2019-09-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men du säger att du är hundra på att det är hon.
Och jag förväntar mig inte bevis. Men indicier? Har hon hotat honom ex v.? Har hennes ilska ökat i styrka? Har hon kontakter med kriminella? Har hon kompetens nog att ge någon ett uppdrag att döda Herr Lilja? Hon verkar rätt sjuk, nämligen. (Av det jag läst här).
Tror du, alltså.

Stämningen i familjen har varit hotad väldigt länge hon har vid flertalet gånger spärrat in Henrik där hon hittat på historier. Exempelvis blev Henrik inspärrad ett dygn när de höll på att separera genom att förfalska ett hustrumisshandel men detta blev då avvisat pga barnen kunde styrka Henriks version. Dessutom har hon vid flertalet gånger gjort saker som hon borde bli inlåst för. Exempelvis har hon kidnappat (!!) sina egna barn. Du behöver inte dela min uppfattning, är bara här för att undvika att teorierna sinar iväg. Kan inte bekräfta att hon har kriminella kontakter men skulle inte förvåna mig då hon gått ner sig rejält i mörkret. Alla inblandade tror att hon skulle va kapabel till detta och bara väntat på att något skulle hända.. de är hemskt. Uppembarligen missläste hon situationen om de är så som jag tror att hon ska ha beställt mordet. Hon anlitade troligtvis en billig missbrukar torped som visade sig inte kunna göra sitt jobb.. tack för mig.
Citera
2019-09-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Någon som har aktuellt hälsoläge för den skjutne advokaten ?
Citat:

En som känner familjen skrev

*Ursprungligen postat av*Blixtsnille33
Läget är under kontroll och jag kan inget annat säga än att Henrik hade änglavakt. 3 skott blev han träffad av, en i levern, ett i bröstet och ett i huvudet som inte varit dödligt. Han var vid medvetande när polis och ambulans kom till platsen samt innan operation.
Citera
2019-09-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aniara20
Karins föräldrar samt syster är alla avlidna.
Dödsorsaker, vet du?
Citera
2019-09-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Har offrets namn publicerats i massmedia?

Inte vad jag sett eller hört. Men några skrev att det kommit fram i en intervju i tv4live vid lunchtid
Citera
2019-09-06, 17:34
Medlem
Nintendokids avatar
Finns det någon bild på den där Karin?
Citera
2019-09-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej du kan bli häktad om det finns risk för att du fortsätter begå brott,flyr landet,undanröjer bevis
Du kan bli häktad på väldigt lösa grunder nuförtiden. Det svenska rättsväsendet är genomruttet.
Citera
2019-09-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Stämningen i familjen har varit hotad väldigt länge hon har vid flertalet gånger spärrat in Henrik där hon hittat på historier. Exempelvis blev Henrik inspärrad ett dygn när de höll på att separera genom att förfalska ett hustrumisshandel men detta blev då avvisat pga barnen kunde styrka Henriks version. Dessutom har hon vid flertalet gånger gjort saker som hon borde bli inlåst för. Exempelvis har hon kidnappat (!!) sina egna barn. Du behöver inte dela min uppfattning, är bara här för att undvika att teorierna sinar iväg. Kan inte bekräfta att hon har kriminella kontakter men skulle inte förvåna mig då hon gått ner sig rejält i mörkret. Alla inblandade tror att hon skulle va kapabel till detta och bara väntat på att något skulle hända.. de är hemskt. Uppembarligen missläste hon situationen om de är så som jag tror att hon ska ha beställt mordet. Hon anlitade troligtvis en billig missbrukar torped som visade sig inte kunna göra sitt jobb.. tack för mig.
Jäklar. Inte konstigt att han önskade besöksförbud. Och att en kvinna som tidigare haft en hög juridisk kompetens kan hamna så lågt - vart tog hennes integritet vägen? Nu håller vi tummarna för Henrik!
Citera
2019-09-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Kan ju vara en anan teori än att frun ligger bakom.

Innan han sövdes ner på akuten kunde advokaten lämna information till polisen om två motivteorier bakom gärningen.
► Det första spåret som advokaten ska ha nämnt handlar om en person i hans närhet, som i perioder har varit tilldelad ett kontaktförbud gentemot advokaten. I samband med detta ska advokaten ha sagt att personen i fråga kan ha ”lejt en torped”.
► Det andra spåret ska ha varit mer allmänt hållet och kopplat till hans yrke. Advokaten ska dock inte ha nämnt något specifikt fall.
BO berättade allt innan han lastades in i ambulansen, långt innan han kom in till akuten.
Citera
2019-09-06, 17:36
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tycker inte vi kan dra slutsatser redan nu. Vi måste avvakta och se vad som kommer fram.

Håller helt med, tror det är lite för enkelt att peka ut frun nu i det här, nästan som om någon vill sätta dit henne?!
Han lär ju ha retat upp både den ena och andra bland kriminella personer under åren i sitt jobb.
Citera
2019-09-06, 17:36
Avstängd
[quote=Whyback|68619822 Men vad de flesta inte kan förstå, är att en hög-akademiker kan rasa så långt, att beställa ett mord. ...[/QUOTE]

Har hänt förr men då har mannen skaffat Lolita/yngre o fräschare dam än frun.

Men nu har Karin tydligen ärvt miljoner o då kan hon ju skaffa sig ett eget liv utan att vara avis-
skaffa toyboy or whatever - resa - flytta till annat (EU) land osv
Citera
2019-09-06, 17:38
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Har offrets namn publicerats i massmedia?
Ja!
https://www.friatider.se/kvinna-gripen-f-r-skjutningen-av-advokaten-henrik-olsson-lilja
Citera
2019-09-06, 17:38
Medlem
Ditt jobb är att skydda människor, denna gången var det inte tillräckligt. Tragiskt med detta.

Må han klara detta. 💔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in