2019-12-08, 17:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Henrik förefaller pressad då frågan om hans målsägande kommer upp. Han vill inte ha med detta att göra.
.

Har du lust att utveckla detta, har inte varit inne i tråden på ett tag så är nyfiken på vad du menar?
Citera
2019-12-08, 18:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Har du lust att utveckla detta, har inte varit inne i tråden på ett tag så är nyfiken på vad du menar?

Jag tycker han beter sig lite märkligt bara - lyssna på den korta intervjun:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/olsson-lilja-han-skot-jag-svarade-tillbaka/

Samt detta då:
Citat:
Stor intervju med Henrik i Dagens Juridik idag 20/11:
https://www.dagensjuridik.se/legally-yours-artikel/en-stor-karleksforklaring-fran-kollegorna/

Han har "valt att hålla sig borta från det här"?
Citera
2019-12-08, 19:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Snabb access och exit
Jag brukar ju trampa tillbaka i ärenden - Det vet du ju.

Det är inte bara jag som reagerar över Henriks vilja att hålla distans till sitt målsägande. Jag tror att många läsare finner uttalet i vart fall en smula märkligt.
Argumentation? Tja vi kan pröva det då.. Se inlägg nedan:
Jag vet inte direkt om "många läsare" är representativt att hänvisa till Efternamn08 och att det påvisade att ditt påstådda ointresse från HOL av Fu blev värst tydligare?

Att du sen är överens med E08 är väl en annan femma utifrån att du gräver på snarlikt sätt, gillar KL eller har åsikter om Fu.

Tycker väl att det öht inte är värst ögonbrynshöjande med tanke på aktuell förundersökningssekretess.

Vad menar du att han ska göra då?
Pladdra som KL? Spekulera?

Saken är väl snarare att det är väldigt strypt info utåt, vilket i sig får mig att erinra Skövde och mordet på LH.
Där GW lekte beserwisser, gnällde som en kärring och kritiserade hela högen men fick böja tjurnacken och pudla när FUP väl släpptes.
Citera
2019-12-08, 19:10
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag tycker han beter sig lite märkligt bara - lyssna på den korta intervjun:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/olsson-lilja-han-skot-jag-svarade-tillbaka/

Samt detta då:

Ok då är jag med, jag tror att vår käre Henrik vet precis vem och vad han har att göra med. Han vill inte kännas vid utredningen för att han är inblandad i affärer som gått snett och därför blev han skjuten.

Han vet att exfrun inte har med överfallet att göra, men det kan han ju inte säga till polisen för då får han börja svara på obekväma frågor och han vill nog inte hamna i mer skit med sina antagonister.

Men jag tror inte han är helt samvetslös och exfrun är ju endast misstänkt på mycket lösa grunder så det kan hon gott vara efter hur hon betett sig genom åren, typ.

Ska bli mycket intressant att läsa FUPen om det leder till åtal för jag förstår fortf inte hur han klarat sig så jävla väl efter att blivit skjuten i både huvud och bröst/bål. Förmodligen skulle han inte mördas utan det var en varning och kaliber på denna pistol var förmodligen av det klenaste laget.
Citera
2019-12-08, 22:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är ju minst sagt speciellt att två män vid ett tidigare tillfälle ska ha försökt trycka på Henrik en mobiltelefon med handgemäng och lös misstankegrad mot exfrugan som följd.
Vem var i andra änden?

"Den som föreslår att det skulle vara Karin i andra änden luren, kan ju gå och lägga sig."
För tidigt att lägga sig.

Varför skulle inte KL kunna befinna sig i andra änden av linjen i en förslagsvis gammal knapptelefon med kontantkort?

Hon är ju inte värst diskret vid misstänkt mordhot samma år enligt den som sa sig fått erbjudande som torped.

Är hon bakom kulisserna så kan det väl röra sig om att det eskalerar.
Jag funderar nämligen på första missranken om anstiftan.

Dvs att hon pratat med nån som kan tänkas komma att förmedla ordväxlingen till HOL.
Med flit och utan digitala spår för hon är väl tillräckligt slug juridiskt sett.

A) hot och skrämsel med torped. B) höjer ribban i december till misshandel och C) aktuellt mordförsök.

