2020-10-10, 13:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad i det du beskriver skulle vara tecken på psykisk störning menar du? När gjorde hon RPU?
Har du problem med läsförståelsen?
Jag skrev att när eller om en RPU begärs så kommer rätten ta den i beaktande för påföljdsfrågan vid en gällande dom.

Vad som är tecken på en störning?

Hela Karin Lija från topp till tå och jag hänvisar till bland annat FUP 2013 innan minimal hjärnblödning 2014 samt annat befintligt material som finns om det så är massutskick per mail eller annat.
Citera
2020-10-10, 13:46
Medlem
Jofs avatar
Hinsan eller svartsjö? Det är frågan.
Citera
2020-10-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har du problem med läsförståelsen?
Jag skrev att när eller om en RPU begärs så kommer rätten ta den i beaktande för påföljdsfrågan vid en gällande dom.

Vad som är tecken på en störning?

Hela Karin Lija från topp till tå och jag hänvisar till bland annat FUP 2013 innan minimal hjärnblödning 2014 samt annat befintligt material som finns om det så är massutskick per mail eller annat.

Ok. Ja med tanke på att ingen begärt en RPU ännu så får vi väl se om det görs. Jag skulle inte sätta pengar på det direkt.

Att någon beter sig svinaktigt åt och agerar som en sann narcissist eller psykopat är ju inte ovanligt och inget som leder till RPU. Det du beskriver är ju inte så uppseendeväckande i rättslig mening direkt.

Ska vi kanske lämna denna uttjatade diskussionen nu.
Citera
2020-10-10, 13:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Efter allt som kommit fram om denna kvinna är det så oerhört svårt att tro att hon arbetat som domare. Jag kan för mitt liv inte begripa hur det gick till.
Nej, och Ted Bundy läste juridik, var framstående i politik och arbetade på självmordslinje.
Som fritidsintresse mördade han kvinnor. Andra spelar golf.
Lyssna vad domaren säger på slutet efter den manipulativa Bundy försvarat sig själv..
En kort sekvens. Han kritiserar och förfasas innan vad han gjort, det är dock inte med.
https://youtu.be/J2NvKZFVP-Y

Jag är givetvis ironisk men jag håller med dig.

Det finns p-störda folk i vartenda skikt av samhället varav många kan hålla störningar i schack, men nåt gör att de tappar masken.
Manipulativ sa Bull.
De kan fungera, ju högre intellekt desto längre.
Det är väl först retroaktivt det går upp en luma och vaga varningstecken ses.
Att chefen inte var schysst, att det var rätt empatistört emellanåt, att det var egoism och inte käck driftig framåtanda.
Blåsta Möller hade miljonomsättning.
De flesta ämnar tack och lov inte mörda folk men de ställer ofta till en jävla emotionell turbulens mot närstående.
Läs gärna Snakes in suits av Babiak och professor Robert Hare.
Senast redigerad av develi 2020-10-10 kl. 14:14.
Citera
2020-10-10, 14:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Att någon beter sig svinaktigt åt och agerar som en sann narcissist eller psykopat är ju inte ovanligt och inget som leder till RPU. Det du beskriver är ju inte så uppseendeväckande i rättslig mening direkt.
Har du öht läst FUP jag diskuterar och anser KL helt störd?
Oavsett RPU.

I annat fall håller jag helt med dig, det är ingen idé att du diskuterar mer om du inte fördjupat dig i hennes person via befintligt material - och innan nån hjärnblödning.

Det var nämligen utgångspunkt i den diskussion som pågick om störning.
Citera
2020-10-10, 14:07
Medlem
Citat:
Har du öht läst FUP jag diskuterar och anser KL helt störd?
Oavsett RPU.

I annat fall håller jag helt med dig, det är ingen idé att du diskuterar mer om du inte fördjupat dig i hennes person via befintligt material - och innan nån hjärnblödning.

Det var nämligen utgångspunkt i den diskussion som pågick om störning.

