Citat:
Finns det någon riktlinje kring om moderatorsmeddelanden ska stå kvar? Normalt om en tråd flyttas så skriver ju moderatorn som gjort det ett inlägg där det framgår från och till vilka delforum flytten skett, så brukar även ske för papperskorgningar. Men om jag nu kollar i Adam Alsing-tråden så upphör en dittills hög aktivitet med ett sista inlägg kl 22:08 igår och inte förrän 07:48 idag kommer nästa inlägg. Är det här papperskorgningen skett? Är det jag som inte hittar moderatorsmeddelandena, eller bör inte dessa vara praxis att lämna för att ha någon sorts transparens? "Okej vi slängde tråden men efter diskussion har vi ändrat oss", så har ju vi vanliga dödliga någonting att basera diskussionerna på när man anser trådar slängts eller flyttats felaktigt.Seriöst har ingenting blivit bättre sedan Admin gick ut med det här, moderatorkåren är lika förståndshandikappad som vanligt.
När man går in på Aktuella ämnen ser man ingen tråd (mer än ruttna samlingstrådar) som handlar om veckans största händelse, att Adam Alsing har dött. Det ska ju givetvis vara högst upp.
Varför tolererar Admin att moderatorkåren aktivt motarbetar forumet? Varför var det nödvändigt att slänga tråden?
(FB) Adam Alsing är död – blev 51 år gammal
När man går in på Aktuella ämnen ser man ingen tråd (mer än ruttna samlingstrådar) som handlar om veckans största händelse, att Adam Alsing har dött. Det ska ju givetvis vara högst upp.
Varför tolererar Admin att moderatorkåren aktivt motarbetar forumet? Varför var det nödvändigt att slänga tråden?
(FB) Adam Alsing är död – blev 51 år gammal
Citat:
Var kan man läsa korgningsmeddelandet? Sen undrar jag utan att vara mer än ytligt insatt i denna diskussionen om papperskorgen, är det inte klena trådstarter som ska papperskorgas? Om en tråd har ett bra underlag men sedan spårar ur, eller tappar diskussionsunderlag när det mesta redan gåtts igenom ett varv t.ex som i brottstrådar, ska inte dessa trådar antingen låsas för läsvärdets bevarande eller gås igenom/rensas av moderatorer? Det är väl det som är poängen med moderatorerna, att de ska upprätthålla läsvärdet? Inte papperskorga trådar för att folk går OT?