2020-10-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sex aktbilagor har jag nu (när jag nånsin ska få tid att läsa dom ). Är det alla tro?
Jag har fem, exkl två st stämningsansökan. Dvs 7 totalt.
Citera
2020-10-15, 17:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Sex aktbilagor har jag nu (när jag nånsin ska få tid att läsa dom ). Är det alla tro?
Sex? Vad heter den sjätte?
Citera
2020-10-15, 17:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Sex? Vad heter den sjätte?
126
299
365
366
370
371
373

+2 häktningsprotokoll:
Stockholms TR B 5822-20 MordF HOL -19
Stockholms TR B 5822-20 MordF HOL
Citera
2020-10-15, 17:34
Medlem
MR om Karin, sida 190 aktbilaga 370

”Fick ett utbrott på henne när hon inte berättade en sak angående de från Bandidos som försökte stjäla henne av mig”

Vad betyder detta då? Vilka tillhör MR?
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En gång högt ansedd ”domare” och nu sitter hon och bajsar i använda matlådor i häktet utan toapapper.
Hahaha fy fan du..
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-10-15 kl. 17:38.
Citera
2020-10-15, 17:43
Medlem
Citat:
I trådstarten finns det länkar till aktbilaga 126 och 373 men finns det länkar till fler aktbilagor tro? Har bläddrat frenetiskt i tråden så tacksam för svar
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2020-10-15, 18:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
126
299
365
366
370
371
373

+2 häktningsprotokoll:
Stockholms TR B 5822-20 MordF HOL -19
Stockholms TR B 5822-20 MordF HOL
Finns på https://forumfiles.com/3dCaI9f5pf/Karin_Lilja_vs_Henrik_Olsson_Lilja_zip
Citera
2020-10-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Det är alltid den bästa strategin. För det ska inte ha någon betydelse vid huvudförhandlingen om den misstänkte inte medverkat.

Nej inga kommentarer strategin funkar inte här, möjligen i "Rosengårds tingsrätt" men knappast ens där men allra minst här där huvudfiguren är en HR domare.

KL kommer att bjudas in till ett huvudförhör då hon sätter sig i vittnesstolen och därmed få möjligheten ett lämna sin berättelse i ett sammanhang. Jag har svårt att tro att KL kommer att tacka ja till att bli ledd av åklagare Lucas under huvudförhöret utan KL kommer välja att tala fritt. Får KL till ett bra och innehållsrikt huvudförhör så blir det svårt för åklagaren att göra ett paradnummer under motförhöret av saker som redan är berörda under huvudförhöret. Det här vet KL och vad hon också vet är att hon kan åberopa nya handlingar under huvudförhandlingen. Vem har sagt att hon och Ola är nöjda med innehållet i fupet?

Åklagaren kommer också få "äran" att börja med den himlastormande och destruktiva Cissi som Lucas kommer lyfta till skyarna med dom rätt och mjukt ställda frågorna. Sen är det försvarets turordning och jag tror inte Salomonsson kommer att ha några större problem att ödelägga hela hennes vittnesmål som åklagaren fört. Blir nog en rätt enkel match för försvaret att sänka Cissis trovärdighet.

Och sist men inte minst, KL är domare vilket kommer att få henne att hålla sig till omedelbarhetsprincipen vilket innebär att åklagaren inte kommer åt texten i fupet. Omedelbarhetsprincipen tillsammans med ny bevisning under huvudförhandlingen kommer att ta försvaret långt. Tror inte det här blir en enkel match för åklagaren!
Citera
2020-10-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Nej inga kommentarer strategin funkar inte här, möjligen i "Rosengårds tingsrätt" men knappast ens där men allra minst här där huvudfiguren är en HR domare.

