2019-09-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast maken ville ju inte medverka alls i utredningen? Det var väl hans vän själv som uppgav det? Som del av rättsväsendet borde han väl själv vara införstådd med att det är svårt att göra något åt en person om den som säger sig vara drabbad inte vill medverka när något verkligen hänt som går att åtala. Om han nu var rädd för henne. Hade hon åtalats hade det kanske kommit bättre påtryckningar om att lugna sig med spriten och hon kanske skulle stillat sig något.

Jag misstror inte att han varit rädd, jag tror hon tiltat rejält, hon kanske tyckte det var svekfullt om separationen inträffar under hennes sorgearbete efter föräldrarna. Typ "Medan du ändå håller på med bouppteckningarna efter dina päron kan du väl kolla pådet här bodelningsförslaget". Men kanske då mer anledning att inte låta det skruva några varv till, utan försöka få stopp på det.

Barn brukar bitas, barn som inte har ett ordförråd kan bita sig själva likväl som andra. Eller kanske vuxna som blir fasthållna.
Eller ett barnbeteende hos någon med någon grad av afasi?

Det är väl knepigt att försöka sätta dit sina barns mamma? Trots att hon verkar vara jobbig.. Särskilt när man vet att byken kommer att tvättas offentligt inför ens gemensamma kollegor.

Angående bitandet av vännen så verkar det ju logiskt att ifall KL exempelvis försökte slå HOL och vännen kom däremellan och höll hennes armar då vid det läget kan jag förstå om hon bet.

Jag tänkte inte på det scenariot utan snarare så att hon plötsligt skulle ha anfallit vännen och bitit honom.
Citera
2019-09-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahven
Intressant att K L och Johanna Möller båda verkar ha blivit kallblodiga psykopater efter att de fått hjärnblödningar.

Intressant, kan tänka mig att det är vanligt bland kvinnor att få hjärnblödning pga misshandel i hemmet.
Citera
2019-09-07, 20:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Psykopaten på arbetsplatsen är ofta den som är omtyckt av chefen och har en liten beundrarskara av kollegor. Den som är rapp i käften och är rolig. De kan vara väldigt vänliga och inställsamma om de är ute efter nåt, som att lura någon att göra något för dem. Det är först om du blir ett hinder för dem som de visar sitt rätta ansikte.

Köpter inte ovanstående - det stämmer ju på nästan alla judar o syrianer o då skulle de vara pzykopoter eller def överrepresenterade som sådana.

Måste ändå ta upp - hur lång var relationen med HOL o hur var hon från början?

O har de haft långvariga relationer o eller barn tidigare?
Citera
2019-09-07, 20:54
Medlem
Ezetimibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
HOL försvarade ju Asap Rocky innan denne bytte till Jovitic på Salomonssons byrå, Vet vi varför han bytte?

Tveksamt om inte Rätten kan se detta som en intressekonflikt..

Men GE UPP med att skriva att HOL försvarat ASAP han fick ju aldrig göra det pga för dålig engelska. Läs tråden, detta är avhandlat 10-1258 gånger.
Citera
2019-09-07, 20:54
Medlem
Båda systrarna har/hade enorma alkoholproblem. Storasyster söp helt enkelt ihjäl sig men bör nog betecknas som (relativt) psykisk frisk. Båda Systrarna var/är närmast briljanta och extremt högpresterande.
Citera
2019-09-07, 20:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men du som verkar vara insatt. Vilken tragedi till att börja med att hon drabbades av denna hjärnblödning (oavsett om det är hon som lejt någon att mörda mannen eller inte).
När drabbades hon av denna hjärnblödning, vet du det?
Fick hon inte tillräcklig med hjälp då?

Och varför drabbades hon av det? Var det att paret eskalerat ner redan innan med alkoholkonsumtion?

Och hur långt efter att hon drabbats av denna hjärnblödning, fungerade inte relationen henne och maken längre? Personlighetsförändrades hon då sakta?
Och tog hon då till flaskan istället för att ta emot sjukvård, som kan hjälpa folk som drabbats av hjärnblödning?

Du kanske inte vet något? Men jag undrar bara. Det är en sån tragedi allting.
Och oavsett om hon KL ligger bakom skjutningen eller inte, så har den här familjen verkligen drabbats av en tragedi.

(Tänk att HOL orkade att arbeta med så uppmärksammade fall som ASAP Rocky, trots denna destruktiva konflikt vid sidan av.)

Kunde inte läkarvården hjälpa till med rehabilitering för detta?
Tog hon till flaskan istället?
Då var det ganska snabbt efter denna hjärnblödning som maken HOL inte orkade då, eller?

Vill minnas att hjärnblödningen inträffade 2012. Om inte minnet sviker, dog även hennes mamma detta året och hon var av stor betydelse för Karin.
Endast en av 50 överlever den typen av hjärnblödning, och vårdens hand räcktes då bara för det mer fysiska kring åkomman. Vad som sker med det psykiska blir som i alla fall i Sverige upp till patienten själv, och sviterna av en sådan typ av hjärnblödning verkar minst sagt komplexa.

