2019-09-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Allt handlar om vad du kan tänkas tjäna. Jag hade knappt upp till 150 000 efter närapå 20 år med skulder och fick igenom men det baserat på att jag betalat längre tid och inte kunde förväntas inom närmaste åren betala bort skulderna. Som främst var räntor och inte lyxliv eller lån utan mer bostadslöshet och mental utmattning.

Har inte din kommun budgetrådgivare? Gå till dem och be dem om hjälp med att se över dina möjligheter.

Jag förstår. Jag har betalat nu sedan 2009. Men det började gå utför 2012.
Har försökt få tag i dem på kommunen men inget svar, varken på mail eller telefon. När jag väl har gått till kommunen har personen/personerna ej varit på plats.
Citera
2019-09-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpott
Har försökt få tag i dem på kommunen men inget svar, varken på mail eller telefon. När jag väl har gått till kommunen har personen/personerna ej varit på plats.
Konstig kommun. Har du försökt igen? Det är ju ändå en skattefinansierad instans som ska hjälpa människor att inte vara onödigt skuldsatta. Trots allt kostar det alla när människor drar omkring i ett hav av obetalda skulder.
Citera
2019-09-05, 16:08
Medlem
Citat:

Tyvärr fungerar det där inte. Om du vill komma framåt måste du vara som en igel. Ringa varje dag, jaga, gå dit så ofta du kan. Det är drygt, man vill tro att alla myndigheter och personer är rationella men så är det inte. Var jobbig, ofta och länge så kommer du till slut komma igenom och få din röst hörd.
Citera
2019-09-05, 16:40
Bannlyst
Ät bara nudlar och börja leta tomburkar. Tyvärr enda chansen att komma igen till en vanlig ekonomi.
Citera
2019-09-05, 17:13
Medlem
VonKnorrhanes avatar
- Sälj bilen eller köp en billigare bil
- Jobba så mycket du kan, hitta extrainkomster som jobb eller något annat
- Betala av ett lån i taget - minimum på alla andra och fokusera på ett
Citera
2019-09-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Tyvärr fungerar det där inte. Om du vill komma framåt måste du vara som en igel. Ringa varje dag, jaga, gå dit så ofta du kan. Det är drygt, man vill tro att alla myndigheter och personer är rationella men så är det inte. Var jobbig, ofta och länge så kommer du till slut komma igenom och få din röst hörd.

Okej, tack! Då ska jag vara på dem som iglar.
Citera
2019-09-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
- Sälj bilen eller köp en billigare bil
- Jobba så mycket du kan, hitta extrainkomster som jobb eller något annat
- Betala av ett lån i taget - minimum på alla andra och fokusera på ett

Tro mig, vi har sålt båda bilarna och går/cyklar till jobb och storhandlar med cykelvagnen 1 gång som räcker hela månaden.
Citera
2019-09-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna026
Ät bara nudlar och börja leta tomburkar. Tyvärr enda chansen att komma igen till en vanlig ekonomi.

Vet inte riktigt om mina barn får i sig all näring vid endast intag av nudlar.
Citera
2019-09-05, 21:14
Medlem
Citat:
Har aldrig förstått mig på folk som är skuldsatta upp över öronen och ändå skaffar ungar..
Citera
2019-09-07, 13:40
Medlem
" Anledningen till den misskötta krediten är för att jag sökte skuldsaneringen hos KFM där den först blev prel. beviljad och då ville dem att jag skulle sluta betala mina räkningar för att jag skulle betala kfm 10.000:-/månad. Sedan blev det som jag skrev tidigare et avslag på saneringen och då började jag betala mina räkningar igen. "

Alltså, sa KFM åt dig att sluta betala skulderna även fast du inte hade fått skuldsanering än för att du skulle KANSKE betala till dom istället för kreditorerna? Detta låter helt otroligt faktiskt i mina öron. Det låter helt galet.
Citera
2019-09-07, 13:42
Medlem
Citat:

Ketchup är din räddning, slipper dom få skörbjugg. Men du säger att din partner är föräldraledig, har ni nyligen skaffat ett till barn även fast du är grymt skuldsatt?
Citera
2019-09-07, 13:47
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Nudlar är dyrt och innehåller 0 av de essentiella aminosyrorna du behöver..... Men annars så!
Fast de äter väl lunch i skolan/ på dagis, så det är lugnt.

Du borde klara dig ett bra tag utan annat än energi. Generellt verkar 2-4 år vara ett normalt riktmärke om man tittar på veganer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in