Jag har läst. Jag blir inte lika imponerad som du. Många som utreds för brott har inte fullt rimliga ageranden, det betyder inte att du lider av en psykisk störning på så vis att de skulle få vård. Det framstår som om du med något underlag som inte är direkt omfattande från 7 år tillbaka anser att hon bör få det. Jag är av annan åsikt. Jag blir väldigt förvånad om hon ens skickas på RPU och hon har ju heller inte gjort det ännu, inte ens en p7a vad jag sett.

Med det sagt så spåna vidare du på din teori. Som du märker har inte jag det behovet av att utrycka mig nedsättande mot dig som du har mot mig men det har väl bara med att göra att du så väldigt gärna vill att det du säger ska anses rimligt av andra och blir sårad när så inte sker.

Spamma tråden med dina teorier om du vill då.
Citera
2020-10-10, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har läst. Jag blir inte lika imponerad som du. Många som utreds för brott har inte fullt rimliga ageranden, det betyder inte att du lider av en psykisk störning på så vis att de skulle få vård. Det framstår som om du med något underlag som inte är direkt omfattande från 7 år tillbaka anser att hon bör få det. Jag är av annan åsikt. Jag blir väldigt förvånad om hon ens skickas på RPU och hon har ju heller inte gjort det ännu, inte ens en p7a vad jag sett.

Med det sagt så spåna vidare du på din teori. Som du märker har inte jag det behovet av att utrycka mig nedsättande mot dig som du har mot mig men det har väl bara med att göra att du så väldigt gärna vill att det du säger ska anses rimligt av andra och blir sårad när så inte sker.

Spamma tråden med dina teorier om du vill då.
Imponerad?

Jag skrev att hon pratar totalt irrationellt i FUP innan hjärnblödning och förfasas över vad hon gör mot barnen.
Reagerade du inte på sistnämnda vid läsning?
Citera
2020-10-10, 14:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Vad i det du beskriver skulle vara tecken på psykisk störning menar du? När gjorde hon RPU?

Tror snarare hon är en grogg-hagga. Alkis
Citera
2020-10-10, 14:46
Medlem
Citat:
Imponerad?

Jag skrev att hon pratar totalt irrationellt i FUP innan hjärnblödning och förfasas över vad hon gör mot barnen.
Reagerade du inte på sistnämnda vid läsning?

Att reagera på att någon utrycker sig konstigt är ju en sak och annat vad gäller om de faktiskt är sjuka så att säga. Sett till det och för att ta två exempel i närtid så skulle ju den som åtalats för mordet på Wilma vara sjuk med tanke på hur han stundom uttalar sig och den som åtalats för dubbelmordet i Linköping skulle vara frisk för han har ju inte uttryckte sig nämnvärt konstigt under vare sig förhör eller HUF.

KL är ju full av sig själv och har ju alldeles säkert ett magnifikt storhetsvansinne. Hon är ju arrogant och orädd som en sann psykopat men det är ju ingen störning i juridisk mening.

Hur det nu är med saken får vi se framöver var detta landar. Det är ju ett mycket intressant ärende med en hel del olika vändningar i. Det blir nog samma tid som BR eller mer för henne. MR är ju åtalad för att ha agerat gemensamt med BR så han kan ju få 14 han med. Sen hur det blir i delen ifrån 2018 är ju lite mer oklart men lägre strafftider där helt klart.

HOL kan nog pusta ut i några år nu men hon kommer säkert komma tillbaka vid tillfälle likt någon mardrömsboomerang och försöka igen.
Citera
2020-10-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tror snarare hon är en grogg-hagga. Alkis

Ja. Alkis och psykopat räcker nog långt i detta fall.
Citera
2020-10-10, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Att reagera på att någon utrycker sig konstigt är ju en sak och annat vad gäller om de faktiskt är sjuka så att säga.
Jag frågade konkret om det FUP 2013 som diskuteras; att hon är helt rubbad innan nån hjärnblödning. Ursprunget du kommenterade om soffdiagnoser.