KL kommer att bjudas in till ett huvudförhör då hon sätter sig i vittnesstolen och därmed få möjligheten ett lämna sin berättelse i ett sammanhang. Jag har svårt att tro att KL kommer att tacka ja till att bli ledd av åklagare Lucas under huvudförhöret utan KL kommer välja att tala fritt. Får KL till ett bra och innehållsrikt huvudförhör så blir det svårt för åklagaren att göra ett paradnummer under motförhöret av saker som redan är berörda under huvudförhöret. Det här vet KL och vad hon också vet är att hon kan åberopa nya handlingar under huvudförhandlingen. Vem har sagt att hon och Ola är nöjda med innehållet i fupet?

Åklagaren kommer också få "äran" att börja med den himlastormande och destruktiva Cissi som Lucas kommer lyfta till skyarna med dom rätt och mjukt ställda frågorna. Sen är det försvarets turordning och jag tror inte Salomonsson kommer att ha några större problem att ödelägga hela hennes vittnesmål som åklagaren fört. Blir nog en rätt enkel match för försvaret att sänka Cissis trovärdighet.

Och sist men inte minst, KL är domare vilket kommer att få henne att hålla sig till omedelbarhetsprincipen vilket innebär att åklagaren inte kommer åt texten i fupet. Omedelbarhetsprincipen tillsammans med ny bevisning under huvudförhandlingen kommer att ta försvaret långt. Tror inte det här blir en enkel match för åklagaren!

Det är åklagaren som leder förhören. Inte KL. Inte några vittnen. Utan åklagaren. KL kan inte begära något alls, det är inte hennes föreställning. Jag begriper inte vad du menar. Hela rättegångsprocessen är en väl repeterad dans. När en åtalad börjar bestämma hur förhören skall skötas, f d domare eller ej, då är vi illa ute. Hon är kriminell och står inför rätta. Inget mer. Inget mindre.
Citera
2020-10-15, 21:54
Medlem
Jofs avatar
[quote=Avel|73257377
En gång högt ansedd ”domare” och nu sitter hon och bajsar i använda matlådor i häktet utan toapapper.
[/QUOTE]
Det verkar demensaktigt.
Citera
2020-10-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är åklagaren som leder förhören. Inte KL. Inte några vittnen. Utan åklagaren. KL kan inte begära något alls, det är inte hennes föreställning. Jag begriper inte vad du menar. Hela rättegångsprocessen är en väl repeterad dans. När en åtalad börjar bestämma hur förhören skall skötas, f d domare eller ej, då är vi illa ute. Hon är kriminell och står inför rätta. Inget mer. Inget mindre.

När det gäller brottmål ska ett huvudförhör med den tilltalade, enligt rättegångsbalken, inledas av rättens ordförande. Syftet är att den tilltalade ska få möjlighet att lämna en spontan berättelse under domarens neutrala ledning. Därefter ska domaren lämna över ledningen av förhöret till åklagaren. Men i brottmål håller i dag i praktiken nästan alltid åklagaren både huvudförhör och motförhör.

Men oavsett ifall det är domaren eller åklagaren som välkomnar KL har hon rätt att ge sin spontana berättelse först. Efter den spontana berättelsen får åklagaren givetvis ställa frågor.

Har du aldrig varit på en rättegång och hört domaren säga till den tilltalade "Vill du berätta fritt eller vill du att åklagaren ställer frågorna för det du står åtalad för?"

Kvällsläsning till dig från mig: rättegångsbalken 36 kap. 17 §
Citera
2020-10-15, 22:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Han höll på och härjade i Wilmatråden också ett tag. Gjorde allt för att klanka ner Jim Westerberg.
En massaa juridiskt pittmäteri där han fick backa ett antal gånger,
Citera
2020-10-15, 22:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Herregud, hon är nog den värsta mgm (kvinna) jag sett i förhör. Spelar hon eller har hon en hjärnskada kanske?

Ser inget utlåtande från frivården, där borde en del ev diagnoser ev sjukdomar stå med.

Hon har alltså bl annat psoriasis, knivskador, tarmvredet, skallskador, skadad från ändtarmen till huvudet, titanskruvar i magen, hjärnblödning, och diverse mer. Men inget styrks via FUP ang dessa sjukdomstillstånd. Borde vart förtidspensionär då kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in