2019-09-06, 16:18
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Myntet har alltid två sidor, tror inte han bikta sig för dig bara för han var din advokat.
Ja, jisses. Jag har också haft en från samma. Det dyker alltid upp en massa struntsnackare från alla håll och kanter. Man kan tycka att dom är personliga, men det ingår. För att ta reda på mer om dej. Rättegångar är ju ingen lek precis.
Citera
2019-09-06, 16:19
Medlem
Multibla skottskador, huvud, buk, bröst, brukar inte bli possitiva besked till anhöriga.
Citera
2019-09-06, 16:20
Medlem
Stämmer det att Karin är uppvuxen i Eskilstuna? Isf gammal klasskompis
Senast redigerad av drgreen68 2019-09-06 kl. 16:22.
Citera
2019-09-06, 16:21
Medlem
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Klart att personen anhålls först för en räcka med förhör under max 72 timmar efter beslut om anhållan. De har således 4 dygn på sig efter att åklagare beslutat anhålla kvinnan.

Har bevis framkommit som stärker misstankar så blir det utrednings häktning om brottet ger minst ett års fängelse.

Häktningstid är normalt 2 veckor efter anhållningstid är slut. Häktning kan förlängas om misstankar stärkts.

Se hur det gick för 19 åringen och Karolin Hakim han släpptes.

Misstänker att kvinnan häktas för anstiftan till mord

Tackar för föreläsningen men intet nytt under solen.
Vet inte riktigt vad du vill ha sagt.🤔

Jag påtalade bara att det återstår att se om det går till häktning; att det avgörs av vilken bevisning etc som åkl anser sig ha.
Att hon anhålls är inte alls märkligt sett till omständigheterna.

Intressant borde nu vara att få veta om hon är anhållen såsom skäligen eller sannolikt misstänkt.

Någon som sett nåt om det?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Är det så gifta advokater löser sina äktenskapliga problem?

Advokat är bara ett yrke som en kebabtekniker.
Citera
2019-09-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Långt ifrån, när det gäller mord brukar det ta ett år från händelse till åtal.
Det där stämmer inte alls. Däremot om man är häktad på sannolika skäl så finns egentligen inte någon sluttid för häktning. Man kan omhäkta hur många gånger som helst. Det finns inte så himla många mordhändelser där det tar ett helt år. Jag känner knappt till nån.
Citera
2019-09-06, 16:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.
Hej, och välkommen till forumet. Tack för informationen. Nu får vi hoppas att han klarar sig (och utan alltför stora bestående men).

Vet du om hon jobbat eller varit sjukskriven senaste åren? Jag menar, det plus att han skaffat en ny kan ju ösa på alkoholkonsumtion som bränsle till svartsjuka och allmän psykisk ohälsa...
Citera
2019-09-06, 16:25
Medlem
A$AP Rocky's Swedish lawyer is 'shot in the head and chest' in Stockholm as police question female lawyer banned from contacting him
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7435529/A-AP-Rockys-Swedish-lawyer-shot-head-chest-leaves-apartment-Stockholm.html

Nu väntar vi bara på Trumps kommentar ...
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Kan någon bekräfta en relation eller t o m otrohet mellan BO och advokaten Mar*a N*sell, som det antytts om tidigare i tråden, och som vissa anser göra att BO skulle förtjäna det han utsatts för.

Hon är tydligen i a f ensamstående frånskild i Bromma. Finns på bild här:
https://www.advokatsamfundet.se/globalassets/advokatsamfundet_sv/nyheter/advokater_etik.pdf

Jag försöker ringa in ett tydligare motiv, nu när det verkar hyfsat klart vem som ligger bakom mordförsöket och tycks ha anstiftat, om än inte utfört dådet.
Det spåret har jag missat, men hon ser ju rätt nice ut. (även om bilden är tagen ur "the fat girl angle")

Men någon bild på ex-frun har jag inte kunnat rota fram.
Citera
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Ok, tack, det var klargörande även om jag själv inte trott något annat än det du själv skriver ovan.
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Karolinska universitetssjukhuset meddelar att hans tillstånd uppges vara allvarligt men stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in