimg.cc/18vLWGhr

Har aldrig beställt med "EU Priority Line" utan brukar välja den billigare frakten, "banggood express".

Leveranstiden med "banggood express" var ca 14 dagar på beställningar som jag gjorde i oktober.

Ja, det blir olika frakter. Det är ingen butikskedja, utan en marknadsplats. Du handlar av olika säljare. Ungefär som Amazon, CDON, Tradera osv
Senast redigerad av miikos 2020-11-17 kl. 12:40.
Citera
2021-02-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Har aldrig beställt med "EU Priority Line" utan brukar välja den billigare frakten, "banggood express".

Leveranstiden med "banggood express" var ca 14 dagar på beställningar som jag gjorde i oktober.

Ja, det blir olika frakter. Det är ingen butikskedja, utan en marknadsplats. Du handlar av olika säljare. Ungefär som Amazon, CDON, Tradera osv

Så om man lägger flera artiklar i varukorgen och beställer så kommer alla dem i separata paket? Och inte ett?
Och så åker man på postnords avgift på alla paket..?

Aliexpress kan man ju åtminstone gå in på samma säljare. Och köpa från enbart den så skickas det i samma paket och man får bara 1 postnord avgift.
Citera
2021-02-13, 14:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Så om man lägger flera artiklar i varukorgen och beställer så kommer alla dem i separata paket? Och inte ett?
Och så åker man på postnords avgift på alla paket..?

Aliexpress kan man ju åtminstone gå in på samma säljare. Och köpa från enbart den så skickas det i samma paket och man får bara 1 postnord avgift.
Det verkar bero på vad för slags artiklar man beställer, har några olika småprylar som ligger på samma frakt (ca $2) men en tröja fick egen frakt dock får man inte någon avgift från Postnord eftersom det först skickas till ett land inom EU och packas om innan det kommer till Sverige ...Har själv handlat i flera år utan avgift med olika fraktalternativ.
Citera
2021-02-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det verkar bero på vad för slags artiklar man beställer, har några olika småprylar som ligger på samma frakt (ca $2) men en tröja fick egen frakt dock får man inte någon avgift från Postnord eftersom det först skickas till ett land inom EU och packas om innan det kommer till Sverige ...Har själv handlat i flera år utan avgift med olika fraktalternativ.

Och det gäller enbart banggood?
Aliexpress har jag fått betala postnordavgift alltid när jag beställt från kina.
Citera
2021-02-13, 15:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Och det gäller enbart banggood?
Aliexpress har jag fått betala postnordavgift alltid när jag beställt från kina.
Nja det har funkar för mig hos Gearbest också, tror att frakten hette Priority Line samt finns LightInTheBox där man kan ha en försäkring vid köpet för lite extra och sedan få tillbaka för moms + avgift i efterhand när man skickar in kvitto på betalningen till Postnord.
Vissa säljare på Aliexpress har lager i EU också.
Citera
2021-03-22, 19:48
Bannlyst
Banggood har jag en gång fått betala importavgift och det var för att paketet skickades från UK (ganska nyligen efter utträdet ur EU).
Tänkte inte på det, fick betala 75 kr extra. Annars gillar jag Banggood för att de är så låg fraktkostnad. Orimligt låg jämfört med Wish som har orimligt hög.

Lightinthebox har jag heller aldrig fått någon extra avgift i samband med frakt och leverans, men de har väl lite högre fraktkostnader vad jag upplevt. Och jag beställer inte många saker. Men några i alla fall.
Citera
2021-03-24, 14:24
Medlem
swebarbs avatar
inga avgifter om du beställer via "banggood express"... då skickas det via luxemburg...
Citera
2021-05-21, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
inga avgifter om du beställer via "banggood express"... då skickas det via luxemburg...

Vad är det då för skillnad mellan Banggood Express och EU Priority Line?

Med Banggood Express och samtliga försäkringar, så kostar det 27 kronor och då är man försäkrad mot eventuella avgifter från PostNord.

Med EU Priority Line så ingår försäkringen mot eventuella avgifter från PostNord. Med övriga försäkringar så kostar den tjänsten 80 kronor.

Det blir alltså 53 kronor billigare att välja Banggood Express och ändå vara lika skyddad mot eventuella avgifter.
Citera
2021-05-21, 12:23
Medlem
Är det 100 % säkert att man slipper PostNords avgifter om man väljer Banggood Express?

Jag hittade en produkt som är ganska prisvärd, men den blir inte så billig om jag måste betala PostNords avgifter.
Citera
2021-05-21, 12:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vad är det då för skillnad mellan Banggood Express och EU Priority Line?

Med Banggood Express och samtliga försäkringar, så kostar det 27 kronor och då är man försäkrad mot eventuella avgifter från PostNord.

Med EU Priority Line så ingår försäkringen mot eventuella avgifter från PostNord. Med övriga försäkringar så kostar den tjänsten 80 kronor.

Det blir alltså 53 kronor billigare att välja Banggood Express och ändå vara lika skyddad mot eventuella avgifter.

tror med EU line får du hem varan till din dörr via ett bud, den andra hämtar du på ett ombud.

diu behöver dock ingen försäkring om du väljer eu eller express för att slippa avgifter.

dom har ett rätt så bra system så att köpare slipper avgifter på så sätt får dom nöjda kunder som kommer handla fler gånger, har väl ett 15tal beställningar senaste 2 åren har inte fått en enda avgift på det jag beställt.

så vill ni köpa nån bra telefon typ xiaomi o liknande så brukar dom ha rätt bra deals och det blir rejält billigare änvad svenska återförsäljare tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in