Det stora skälet till att det blev skit mellan henne och Henrik var nog när hon kom på honom med en annan man i sommaren 2013. Det resulterade i ett misshandelsfall tilldömt Karin, men det där med svartsjukan inleddes under tidigare delen av 2013 där det verkade vara mycket mysko beteende med både Henrik och Karin.
Om det beror på att Henrik börjat smyga med andra män, eller att Karin börjat må konstigt i sviterna efter hjärnblödningen vet jag inte, men gissar en kombo av både och.

Alkoholen kom nog in under 2013 någon gång.
Djävla soppa är det ja, och det finns dom som återkommande gånger försökt granska Henrik likväl som Karin men kammar noll.
Tex, så bär hon riktigt otäcka ärr över buken och bålen, som man återkommande försökt nosa på Henrik som ansvarig för.
Det är ett två skitsvåra individer.

Det är väl i stort rubbet jag vet om historik bakåt.
Senast redigerad av rotesau 2019-09-07 kl. 20:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahven
Intressant att K L och Johanna Möller båda verkar ha blivit kallblodiga psykopater efter att de fått hjärnblödningar.
Visste ej det! Men är inte förvånad att man kan bli skum efter en sådan skada.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väl knepigt att försöka sätta dit sina barns mamma? Trots att hon verkar vara jobbig.. Särskilt när man vet att byken kommer att tvättas offentligt inför ens gemensamma kollegor.

Angående bitandet av vännen så verkar det ju logiskt att ifall KL exempelvis försökte slå HOL och vännen kom däremellan och höll hennes armar då vid det läget kan jag förstå om hon bet.

Jag tänkte inte på det scenariot utan snarare så att hon plötsligt skulle ha anfallit vännen och bitit honom.

Ja fast om man ändå talar om att man är rädd för barnens mamma?
Vännen kanske försökt fösa ut henne, ifall hon dykt upp och varit gapig? I domen med poliserna menade de väl att det kan vara så att poliserna missbedömt hennes grad av berusning men att hon ändå haft skyldighet att typ följa med. Så jag tänker att hon inte anfallit oförhappandes utan något liknande, att hon blir trängd vid något fysiskt ingripande från vännen.
Citera
2019-09-07, 20:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vill minnas att hjärnblödningen inträffade 2012. Om inte minnet sviker, dog även hennes mamma detta året och hon var av stor betydelse för Karin.
Endast en av 50 överlever den typen av hjärnblödning, och vårdens hand räcktes då bara för det mer fysiska kring åkomman. Vad som sker med det psykiska blir som i alla fall i Sverige upp till patienten själv, och sviterna av en sådan typ av hjärnblödning verkar minst sagt komplexa.

Det stora skälet till att det blev skit mellan henne och Henrik var nog när hon kom på honom med en annan man i sommaren 2013, men det där inleddes under tidigare delen av 2013 där det verkade vara mycket mysko beteende med både Henrik och Karin.
Om det beror på att Henrik börjat smyga med andra män, eller att Karin börjat må konstigt i sviterna efter hjärnblödningen vet jag inte, men gissar en kombo av både och.

Djävla soppa är det ja, och det finns dom som återkommande gånger försökt granska Henrik likväl som Karin men kammar noll.
Tex, så bär hon riktigt otäcka ärr över buken och bålen, som man återkommande försökt nosa på Henrik som ansvarig för.

Många drabbas ju av depressioner till följd av att de inte fungerar som vanligt efter stroke. Och nära inpå också förlorat nära familjemedlemmar.
Citera
2019-09-07, 20:59
Medlem
Citat:
Hjärnblödningen inträffade och då blev hon borta ett tag, sedan började hon jobba men ej fullt. Nästan omgående började frånvara och utebli från tjänst, samt blev emellanåt omöjlig att nå.
Det blev full sjukskrivning, och på den vägen är det.
Om det är värt något, så har hon aldrig slarvat i ämbetet ens när det började barka snett. Jag gissar att hon själv valde att utebli innan något smittade verksamheten.

Jag vet väldigt lite trots allt. Hon har levt i det dolda dom senaste 4-5 åren.
Men det där ryktet kan jag dementera. Hjärnblödningen inträffade helt utan yttre påverkan av något som helst.

Ang hennes hälsotillstånd så här väl Karin helt enkelt
utvecklat alkoholism. Det gör man av egen erfarenhet
inte på 1dag. Sen har väl hjärnblödningen kommit av eget trauma mot huvudet eller högt blodtryck..
Tillsammans med mycket jobb, höga krav, föräldrar som avlider så kan nog livet vända 180 grader.
Ett son är säkert ÄR att alkoholism kan drabba alla i ett samhälle.
Om hon inte har någon sjukdomsinsikt så är det ju svårt att hjälpa henne. Beklagligt.
Citera
2019-09-07, 21:02
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykisksjuk
Båda systrarna har/hade enorma alkoholproblem. Storasyster söp helt enkelt ihjäl sig men bör nog betecknas som (relativt) psykisk frisk. Båda Systrarna var/är närmast briljanta och extremt högpresterande.

Källa?
Citera
2019-09-07, 21:03
Medlem
Citat:

Det stora skälet till att det blev skit mellan henne och Henrik var nog när hon kom på honom med en annan man i sommaren 2013. Det resulterade i ett misshandelsfall tilldömt Karin, men det där med svartsjukan inleddes under tidigare delen av 2013 där det verkade vara mycket mysko beteende med både Henrik och Karin.

Kom Karin på sin man Henrik med en annan man eller Kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in