2019-09-02, 19:29
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullbandspelare
Såklart att vänsteraset Anders Lindberg fick vatten på kvarn... varför gick jag in på Aftonjävlet?!?!

Ja men det är ingen jävel som orkar ens bry sig om hans krönikor längre. Värre pajas,idiot och vänstervriden dåre kan man inte hitta, han är bara en rikstönt och pajas. Senast jag hörde karln på Tv under valtider så garvade jag bara.
En rikstönt som dessutom får skriva krönikor hos Aftonhoran. Gör som jag, radera Aftonhoran totalt från favoriter eller från webbläsaren. Ingen vettig människa läser vare sig hans krönikor eller Aftonhoran!
Anders Lindberg för mig är en liten vek människa som älskar att mobba och driva sitt hat. Han är inte konstruktiv i något han skriver. Förmodligen rövknullad stenhårt innan i sitt liv så det här är väl hans revansch..

Erase and Rewind. Anders Lindberg vem?
Citera
2019-09-02, 19:29
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Pröva med 15 %. Endast 15 % enheter av Sossarnas röster 2018 var av Svensk härkomst.

Ta en titt på vilket foto som helst på SSU och det är bara utlänningar.

Hoppas du har rätt! Det betyder kanske slutet för blockpolitiken!
Citera
2019-09-02, 19:31
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Alla åtgärder man tagit upp är ju verkningslösa. Kameraövervakning, hemlig avlyssning, tidiga insatser mot ungdomar gör ju nada så länge knarket flödar fritt eller snarare väller in i landet via Svängen-systemet. Det är källan till maffians inkomster och anledningen till alla brott. Polisen och SOC vet ju redan vilka dom har att göra med. Det behövs ingen hemlig avlyssning för det.

Alla repressiva åtgärder stoppar ingenting om dom inte kommer åt källan. Bara flyttar runt skiten samt ordnar lite meningslösa månader på nåt HVB-hem.

Hur vore det om man stängde gränserna. Inflödet av knark och vapen avstannar.
Införde hårda borstaler som är ett rent helvete för kriminella ungdomar. Nyrekryteringen stryps.

Så talar någon som ser verkligheten! Instämmer helt.
Citera
2019-09-02, 19:31
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Pröva med 15 %. Endast 15 % enheter av Sossarnas röster 2018 var av Svensk härkomst.

Ta en titt på vilket foto som helst på SSU och det är bara utlänningar.

Ja och så länge som Sossarna krigar för bidrag etc så kommer alla invandrare rösta på dom för annars dras ju den sociala mattan undan från dom. Det är bara det att snart finns det inte en krona att betala ut längre i bidrag och då drar dom väl förhoppningsvis någon annanstans... Först Då kommer sossarna försvinna som parti.
Citera
2019-09-02, 19:37
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det går relativt bra med vardagen må jag säga.

Nu är det ju inte som så att jag önskar att det var på detta vis utan det är bara en tanke utifrån hur det brukar låta från en massa idioter så fort SD är inblandade: "buhu, det är som nazismen!!!" och så kommer man ingen vart. Då är det bättre att man slipper det tjatet...om man nu är ute efter resultat.
Är detta fucked up? Ja.

Men jag kan mycket väl ha fel.
Jag förstår. Inbillade mig, dumdristigt nog, att du var av samma åsikt.

Detta exkluderande av SD är så infantilt och maktgirigt så jag finner inga ord. Med det menar jag inte att det handlar om sandlådan, det är totalt tvärtom även om det kan uppfattas så. Detta är så noga uträknat och hade de inte gjort detta så hade SD förmodligen varit större idag.

Emellertid är det en väldigt kortsiktig lösning, precis som alla politiska beslut som tas i Sverige idag. Man kämpar på fram till nästa mandatperiod och det är så långt blicken räcker. Det finns ingen tid efter att man suttit klart sin period (såvida man inte vinner), endast på det personliga planet.

Problemet är inte den extremvänster vi har i Sverige. Det är den fullkomligt värdelösa opposition som har mage att kalla sig "höger". Den är så tandlös att man blir helt matt av blotta tanken.
Citera
2019-09-02, 19:38
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Ja och så länge som Sossarna krigar för bidrag etc så kommer alla invandrare rösta på dom för annars dras ju den sociala mattan undan från dom. Det är bara det att snart finns det inte en krona att betala ut längre i bidrag och då drar dom väl förhoppningsvis någon annanstans... Först Då kommer sossarna försvinna som parti.

