2021-05-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
tror med EU line får du hem varan till din dörr via ett bud, den andra hämtar du på ett ombud.

diu behöver dock ingen försäkring om du väljer eu eller express för att slippa avgifter.

dom har ett rätt så bra system så att köpare slipper avgifter på så sätt får dom nöjda kunder som kommer handla fler gånger, har väl ett 15tal beställningar senaste 2 åren har inte fått en enda avgift på det jag beställt.

så vill ni köpa nån bra telefon typ xiaomi o liknande så brukar dom ha rätt bra deals och det blir rejält billigare änvad svenska återförsäljare tar.

Bra att veta, jag har alltså valt EU Priority Line helt i onödan. Varan kommer inte med bud, utan du får hämta ut den hos något ombud.
Citera
2021-05-21, 13:43
Medlem
Deras kuponger verkar vara ett skämt. Utan kupong så blir slutsumman $52 på en vara och med en $4 kupong så blir slutsumman $58.

Det går inte att använda mer än en kupong per beställning, istället måste man beställa varorna för sig med varsin fraktkostnad.

Då är Aliexpress något bättre, men då slipper man inte PostNords usla hantering som i värsta fall kan ta flera månader .
Citera
2021-05-24, 09:48
Medlem
Varje gång som jag beställer en massa prylar från Banggood, så är det alltid ca. 20 % av varorna som inte kan levereras. Då får man ett meddelande om att vänta eller begära återbetalning. Sedan när tiden går, så får man automatiskt en återbetalning. Detta är lite störande när varorna hela tiden finns i lager och kan beställas. Den enda fördelen är att man får en massa poäng som kompensation när det händer.

Värdekupongerna är ett stort skämt. När man lägger till en sådan, så dras det bara ca. 20 % av värdet. Som ovanstående skribent också har upptäckt, så går det inte att välja fler än en kupong åt gången i kundkorgen. Varorna måste beställas för sig innan kupongen kan användas.
Citera
2021-06-01, 17:57
Medlem
Jag gjorde en beställning klockan 08:00 och klockan 14:00 fick jag en avisering att paketet är på väg.

Jag var noga med att allt fanns i samma butik, samt att lagorsaldot inte visade "Only X pcs left".

Ändå så var det någon produkt som inte skickades. Jag kollade i skrivande stund och det finns minst 300 st.
Citera
2021-06-03, 23:05
Medlem
kickikotts avatar
Hmm, intressant. Hur länge har du fått vänta tills du fått pengar tillbaka? och har du behövt göra något?
Jag torskade på att några prylar i min beställning, "inte fanns i lager" och har nu väntat i snart två månader. Har försökt få tillbaka pengarna, men möts då av beskedet att man måste kontakta kundtjänst. Det är ju dock i princip omöjligt. Så sitter fast i läget.

Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Varje gång som jag beställer en massa prylar från Banggood, så är det alltid ca. 20 % av varorna som inte kan levereras. Då får man ett meddelande om att vänta eller begära återbetalning. Sedan när tiden går, så får man automatiskt en återbetalning. Detta är lite störande när varorna hela tiden finns i lager och kan beställas. Den enda fördelen är att man får en massa poäng som kompensation när det händer.

Värdekupongerna är ett stort skämt. När man lägger till en sådan, så dras det bara ca. 20 % av värdet. Som ovanstående skribent också har upptäckt, så går det inte att välja fler än en kupong åt gången i kundkorgen. Varorna måste beställas för sig innan kupongen kan användas.
Citera
2021-06-04, 09:46
Medlem
swebarbs avatar
Har aldrig haft problem få hem varor jag beställt, men då har jag sällan beställt mer än 2 varor i samma beställning. Kuponger har jag aldrig brytt mig om, priserna är redan billiga där och dom kör ofta med kampanjer så man sparar inte specielt mycket mer då kuponger ändå inte går att använda på varor som är på rea med reducerat pris. Det gäller att ha lite tur ibland för populära grejer kan ta slut då måste dom vänta på sina leverantörer innan dom får dom i lager igen och det kan dröja men finns det i lager efter ni beställt så skickas det rätt snabbt efter.

