Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hmm... Får du upp någon mer information om försändelsen när du söker på ditt nya spårningsnummer hos Postnord?
Ibland kan man se mått och vikt som kan matcha din beställning.

Jag väntar själv på saker från banggood och ett par av de har legat hos terminalen i Nederländerna sedan den 20/4 men igår hade de kommit till Sverige
Man får räkna med att det kan bli lång leveranstid i dessa tider, själv har jag alltid varit nöjd med Banggood som jag handlat från i flera år nu.

Tyvärr ingenting.
Jag frågade postnord om det vara några problem med leveranser från Kina nu i corona tider. Supporten sa nej.
Eftersom dom vägra låtar mig stoppa köpet så har jag inget val men jag har samtidigt gjort en reklamation.

Inte nog med att detta tar alldeles för lång tid, jag gjorde bort mig gällande avgifterna vilket frustrerande. Jag måste betala hälften av pkt värde, vilket är ytterligare en anledning till att jag aldrig kommer köpa från Kina igen.
Citera
2020-05-14, 16:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag måste betala hälften av pkt värde, vilket är ytterligare en anledning till att jag aldrig kommer köpa från Kina igen.
Synd, jag kan känna igen din frustration för har också råkat ut för avgiften ett par gånger men då fanns det inte lika bra alternativ för att få hem beställningar från Kina utan att råka ut för avgift och extra moms.
Idag väljer jag alltid olika säkra alternativ som antingen packas om inom EU eller ger mig tillbaka pengar i efterhand för vad Postnord begär mot en relativt billig försäkring för det vid inköpet.
Citera
2020-05-18, 13:53
Medlem
Citat:
Synd, jag kan känna igen din frustration för har också råkat ut för avgiften ett par gånger men då fanns det inte lika bra alternativ för att få hem beställningar från Kina utan att råka ut för avgift och extra moms.
Idag väljer jag alltid olika säkra alternativ som antingen packas om inom EU eller ger mig tillbaka pengar i efterhand för vad Postnord begär mot en relativt billig försäkring för det vid inköpet.

Nu vill även banken jag ska vänta, dessutom begär dom bevis på chatten men det är omöjligt.
Får väl beställa från wish istället, jag läste att dom står för avgifterna om det stämmer?
Citera
2020-05-18, 15:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Nu vill även banken jag ska vänta, dessutom begär dom bevis på chatten men det är omöjligt.
Får väl beställa från wish istället, jag läste att dom står för avgifterna om det stämmer?
Banken menar du återbetalning? Det är Banggood som ger tillbaka pengarna om du inte får produkten eller låter den åka tillbaka.
Vad är det som du vill ha? Du kanske får tag på det inom EU på ebay annars så går det snabbare också.
Citera
2020-05-18, 15:23
Medlem
Citat:
Banken menar du återbetalning? Det är Banggood som ger tillbaka pengarna om du inte får produkten eller låter den åka tillbaka.
Vad är det som du vill ha? Du kanske får tag på det inom EU på ebay annars så går det snabbare också.

Fast det är ju det dom inte gjorde och då fick jag vända mig till banken eftersom jag känner mig lurad.

Banggood hänvisar till 70 dagar vid förseningar men hur mycket jag än läser på deras sida så kan jag inte hitta den informationen.

Jag tror inte jag får några pengar eller produkt.

Efter detta vet jag inte om jag vågar beställa från utlandet. Har tänkt på eBay innan, har aldrig beställt innan där men är lite sugen på att beställa en splitmaskin då jag är lika smidig som ett kylskåp.
EBay kostar en sådan 2000-3000kr och i Sverige 4000-5000kr.
Citera
2020-08-24, 17:59
Medlem
Nastyboobs avatar
Beställde därifrån den 17 augusti. Det har uppdaterats flitigt från att det packades i Spanien, vidare till Tyskland och sen in i Sverige via Malmö. Det ankom till Malmö i fredags och fraktades vidare idag. Enligt dom så har paketet fraktats från Malmö till Värmland idag, samt att dom angivit att det levererats. Jag har inte fått nåt paket, inte heller nån avi om att hämta ut det.