Det är alltså en allvarlig siffra. 15% av vanliga Svenskar röstade på S och då främst pensionärer.
Citera
2019-09-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du kanske skulle gått på någon matematiklektion i grundskolan. Var fjärde = 25%.

Han kanske menar riktiga svenskar röstar var fjärde på SD.

Mohammedinerna röstar ju S.
Citera
2019-09-02, 19:39
Medlem
PattaGlyttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Jasin är namnet på det islamiska parti som siktar på att komma in i både riksdag, landsting och kommuner. Partiet har just ansökt om att få bli registrerat hos Valmyndigheten, men har ännu inte lämnat in de 1 500 namnunderskrifter som krävs
Undrar om de kommer att ha samma anständiga värdegrund som 7-klövern?
Citera
2019-09-02, 19:41
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Det är klart att amerikanska studier är intressanta. Där finns betydligt mer data att tillgå än i Sverige. Under 30 år har man i vissa fall fyrdubblat strafftiderna. Vi har inte motsvarande data att tillgå i Sverige eftersom vi inte gått den vägen.

När det kommer till svenska professorer i kriminologi är de rörande överens om att ökade straff har begränsad betydelse. Läs tex debattartikeln i DN från 30:e jan 2018 där sex svenska kriminologiprofessorer skrivit under på detta. Inkapaciteringsforskningen är väldigt omfattande och det är ointressant att peka på ett par studier när nästan alla visar samma sak. Det är betydligt intressantare att göra för den kraftiga minoritet som hävdar motsatsen. Det finns ett par sådana studier, men de som tidigare nämnts här är inte intressanta då de behandlar amnestier.

Forskning är inte demokrati och de kan vara fåtalet som har rätt, men det finns inte mycket som tyder på det i det här fallet (dvs tung brottslighet.) Det här är en lång diskussion och avviker från ämnet. Jag anser att Damberg har en poäng i att SD försöker förenkla frågan. Den handlar väldigt lite om straff och mycket om andra saker. Droger, social integration, rehabilitering o.s.v., men det är frågor som SD inte ens tar i.

Finns väl vissa poänger ur avskräckande syfte. Dock finns det även poäng i att skydda samhällets medborgare från grova våldsbrottslingar och annan tung kriminalitet, genom inlåsning.

Så även vid första, som upprepade gärningar.
Citera
2019-09-02, 19:48
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Han kanske menar riktiga svenskar röstar var fjärde på SD.

Mohammedinerna röstar ju S.

15% av hederliga vanliga Svennar som växt upp i Sverige med Svenska föräldrar röstade på S.

Alltså - Vi styrs av en potatisnäsa med alkoholproblem som 15% av Svenskarna röstade på.

Stabilt. Varför i h tar vi inte högafflarna och kör ut charlatanen ?
Citera
2019-09-02, 19:50
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Varför är du glad över att SD inte bjuds in? Är det viktigare att "SD inte får något inflytande" än att gängkriminaliteten stoppas? Det är bara "lite" efterblivet tankesätt.

Och SD har receptet menar du att stoppa gängkriminaliteten? Ibland blir bara jag bara trött på offerkoftan som SD med all tydlighet tar på sig så fort de kan. Möjligen kunde det vara ett skäl att ta med SD i diskussionen. Inte för att de kan tillföra något men för att bevisa att offerkoftan passar väldigt illa.
Citera
2019-09-02, 19:51
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I Agenda annonserade Mikael Damberg som ett svar på Ulf Kristerssons inbjudan om samarbete mot våldsutvecklingen i Sverige att han nästa vecka kommer kalla gruppledarna till möte.

Det här hoppas han kan leda till överenskommelser som ska motverka våldet.

Alla partier kommer att kallas, alla utom Sverigedemokraterna. De delar inte socialdemokraternas "värdegrund" och har en "för grund analys".

Agenda (första inslaget):
https://www.svtplay.se/video/23206894/agenda/agenda-1-sep-21-15-1?start=auto

Inger Dambergs insats i Agenda något förtroende?
Är det taktiskt klokt eller oklokt att stänga ute SD?

Ja jävlar. Vilken klippa. "delar inte socialdemokraternas värdegrund"
Kan ju bara tolkas att sossar värderar kriminella ökenråttors rätt att skjuta folk högre än medborgarnas rätt till säkerhet i sitt eget land.

Och efter nästa val står där ett gäng sossar med tårarna sprutandes och undrar hur det kommer sig att SD fick 30%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in