Jag skrev konkret om vad hon gör barnen och ställde en konkret fråga till dig om hennes beteende.

KL och HOL ska skiljas, de har separerat och hon bor kvar i lgh med barnen.
Hon tar med sig de små barnen till restaurangen som HOL befinner sig på. De lämnar sen restaurangen men KL återkommer till HOLs lägenhet och hon är då aspackad.
Barnen har hon lämnat ensamma på Norr Mälarstrand.
Hon vägrar lämna HOLs lägenhet.
HOL lämnar sin lägenhet och går till Norr Mälarstrand, han har dock ingen nyckel.

KL har gått in i sovrummet, ringt en man och påstått hon är hotad. Han missförstår och tror hon befinner sig på N Mälarstrand varav polis larmas dit.
Polisen kan inte ta sig in och pratar med barnen genom brevinkastet och de kan inte öppna, inte ringa, de har ingen telefon.

HOL dyker då upp.

KL har spärrat både mathiss och ytterdörr till lgh med knivar.

Den aspackade kärringen har låst in två små barn. De kan inte ta sig ut och de kan inte kalla på hjälp om nåt allvarligt hade hänt, om de skadat sig el om det börjat brinna.

Själv är hon i HOLs lägenhet som hon vägrar lämna och LOBas.

Här är det KL som förföljer HOL, det är KLs som supit sig aspackad när hon har barnen hemma och hon låser in dem.
Det är vittnesmål via poliser och arrest personal.

Det går således inte att beskylla varken HOL eller hjärnblödningar och hon är totalt ansvarslös som mor. Hon super hellre och jagar HOL än är med sina då små barn.

Nu jagar hon HOL med torpeder.

Citat i spoilers.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Senast redigerad av develi 2020-10-10 kl. 15:18.
Citera
2020-10-10, 15:29
Avslutad
Citat:
Jag frågade konkret om det FUP 2013 som diskuteras; att hon är helt rubbad innan nån hjärnblödning. Ursprunget du kommenterade om soffdiagnoser.

Jag skrev konkret om vad hon gör barnen och ställde en konkret fråga till dig om hennes beteende.

KL och HOL ska skiljas, de har separerat och hon bor kvar i lgh med barnen.
Hon tar med sig de små barnen till restaurangen som HOL befinner sig på. De lämnar sen restaurangen men KL återkommer till HOLs lägenhet och hon är då aspackad.
Barnen har hon lämnat ensamma på Norr Mälarstrand.
Hon vägrar lämna HOLs lägenhet.
HOL lämnar sin lägenhet och går till Norr Mälarstrand, han har dock ingen nyckel.

KL har gått in i sovrummet, ringt en man och påstått hon är hotad. Han missförstår och tror hon befinner sig på N Mälarstrand varav polis larmas dit.
Polisen kan inte ta sig in och pratar med barnen genom brevinkastet och de kan inte öppna, inte ringa, de har ingen telefon.

HOL dyker då upp.

KL har spärrat både mathiss och ytterdörr till lgh med knivar.

Den aspackade kärringen har låst in två små barn. De kan inte ta sig ut och de kan inte kalla på hjälp om nåt allvarligt hade hänt, om de skadat sig el om det börjat brinna.

Själv är hon i HOLs lägenhet som hon vägrar lämna och LOBas.

Här är det KL som förföljer HOL, det är KLs som supit sig aspackad när hon har barnen hemma och hon låser in dem.
Det är vittnesmål via poliser och arrest personal.

Det går således inte att beskylla varken HOL eller hjärnblödningar och hon är totalt ansvarslös som mor. Hon super hellre och jagar HOL än är med sina då små barn.

Nu jagar hon HOL med torpeder.

Citat i spoilers.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Låter som hon är totalt urspårad.

Verkar ha stora problem med alkoholen, riks-alkis varning där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in