Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Det går relativt bra med vardagen må jag säga.
Nu är det ju inte som så att jag önskar att det var på detta vis utan det är bara en tanke utifrån hur det brukar låta från en massa idioter så fort SD är inblandade: "buhu, det är som nazismen!!!" och så kommer man ingen vart. Då är det bättre att man slipper det tjatet...om man nu är ute efter resultat.
Är detta fucked up? Ja.
Men jag kan mycket väl ha fel.
Jag förstår. Inbillade mig, dumdristigt nog, att du var av samma åsikt.
Detta exkluderande av SD är så infantilt och maktgirigt så jag finner inga ord. Med det menar jag inte att det handlar om sandlådan, det är totalt tvärtom även om det kan uppfattas så. Detta är så noga uträknat och hade de inte gjort detta så hade SD förmodligen varit större idag.
Emellertid är det en väldigt kortsiktig lösning, precis som alla politiska beslut som tas i Sverige idag. Man kämpar på fram till nästa mandatperiod och det är så långt blicken räcker. Det finns ingen tid efter att man suttit klart sin period (såvida man inte vinner), endast på det personliga planet.
Problemet är inte den extremvänster vi har i Sverige. Det är den fullkomligt värdelösa opposition som har mage att kalla sig "höger". Den är så tandlös att man blir helt matt av blotta tanken.