Luktar lite bullshit att ett paket ska ha transporterats hela den vägen inom Sverige på en dag. Återstår att se om de kommer imorgon. Deras tracking nummer är ingenting som kan spåras med varken postnord,dhl eller schenker.
Citera
2020-08-25, 21:18
Medlem
Diablo1118s avatar
Ekonomi: övrigt --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
Citera
2020-08-29, 12:33
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nastyboob
Beställde därifrån den 17 augusti. Det har uppdaterats flitigt från att det packades i Spanien, vidare till Tyskland och sen in i Sverige via Malmö. Det ankom till Malmö i fredags och fraktades vidare idag. Enligt dom så har paketet fraktats från Malmö till Värmland idag, samt att dom angivit att det levererats. Jag har inte fått nåt paket, inte heller nån avi om att hämta ut det.

Luktar lite bullshit att ett paket ska ha transporterats hela den vägen inom Sverige på en dag. Återstår att se om de kommer imorgon. Deras tracking nummer är ingenting som kan spåras med varken postnord,dhl eller schenker.

Hur gick det?
Citera
2020-10-25, 07:59
Medlem
Webshopping utanför EU blir dyrare
Det kommer att bli mer betydligt dyrare att e-handla från länder utanför EU när nya kemikalieskatten på kläder och skor införs, uppger Ekot i Sveriges Radio .

Postnord kommer höja deklarationsavgiften kraftigt, vilket gör att ett paket från till exempel Kina kan kosta 200 kronor, jämfört med dagens 75 kronor.

– Det skulle behöva anställas väldigt mycket människor för att kunna administrera det här. Konsekvensen blir ytterligare avgifter mot konsument, för någon behöver ju betala för den extra arbetskraften som vi tar in, säger Peter Hesslin, chef för e-handel på Postnord, till Ekot.

Tanken med den nya kemikalieskatten på kläder och skor är att fasa ut farliga kemikalier. Lagen ska träda i kraft 2022. (TT)
Citera
2020-10-25, 10:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyskkille
Det kommer att bli mer betydligt dyrare att e-handla från länder utanför EU när nya kemikalieskatten på kläder och skor införs, uppger Ekot i Sveriges Radio .

Postnord kommer höja deklarationsavgiften kraftigt, vilket gör att ett paket från till exempel Kina kan kosta 200 kronor, jämfört med dagens 75 kronor.

– Det skulle behöva anställas väldigt mycket människor för att kunna administrera det här. Konsekvensen blir ytterligare avgifter mot konsument, för någon behöver ju betala för den extra arbetskraften som vi tar in, säger Peter Hesslin, chef för e-handel på Postnord, till Ekot.

Tanken med den nya kemikalieskatten på kläder och skor är att fasa ut farliga kemikalier. Lagen ska träda i kraft 2022. (TT)

Japp, och det är Centerpartiet som orsakat det med kemikalieskatten...
Citera
2020-11-06, 09:32
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyskkille

kommer ju inte spela roll om man beställer från kina där det inte står att det kommer utanför eu ens då får du inga avgifter alls så vad är skillnaden mot nu ?
Citera
2020-11-17, 10:26
Medlem
Det är första gången som jag har beställt från Banggood sedan de lanserade sin nuvarande webbshop. Jag har handlat från dem innan via deras första butik innan PostNord började med sina avgifter.

Det jag undrar över hur lång tid det tar om man väljer "EU Priority Line"?

En annan sak är att Banggood verkar ha flera olika butiker i Kina och då måste man betala separat frakt för varorna som kommer ifrån olika ställen (kolla nedanstående bild).

https://postimg.cc/18vLWGhr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in