2020-04-16, 11:51
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stacka
Seriöst har ingenting blivit bättre sedan Admin gick ut med det här, moderatorkåren är lika förståndshandikappad som vanligt.

När man går in på Aktuella ämnen ser man ingen tråd (mer än ruttna samlingstrådar) som handlar om veckans största händelse, att Adam Alsing har dött. Det ska ju givetvis vara högst upp.

Varför tolererar Admin att moderatorkåren aktivt motarbetar forumet? Varför var det nödvändigt att slänga tråden?
(FB) Adam Alsing är död – blev 51 år gammal
Finns det någon riktlinje kring om moderatorsmeddelanden ska stå kvar? Normalt om en tråd flyttas så skriver ju moderatorn som gjort det ett inlägg där det framgår från och till vilka delforum flytten skett, så brukar även ske för papperskorgningar. Men om jag nu kollar i Adam Alsing-tråden så upphör en dittills hög aktivitet med ett sista inlägg kl 22:08 igår och inte förrän 07:48 idag kommer nästa inlägg. Är det här papperskorgningen skett? Är det jag som inte hittar moderatorsmeddelandena, eller bör inte dessa vara praxis att lämna för att ha någon sorts transparens? "Okej vi slängde tråden men efter diskussion har vi ändrat oss", så har ju vi vanliga dödliga någonting att basera diskussionerna på när man anser trådar slängts eller flyttats felaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det står ju tydligt i korgningsmeddelandet.

Användare kan inte hålla sig till topic varför trådar kastas. Då får de stå sitt kast. Sedan ska de ändå gråta ut efteråt. Tragiskt.
Var kan man läsa korgningsmeddelandet?

Sen undrar jag utan att vara mer än ytligt insatt i denna diskussionen om papperskorgen, är det inte klena trådstarter som ska papperskorgas? Om en tråd har ett bra underlag men sedan spårar ur, eller tappar diskussionsunderlag när det mesta redan gåtts igenom ett varv t.ex som i brottstrådar, ska inte dessa trådar antingen låsas för läsvärdets bevarande eller gås igenom/rensas av moderatorer? Det är väl det som är poängen med moderatorerna, att de ska upprätthålla läsvärdet? Inte papperskorga trådar för att folk går OT?
Citera
2020-04-20, 23:45
Medlem
(FB) Finns det någon form av sjukdom som foliehattarna tror att man inte får av covid 19? Håller den här tråden för låg kvalitet? Vill veta så att jag kan bättra mig i framtiden.
Citera
2020-04-21, 04:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
(FB) Finns det någon form av sjukdom som foliehattarna tror att man inte får av covid 19? Håller den här tråden för låg kvalitet? Vill veta så att jag kan bättra mig i framtiden.

Tramstråd utan frågeställning.
Citera
2020-04-21, 23:40
Medlem
Citat:
Tramstråd utan frågeställning.
Frågeställningen återfinns ju i rubriken. Moderatorn som slängde den har för övrigt spridit teorier liknande de som tas upp i trådstarten, säkert bara en slump men ändå.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-04-21 kl. 23:56.
Citera
2020-04-27, 14:54
Medlem
Citat:

Citat:
Frågeställningen återfinns ju i rubriken. Moderatorn som slängde den har för övrigt spridit teorier liknande de som tas upp i trådstarten, säkert bara en slump men ändå.
(FB) Varningen: Nytt allvarligt Covid-19 relaterat syndrom som drabbar barn Här är bara ett exempel. Men det finns flera andra.
Citera
2020-04-28, 17:04
Medlem
Dofternas avatar
Köpte aldrig anledningen till korgningen av tråden om en svensk version av Seinfeld.

"Här diskuterar vi existerande tv-serier och tv-program.

Låst och kastad.

Tv-serier och tv-program --> Papperskorgen
/Moderator"

(FB) Dags för svensk nyinspelning av Seinfeld?

Klart som fan man måste få diskutera drömprojekt även när det gäller tv-serier.
Återställ! Schnell!
Citera
2020-04-28, 19:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Köpte aldrig anledningen till korgningen av tråden om en svensk version av Seinfeld.

"Här diskuterar vi existerande tv-serier och tv-program.

Låst och kastad.

Tv-serier och tv-program --> Papperskorgen
/Moderator"

(FB) Dags för svensk nyinspelning av Seinfeld?

Klart som fan man måste få diskutera drömprojekt även när det gäller tv-serier.
Återställ! Schnell!

Gammalt exempel du tar upp men intressant frågeställning. Var annars diskutera förslag på ny TV-serie? Filmdelen avser ju bara just film.
Citera
2020-05-15, 12:40
Medlem
EricBlairs avatar
Här är ett typexempel på i mitt tycke felaktig moderering som dödar intresset för att skapa trådar.
Moderatorn har hittat rätt forum för tråden men väljer att papperskorga den istället för att slå ihop den med befintlig tråd.