ALiexpress är skit jämfört iaf med fraktalternativ..

https://www.banggood.com/NEW-Lenovo-...se=CN&ID=49335

dessa beställde jag senast, skickades 22 april och kom i brevlådan 11 maj... rätt ok..
Senast redigerad av swebarb 2021-06-04 kl. 09:48.
Citera
2021-06-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickikott
Hmm, intressant. Hur länge har du fått vänta tills du fått pengar tillbaka? och har du behövt göra något?
Jag torskade på att några prylar i min beställning, "inte fanns i lager" och har nu väntat i snart två månader. Har försökt få tillbaka pengarna, men möts då av beskedet att man måste kontakta kundtjänst. Det är ju dock i princip omöjligt. Så sitter fast i läget.

Jag fick tillbaka pengarna samma dag som ordern blev hävd. Jag väntade dock i 2-3 månader innan systemet automatiskt annullerade delordern. Innan dess så fanns det en knapp där man själv kunde häva ordern, men jag väntade som sagt i hopp om att varorna skulle skickas. En av produkterna återkom aldrig i lagret och det var väl därför som Banggood hävde ordern och betalade tillbaka pengarna.
Citera
2021-06-09, 13:54
Medlem
Får man bättre service med högre VIP nummer? När jag var VIP0 eller VIP1, så tog det alltid 1-2 veckor innan varorna hade paketerats och skickats ut. Den totala leveranstiden från och med beställningen brukade alltid röra sig om tre veckor.

Nu den sista tiden när jag har avancerat till VIP3, så blev den totala leveranstiden från och med beställningen drygt en vecka.

Samtliga gånger så har jag beställt ett dussin prylar från samma lagerbutik i Kina.
Citera
2021-06-13, 18:47
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Får man bättre service med högre VIP nummer? När jag var VIP0 eller VIP1, så tog det alltid 1-2 veckor innan varorna hade paketerats och skickats ut. Den totala leveranstiden från och med beställningen brukade alltid röra sig om tre veckor.

Nu den sista tiden när jag har avancerat till VIP3, så blev den totala leveranstiden från och med beställningen drygt en vecka.

Samtliga gånger så har jag beställt ett dussin prylar från samma lagerbutik i Kina.

är VIP3 och alla beställningar har oftast skickats inom 24 timmar, låter inte normalt att nåt tar 2 veckor att skickas ut, då tog varan slut i lager isf.. kollar alltid extra så det verkligen finns i lager då brukar det gå snabbt.
Citera
2021-06-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
är VIP3 och alla beställningar har oftast skickats inom 24 timmar, låter inte normalt att nåt tar 2 veckor att skickas ut, då tog varan slut i lager isf.. kollar alltid extra så det verkligen finns i lager då brukar det gå snabbt.

Varorna var långt ifrån slut, jag kunde välja upp till 300. Jag kollade varje dag tills att varorna skickades och det var aldrig slut.

Jag tror mer på att en VIP3 kund behandlas bättre än en VIP0 kund. Nu som VIP3 kund så skickas allt i lager inom 24 timmar.
Citera
2021-07-08, 20:29
Medlem
Banggood har plötsligt blivit mycket dyrare. Prylar som beställdes för en månad sedan är dubbelt så dyra. Prylarna i ordern innan som jag beställde för två månader sedan är tre gånger dyrare.
Citera
2021-07-08, 22:21
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Banggood har plötsligt blivit mycket dyrare. Prylar som beställdes för en månad sedan är dubbelt så dyra. Prylarna i ordern innan som jag beställde för två månader sedan är tre gånger dyrare.

De kanske tar betalt för nya momsadministrationen som de nya EU reglerna kräver + att svensk moms nu ingår i priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in