Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-09-12, 12:39
Medlem
I måndags beställde jag för första gången en pryl från banggood (EU) och denna ska ha paketerats och skickats iväg till mig redan dagen efter..alltså i tisdags. Således borde paketet bli levererat till mig under kommande dagar förmodar jag. Men hur?

Jag har inget spårningsnummer så att jag kan se vart paketet är just nu..och jag vet inte om tanken är att det kommer levereras till mitt utlämningsställe eller om det kommer att levereras hem till mig. Det verkar som att det kommer att levereras hem till mig då jag läste någon information från Banggood där det stod något i stil med att de kommer att ringa eller sms:a mig för att kunna bestämma en tid för överlämning av paketet. Svarar man inte på samtalet/sms:et får man själv kontakta Banggood istället.

Till saken hör att det igår morse ringde på min mobil, men jag hann inte svara. Telefonsamtalet verkade vara från Manchester i Storbritannien. Rättare sagt..jag hann svara men det var ingen i andra änden. Kanske var de som ringde..?!

Ni som har beställt från Banggood (EU-frakt)..hur har era paket levererats då? Det här är ett mindre paket det handlar om ska sägas!
Senast redigerad av Blekingebon 2019-09-12 kl. 12:41.
Citera
2019-09-12, 12:42
Medlem
Noose..s avatar
Ja, du får ett avi brevlådan, sen går du till posten och hämtar ut ditt paket
Citera
2019-09-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Ja, du får ett avi brevlådan, sen går du till posten och hämtar ut ditt paket

Okej låter bra, då ska jag inte behövs "jaga" rätt på paketet själv i alla fall. Tack för infon!
Citera
2019-09-12, 13:12
Medlem
Jag har handlat där flera gånger. Får alltid ett mejl för bekräftelse på order och sedan ett när paketet väl har skickats. Då finns det alltid en länk med tracking number. Laddar du ner PostNord app, så får i alla fall jag info där hela tiden. Nu är det möjligt att dom använder andra transportmedel också, typ DHL. Men du ska ändå kunna följa. När dom använde PostNord hos mig så försökte dom leverera till hemadressen, men jag var inte hemma. Då la postkillen en lapp i min brevlåda, att jag kunde hämta paketet nästa dag på utlämningsställen. Det framkom också av appen.

Kontakta kundservice. Dom har väl chatt?
Senast redigerad av PatricHbg 2019-09-12 kl. 13:17.
Citera
2019-09-12, 13:59
Medlem
Jag har fått ett bekräftelsemejl på att varan är skickad, men i det mejlet står också följande..

Tracking code: without code

Jag har inte fått någon spårningskod som det verkar. Avvaktar några dagar för att se ifall det läggs en avi i brevlådan..om inte så får jag kontakta Banggood helt enkelt. Kanske via chatt om det nu finns någon sådan.
Citera
2019-09-12, 14:06
Medlem
Kunde i alla fall se nu att paketet förväntas bli levererat den 19 september. Det är dock bara en uppskattning utifrån hur lång genomsnittstiden för leverans från dem brukar vara. Att spåra paketet går tyvärr inte.
Citera
2020-05-05, 16:25
Medlem
Har gjort mitt första beställning därifrån.

Jag gjorde beställningen 26 mars och nu är det den 5 maj och fortfarande inte kommit.
Känns sådär, just nu. Vi kan färdas över hela jorden på mindre än 24h men det ska ta över 38 dagar för att skicka ett pkt.
Citera
2020-05-06, 10:13
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har gjort mitt första beställning därifrån.

Jag gjorde beställningen 26 mars och nu är det den 5 maj och fortfarande inte kommit.
Känns sådär, just nu. Vi kan färdas över hela jorden på mindre än 24h men det ska ta över 38 dagar för att skicka ett pkt.

Har köpt ett flertal gånger därifrån innan Corona utan problem.

Beställt tre gånger under Corona, första från GB, skickades 23 mars (samma dag gick landet i lockdown) utan spårningsnummer, har inte kommit ännu, har kontaktat Banggood om detta nyligen. De andra beställdes senare och har fått spårningsnummer, dels som slutar på DE och ett på NL. Så får se om det går bättre med dessa...
Citera
2020-05-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har köpt ett flertal gånger därifrån innan Corona utan problem.

Beställt tre gånger under Corona, första från GB, skickades 23 mars (samma dag gick landet i lockdown) utan spårningsnummer, har inte kommit ännu, har kontaktat Banggood om detta nyligen. De andra beställdes senare och har fått spårningsnummer, dels som slutar på DE och ett på NL. Så får se om det går bättre med dessa...

Jag beställde från Kina, tydligen.
Har spårningsnr och följt att den skulle kommit i måndags men har fortfarande inte kommit. Den skulle kommit fram ca 05.00 i måndags till Postnord så man tycker dom borde hinna med samma dag men inte och inte kom den igår heller. Vi får se om den kommer idag, 3 gången gills.

Det sjuka är att jag följde olika spårningssidor. Vissa säger att den skickades iväg dagen efter beställnings allstå 27/3 och vissa säger att sändningen är avbruten så man inte vet man ska tro tills jag läste hos postnord där den verkar ha kommit fram.
Sjukt att det ska ta 3 dagar via postnord men dom har ju rätt dåligt rykte så det förvånar mig inte.

Så håll tummarna att jag får den idag.
Citera
2020-05-06, 13:57
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag beställde från Kina, tydligen.
Vilken frakt valde du vid beställningen? Går det direkt från Kina så får du betala moms och avgift till Postnord.
Gå in på http://moms.postnord.se och kolla läget för ditt spårningsnummer.
Citera
2020-05-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vilken frakt valde du vid beställningen? Går det direkt från Kina så får du betala moms och avgift till Postnord.
Gå in på http://moms.postnord.se och kolla läget för ditt spårningsnummer.

Fick inte pkt idag heller, helt sjukt.

Jag hade tänkte inte alls på att det var från Kina jag beställde, så nu får jag säkert en dyr moms. Det första gången jag beställer utomlands.

Din länk funkar inte för mitt nr

Den här länken funkar https://www.postnord.se/vara-verktyg...=LO959809999CN

Men där har det stått i 3 dagar nu att paketet är på väg.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2020-05-06 kl. 15:04.
Citera
2020-05-06, 15:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Fick inte pkt idag heller, helt sjukt.

Jag hade tänkte inte alls på att det var från Kina jag beställde, så nu får jag säkert en dyr moms. Det första gången jag beställer utomlands.

Din länk funkar inte för mitt nr

Den här länken funkar https://www.postnord.se/vara-verktyg...=LO959809999CN

Men där har det stått i 3 dagar nu att paketet är på väg.
Som du kanske har sett så har postnord ett meddelande på hemsidan att de jobbar för högtryck nu men du kan testa att söka på sidan för moms då och då och när avgiften är betald kommer det nog dröja ca 1 vecka innan beställningen kommer.
Tycker du inte att det är värt avgift så kan du strunta i att betala och vänta på att det åker tillbaka till Banggood och begära tillbaka pengarna eller välja bättre frakt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in