Vore intressant att veta datum i december.

....iom att han får ensam vårdnad och kvarsittningsrätt 7 december 2015.

.. och eftersom det smäller skarpt tre dagar efter hon förlorat överklagan september 2019 i högsta domstolen i utdraget ärende.

Om så är fallet vet vi givetvis inte, men att påstå med bestämdhet att KL inte kan ligga bakom misshandeln kan du ju utveckla.

Vad du grundar påståendet om hennes oskuld på?
Senast redigerad av develi 2019-12-08 kl. 22:54.
Citera
2019-12-08, 22:43
Medlem
LjusetsFamns avatar
För en okunnig, men på vilket sätt och hur har HOL haft kontakt med Mikael Ljungman?
Citera
2019-12-08, 23:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För tidigt att lägga sig.

Varför skulle inte KL kunna befinna sig i andra änden av linjen i en förslagsvis gammal knapptelefon med kontantkort?

Hon är ju inte värst diskret vid missränkt mordhot samma år enligt den som sa sig fått erbjudande som torped.

Är hon bakom kulisserna så kan det väl röra sig om att det eskalerar.
Jag funderar nämligen på första missranken om anstiftan.

Dvs att hon pratat med nån som kan tänkas komma att förmedla ordväxlingen till HOL.
Med flit och utan digitala spår för hon är väl tillräckligt slug juridiskt sett.

A) hot och skrämsel med torped. B) höjer ribban i december till misshandel och C) aktuellt mordförsök.

Vore intressant att veta datum i december.

....iom att han får ensam vårdnad och kvarsittningsrätt 7 december 2015.

.. och eftersom det smäller skarpt tre dagar efter hon förlorat överklagan september 2019 i högsta domstolen i utdraget ärende.

Om så är fallet vet vi givetvis inte, men att påstå med bestämdhet att KL inte kan ligga bakom misshandeln kan du ju utveckla.

Vad du grundar påståendet om hennes oskuld på?

Jag grundar påståendet med att jag dessvärre ser alltför många tveksamma signaler hos brottsoffret självt här. Jag tycker inte man ska vara skraj för att måla ut en målsägande som klandervärd, om grund finns, samt om det finns motsägelser kring den tidigare huvudmisstänkte (hon kanske, om än tveksamt, fortfarande är huvudmgm).

Processa sönder, bita och slå på poliser och bete sig offentligt, det har det ju presenterats papper på i tråden. Bilden av Karin borde i någorlunda skepnad existera här i tråden?
Samma kvinna ska då också kunna angripa exmaken genom bulvaner, såpass sofistikerat att polisen inte lyckats plocka in henne vare sig första, andra eller ens den tredje gången.
När det kommer till känslor som brottsmotiv, blir hon så elegant i gärningen att hon ter sig som ett spöke och utredarna får klia sig i huvudet tills allt rinner ut i sanden.

Om Henrik hade tagit luren och hört sin exfru i andra änden, vilket ju verkar ha varit målet med den frontningen, hade ju givetvis Henrik anmält skiten ur henne...
Därmed är det självklart att hon inte var i lurens andra ände.
Så, måhända ytterligare en bulvan i telefonluren - tre bulvaner totalt vid denna frontning?
Inte meningen att retas med dig nu, följande är en överdrift; men en fd Hovrätts-assessor som sadlat om till maffiadrottning med ett tjog underhuggare som hon kan skicka på folk

Jag köper inte att hon är så splitt. Jag känner som sagt väl till henne, och hur hon fungerar.
Hon kan vara klipsk, rent av briljant, men hon är inte på den nivån att hon smiter undan polisutredningar av den digniteten hela tre gånger.

Det är välkänt att Karin är på Henrik, och varit känt som så i många år. Men hon jagar honom i domstolarna och genom att forsla papper emellan, på det sätt hon kan och är bekväm i. Det sker i offentlighet, både i pappershandlingar och i ord i dom tidigare gemensamma & breda bekantskapskretsarna.
Jag ser därför inga konstigheter med scenariot att knyckla ner ett par tusenlappar i fickan på något pundhövve och skicka in honom på polisstationen med en berättelse som ligger skapligt rätt i både tid och sak, i syfte att skydda sina egna intressen (låta polisen jobba mot någon annan).

Granska Henrik hårdare.
Klart att man som advokat vill ha många & helst profilerade klienter. Ursäkta svenskan, men det är en djävligt naturlig karriäröppning att försöka integrera sig med klientelet. Något som uppmärksammats i massmedia för inte alls länge sen, men som pågått betydligt längre.
Nu har förvisso GW påtalat att Henrik minsann inte är någon gangsteradvokat, men så får den gubben mycket riktigt pudla ibland.
Fokus på Ekomål.. Lämpligt med tanke på tidigare umgänge.

Vad tidigare umgänge är, hoppas iaf jag polisen tittar på.
Och ja, jag kommer bli lite mallig om jag har sniffat rätt.
Citera
2019-12-09, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag grundar påståendet med att jag dessvärre ser alltför många tveksamma signaler hos brottsoffret självt här. Jag tycker inte man ska vara skraj för att måla ut en målsägande som klandervärd, om grund finns, samt om det finns motsägelser kring den tidigare huvudmisstänkte (hon kanske, om än tveksamt, fortfarande är huvudmgm).
Skraj? Nu ser jag det väl som föga modigt att diskutera ett brottsoffer och dennes "motsägelser", det är ett fritt land så du får väl teoretisera bäst du vill.

Jag undrar krasst vad du grundar dina åsikter på, om det har dignitet och är trovärdigt:
Att KL inte kan ha beställt misshandel i december 2015.
Citat:
Processa sönder, bita och slå på poliser och bete sig offentligt, det har det ju presenterats papper på i tråden. Bilden av Karin borde i någorlunda skepnad existera här i tråden?
Griper sig fast som en blodigel om det så är restauranggästers bord, hos psykiatriker, ex polis N eller i lägenhet hos bekant till HOL.
Barrikarderar sig så polis får avhysa damen.
Förhalar, får anstånd och struntar i kompletteringar. Svarar inte, byter bostad så rättsväsendet inte når henne.

Slåss och lever rövare, skiter i skulder och beter sig som allt annat än vad som förväntas av en fd hovrättsassesssor.

Ja, hon har ett övertydligt mönster som återspeglas vem eller vad det än gäller. Även bortom HOL.
Citat:
Samma kvinna ska då också kunna angripa exmaken genom bulvaner, såpass sofistikerat att polisen inte lyckats plocka in henne vare sig första, andra eller ens den tredje gången.
Så värst svårt är det inte att undvika digitala spår och anstiftan är välkänt problematiskt att bevisa.
Citat:
När det kommer till känslor som brottsmotiv, blir hon så elegant i gärningen att hon ter sig som ett spöke och utredarna får klia sig i huvudet tills allt rinner ut i sanden.
Jag är således inte det minsta impad av att hon är sofistikerad som nån sorts kriminell mästare.
Däremot har hon insyn i problematiken juridiskt sett, skam vore det väl annars.
Citat:
Om Henrik hade tagit luren och hört sin exfru i andra änden, vilket ju verkar ha varit målet med den frontningen, hade ju givetvis Henrik anmält skiten ur henne...
Därmed är det självklart att hon inte var i lurens andra ände.
Ja, det är givet att han då ska höra hennes budskap.
Har det med vårdnadstvist och lgh att göra är direktivet att lägga ner.
Han kan ju anmäla hennes ljuva stämma i en knapptelefon med kontantkort.

Vad ger utredningen? Ord mot ord?

Citat:
Inte meningen att retas med dig nu, följande är en överdrift; men en fd Hovrätts-assessor som sadlat om till maffiadrottning med ett tjog underhuggare som hon kan skicka på folk
Driv bäst du vill, jag argumenterar och funderar på om det du säger har bäring.
Citat:
Jag köper inte att hon är så splitt. Jag känner som sagt väl till henne, och hur hon fungerar.
Hon kan vara klipsk, rent av briljant, men hon är inte på den nivån att hon smiter undan polisutredningar av den digniteten hela tre gånger.
Så du känner henne väl efter tre möten och vet hon är manipulativ.

Jag tror nog att hon i det bakflutna haft hög svansföring som det enbart ses nyanser av än idag.
Mer sofistikerat förr, mer möjlighet att föra sig. En fallen stjärna.
För att hon fallerat via supandet och håller inte ihop.
Så ja. Jag är väldigt säker på att hon förvrängt ett och annat huvud genom tiderna i en mix av vältalighet, utseende, utbildning och offerroll.
Citat:
Det är välkänt att Karin är på Henrik, och varit känt som så i många år. Men hon jagar honom i domstolarna och genom att forsla papper emellan, på det sätt hon kan och är bekväm i.
Hon vet hur tingen förhalas och hon skämmer ut sig. Vilket hon tycks sakna självinsikt om. Det finns ingen vinst i beteendet, mer tragisk läsning.
Citat:
Jaha.
Senast redigerad av develi 2019-12-09 kl. 00:38.
Citera
2019-12-09, 00:52
Medlem
Citat:

Granska Henrik hårdare.
Klart att man som advokat vill ha många & helst profilerade klienter. Ursäkta svenskan, men det är en djävligt naturlig karriäröppning att försöka integrera sig med klientelet. Något som uppmärksammats i massmedia för inte alls länge sen, men som pågått betydligt längre.
Nu har förvisso GW påtalat att Henrik minsann inte är någon gangsteradvokat, men så får den gubben mycket riktigt pudla ibland.

Ja verkligen han stinker bluff och båg lång väg. Jävla gråterska i media med xxxl kofta. Han är sjukt skum måste jag säga. Det är något som inte stämmer här.
Senast redigerad av Erzebet 2019-12-09 kl. 00:59.
Citera
2019-12-09, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Ja verkligen han stinker bluff och båg lång väg. Jävla gråterska i media med xxxl kofta. Han är sjukt skum måste jag säga. Det är något som inte stämmer här.
Vad gråter han om i media?
Citera
2019-12-09, 01:39
Medlem
Citat:

Granska Henrik hårdare.

Jag har Ljungmans olika Fupar, men det är nästan 10 år gamla. Även vissa av Bjuhrs Fupar som är äldre än så. Båda har åtskilliga ovänner.
Citera
2019-12-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har Ljungmans olika Fupar, men det är nästan 10 år gamla. Även vissa av Bjuhrs Fupar som är äldre än så. Båda har åtskilliga ovänner.

J*an W*est ger bort två lägenheter till M*ikael L*ljungman som använder dem till att byta till sig B*juhrs lägenhet på Strandvägen.

Det är den svängen som ni relaterar till när ni introducerar dem i tråden här. Men inte ett skit om vad det har med KL och HOL att göra.

Han jobbar annars på bra Mikael för att försöka framstå som en hederlig man. Kristen, politiker, miljökämpe, visionär och jurist.

Från något av hans senare Twitterinlägg:
Satt i juryn som en representant med 30 års erfarenhet av innovation för Rotary Stockholm Strand i ”Årets innovation” för SM i entreprenörskap UF företagen 2019. Vilken gåva, vilken energi och vilken möjlighet. Jag känner mig kunnigare och villigare att bidra. Mycket att berätta.”

”30 års erfarenhet av innovation” Han har iaf humor Mikael.

Läs inläggen. Stor underhållning. mpljungman

Han har nåt luftslott med ett antal bolag där fru och annan släkt frontar. Mest småpengar. Nåt skit har han för sig men att framställa L*jungman som knarkboss och anstiftare till detta mordförsök är väl helt utan belägg hittills.
Ni kanske kan diskutera det internt tills ni har en vettig grund till tråden.

En postare här verkar väldigt betuttad i KL. En annan väldigt avundsjuk på den framgångsrike och lite strame HOL. Och en tredje är ju helt ute och cyklar hela hela tiden med sina alternativa teorier.

Bra engagemang men det är samtidigt ett jäkla massa dillande, ryggkliande och nonsens här senaste dygnet.

Fram med bevis nu på Ljungmans inblandning och det skumma som inte stämmer med HOL. Börjar nästan bli lite löjligt hörni, eller hur damtjusarn & Co?
Senast redigerad av Avel 2019-12-09 kl. 09:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in