Tråden i sig är väl inget direkt kvalitetsexempel men att ta varje tillfälle att publikt slå trådskapare på fingrarna är inget som uppmuntrar andra användare. Finns det anledning att ge en reprimand till en trådstartare så ge en varning till TS istället för att straffa alla som bemödat sig med att skriva inlägg i tråden som blir korgad. Eller har jag missuppfattat något?

(FB) Tegnell-historier (satir)

Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Inget för Medicin och Hälsa. Lämplig tråd att fortsätta i finns här: (FB) Skämt om Coronaviruset!

Coronaviruset och covid-19 --> Papperskorgen
/Moderator
Senast redigerad av EricBlair 2020-05-15 kl. 12:48.
Citera
2020-05-15, 13:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Här är ett typexempel på i mitt tycke felaktig moderering som dödar intresset för att skapa trådar.
Moderatorn har hittat rätt forum för tråden men väljer att papperskorga den istället för att slå ihop den med befintlig tråd.

Tråden i sig är väl inget direkt kvalitetsexempel men att ta varje tillfälle att publikt slå trådskapare på fingrarna är inget som uppmuntrar andra användare. Finns det anledning att ge en reprimand till en trådstartare så ge en varning till TS istället för att straffa alla som bemödat sig med att skriva inlägg i tråden som blir korgad. Eller har jag missuppfattat något?

Det där är INTE ett exempel på felaktig moderering.

Det åligger inte alls en moderator att flytta eller sammanfoga. Moderatorn KAN göra det, men det är definitivt inget krav. Varför göra andras jobb?

Detta har för övrigt diskuterats här:

(FB) Fenomenet "Den här tråden passar någon annanstans, så jag slänger den"
Citera
2020-05-15, 13:13
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Det där är INTE ett exempel på felaktig moderering.

Det åligger inte alls en moderator att flytta eller sammanfoga. Moderatorn KAN göra det, men det är definitivt inget krav. Varför göra andras jobb?

Detta har för övrigt diskuterats här:

(FB) Fenomenet "Den här tråden passar någon annanstans, så jag slänger den"

Om det inte är felaktig moderering så är det iallafall för forumet destruktiv moderering som borde upphöra.

Dessutom så är det inga andra än moderatorer som kan flytta eller sammanfoga. Misstaget är isåfall hos TS och inte hos andra postare.
Citera
2020-05-15, 13:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Det är är ju en tråd som hunnit få 4 inlägg inkl. trådstarten. Då är det väl inget problem att tråden korgas och man får fortsätta diskussionen i befintlig tråd? Värre är det ju när en tråd hunnit få 4 sidor eller mer men tråden ändå korgas istället för att flyttas vilket tyvärr har förekommit. En felplacerad tråd med 4 sidor bör självklart flyttas. Detta borde vara självklart. En tråd med tre inlägg utöver trådstarten ser jag inget som helst problem att den korgas.
Citat:
Om det inte är felaktig moderering så är det iallafall för forumet destruktiv moderering som borde upphöra.

Dessutom så är det inga andra än moderatorer som kan flytta eller sammanfoga. Misstaget är isåfall hos TS och inte hos andra postare.

Hur destruktivt är det om tre inlägg får skrivas om? Är som sagt skillnad om 45 användare måste skriva om sina inlägg vilket totalt dödar debatten. Har sett en del exempel på när man kastar 200 debattörers diskussioner i sopen och därmed slänger ut barnet med barnvattnet bara för att TS inte sökt ordentligt men det här var inget bra exempel på detta.
Senast redigerad av Jonas1968 2020-05-15 kl. 13:52.
Citera
2020-05-15, 14:00
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det är är ju en tråd som hunnit få 4 inlägg inkl. trådstarten. Då är det väl inget problem att tråden korgas och man får fortsätta diskussionen i befintlig tråd? Värre är det ju när en tråd hunnit få 4 sidor eller mer men tråden ändå korgas istället för att flyttas vilket tyvärr har förekommit. En felplacerad tråd med 4 sidor bör självklart flyttas. Detta borde vara självklart. En tråd med tre inlägg utöver trådstarten ser jag inget som helst problem att den korgas.
Hur destruktivt är det om tre inlägg får skrivas om? Är som sagt skillnad om 45 användare måste skriva om sina inlägg vilket totalt dödar debatten. Har sett en del exempel på när man kastar 200 debattörers diskussioner i sopen och därmed slänger ut barnet med barnvattnet bara för att TS inte sökt ordentligt men det här var inget bra exempel på detta.

Givetvis är det värre om man destruerar 200 inlägg än 3. Problematiken är dock densamma och fortsätter det så ackumuleras det snabbt till 200 destruerade inlägg sammanlagt i trådar som inte hinner komma så långt innan moderator slår till.

Och hur många är det som postar om sina inlägg när en tråd dödas eller som ens vet om att den dödats? Förstår inte vad problemet är för moderatorerna? Är det fler knapptryckningar att flytta eller slå samman jämfört med att korga? Lägg till några irriterande "OK att korga knappar" för moderatorerna att klicka sig igenom isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in