2019-09-09, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Glädjer mig att mitt svar var precis spot on eftersom du saknade svar. Som jag misstänkte. Du är alltså dum i huvudet.

Nej ditt inlägg saknade frågeställning. Du ville enbart förolämpa mig.
Nu upprepar du precis samma slags inlägg och avslutar med att kalla mig för dum i huvudet.

Vill du fortfarande ha ett svar eller bara fortsätta förolämpa mig?
För om du vill ta diskussionen, använda perspektiv och konstruktiv kritik i din tolkning berört ämne, då välkomnar jag din åsikt(även om jag inte håller med)

Men jag ser att så inte är fallet och då har vi inte mycket att säga varandra.

Vill du få sista ordet så varsågod.
Citera
2019-09-10, 19:15
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Nåja. Vi vet alla att ