Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Jag grundar påståendet med att jag dessvärre ser alltför många tveksamma signaler hos brottsoffret självt här. Jag tycker inte man ska vara skraj för att måla ut en målsägande som klandervärd, om grund finns, samt om det finns motsägelser kring den tidigare huvudmisstänkte (hon kanske, om än tveksamt, fortfarande är huvudmgm).
Skraj? Nu ser jag det väl som föga modigt att diskutera ett brottsoffer och dennes "motsägelser", det är ett fritt land så du får väl teoretisera bäst du vill.
Jag undrar krasst vad du grundar dina åsikter på, om det har dignitet och är trovärdigt:
Att KL inte kan ha beställt misshandel i december 2015.
Citat:
Processa sönder, bita och slå på poliser och bete sig offentligt, det har det ju presenterats papper på i tråden. Bilden av Karin borde i någorlunda skepnad existera här i tråden?
Griper sig fast som en blodigel om det så är restauranggästers bord, hos psykiatriker, ex polis N eller i lägenhet hos bekant till HOL.
Barrikarderar sig så polis får avhysa damen.
Förhalar, får anstånd och struntar i kompletteringar. Svarar inte, byter bostad så rättsväsendet inte når henne.
Slåss och lever rövare, skiter i skulder och beter sig som allt annat än vad som förväntas av en fd hovrättsassesssor.
Ja, hon har ett övertydligt mönster som återspeglas vem eller vad det än gäller. Även bortom HOL.
Citat:
Samma kvinna ska då också kunna angripa exmaken genom bulvaner, såpass sofistikerat att polisen inte lyckats plocka in henne vare sig första, andra eller ens den tredje gången.
Så värst svårt är det inte att undvika digitala spår och anstiftan är välkänt problematiskt att bevisa.
Citat:
När det kommer till känslor som brottsmotiv, blir hon så elegant i gärningen att hon ter sig som ett spöke och utredarna får klia sig i huvudet tills allt rinner ut i sanden.
Jag är således inte det minsta impad av att hon är sofistikerad som nån sorts kriminell mästare.
Däremot har hon insyn i problematiken juridiskt sett, skam vore det väl annars.
Citat:
Om Henrik hade tagit luren och hört sin exfru i andra änden, vilket ju verkar ha varit målet med den frontningen, hade ju givetvis Henrik anmält skiten ur henne...
Därmed är det självklart att hon inte var i lurens andra ände.
Ja, det är givet att han då ska höra hennes budskap.
Har det med vårdnadstvist och lgh att göra är direktivet att lägga ner.
Han kan ju anmäla hennes ljuva stämma i en knapptelefon med kontantkort.
Vad ger utredningen? Ord mot ord?
Citat:
Inte meningen att retas med dig nu, följande är en överdrift; men en fd Hovrätts-assessor som sadlat om till maffiadrottning med ett tjog underhuggare som hon kan skicka på folk
Driv bäst du vill, jag argumenterar och funderar på om det du säger har bäring.
Citat:
Jag köper inte att hon är så splitt. Jag känner som sagt väl till henne, och hur hon fungerar.
Hon kan vara klipsk, rent av briljant, men hon är inte på den nivån att hon smiter undan polisutredningar av den digniteten hela tre gånger.
Så du känner henne väl efter tre möten och vet hon är manipulativ.
Jag tror nog att hon i det bakflutna haft hög svansföring som det enbart ses nyanser av än idag.
Mer sofistikerat förr, mer möjlighet att föra sig. En fallen stjärna.
För att hon fallerat via supandet och håller inte ihop.
Så ja. Jag är väldigt säker på att hon förvrängt ett och annat huvud genom tiderna i en mix av vältalighet, utseende, utbildning och offerroll.
Citat:
Det är välkänt att Karin är på Henrik, och varit känt som så i många år. Men hon jagar honom i domstolarna och genom att forsla papper emellan, på det sätt hon kan och är bekväm i.
Hon vet hur tingen förhalas och hon skämmer ut sig. Vilket hon tycks sakna självinsikt om. Det finns ingen vinst i beteendet, mer tragisk läsning.
Citat:
Vad tidigare umgänge är, hoppas iaf jag polisen tittar på.
Och ja, jag kommer bli lite mallig om jag har sniffat rätt.
Jaha.