2019-09-05, 18:33
Medlem
Sooks avatar
Hoppas vissa samlingstrådar kan dö ut. Vem tittar i fem år gamla samlingstrådar? Om det startas en till tråd om nåt som är aktuellt så är det ju trist om det drunknar i en samlingstråd.
Citera
2019-09-05, 18:37
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Hoppas vissa samlingstrådar kan dö ut. Vem tittar i fem år gamla samlingstrådar? Om det startas en till tråd om nåt som är aktuellt så är det ju trist om det drunknar i en samlingstråd.
Typ alla använder "Nya inlägg"-funktionen.

En samlingstråd är bra eftersom du kan öppna den och söka i endast den tråden. Chansen är stor att just ditt problem redan har frågats/besvarats av någon annan under dom tiotals/hundratals sidor som finns.
Citera
2019-09-05, 18:43
Medlem
NovaOculuss avatar
Jag ser hellre att folk blir varnade/tempbannade och att en tråd åker i papperskorgen än att kvaliteten på andra sidan isberget sänks
För ur papperskorgen kan sedan bra trådar återinförlivas

1. Be inte om ursäkt för en slängd tråd, men upplys om när den återupplivas2. För långa trådar, inför generationer istället t ex "lång tråd gen 1" och "lång tråd gen 2" ifall diskursen byter bana eller blir för utdragen
Citera
2019-09-05, 18:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Mycket märkligt förfarande. I stället för att ta sig tiden att skicka tråden i pk skulle ju mod lika gärna kunnat ha flyttat den till rätt delforum. Tidsåtgången torde ha varit densamma.

Exakt. Forumet är väl till för att befrämja diskussioner? Inte för att kväsa en mycket aktiv diskussion bara för att jag var dum nog att lägga den i fel delforum? Trådar med mindre inlägg och mindre tydlig diskussion flyttas dagligen på forumet.

Men min tråd däremot var värd en varning och att hamna i Papperskorgen. Trots att det gått en lång tid kan jag fortfarande inte se varför den skulle slängas och varför jag istället uppmanades att starta en ny.

Att starta en ny tråd känns bisarrt med tanke på att det inte var tråden det var fel på. Felet låg helt och hållet hos mig och placeringen.
Citera
2019-09-05, 18:49
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag upptäckte bl.a. flera nya problem som också behöver åtgärdas. Problemet med för många samlingstrådar är enligt mig det mest akuta, och något jag också planerar att gå till botten med.
Tänkte på ett, möjligen perifert, problem med samlingstrådar, inte när en tråd hänvisas dit och papperskorgas utan när dessa trådar infogas i en större samlingstråd.

Det är att det blir svårt att bedöma om det finns 30 aktuella trådar om ett ämne som kanske förtjänar ett del- eller underforum.
Citera
2019-09-05, 18:50
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Typ alla använder "Nya inlägg"-funktionen.

En samlingstråd är bra eftersom du kan öppna den och söka i endast den tråden. Chansen är stor att just ditt problem redan har frågats/besvarats av någon annan under dom tiotals/hundratals sidor som finns.
Ja om du vet om att det skrivits nåt ja. Men annars kommer du aldrig ens titta där.
Citera
2019-09-05, 19:04
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Fantastiskt , att Admin tänker på detta,utred och skicka dessa mods som villfar och missbrukar till papperskorgen, så ska jag börja donera månadsvis...
Citera
2019-09-05, 19:06
Medlem
X-fronts avatar
Fint, Roger Persson-tråden öppen.
Citera
2019-09-05, 19:07
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja klart är att det finns tvivelaktiga mods inom Flashback som hellre papperskorgar många intressanta trådar som kan med enkelhet bakas in i befintliga trådar.

Och bara för att ett visst ämne håller för låg klass för dig betyder inte det att det håller för låg klass för oss andra som tvärtom finner det intressant.
Utan att vilja förstora problemet kan jag säga att det inte alltid är så enkelt eller lämpligt att baka ihop två trådar.
Citera
2019-09-05, 19:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Låter bra.

I så fall vill jag ha upprättelse för min tråd. Den kastades i PK bara för att den låg fel delforum. Ingen annan orsak.

(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten

50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.

Wow wow wow!

Min tråd har öppnats igen.

Jag och min tråd tackar å det varmaste. ❤️
Citera
2019-09-05, 19:19
Medlem
Dofternas avatar
Ingen kommer våga papperskorga en tråd nu.
Citera
2019-09-05, 19:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Fint, Roger Persson-tråden öppen.
Klassiker som aldrig borde slängts.

Tack admin för du kollar så inte forumet tappar stinget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in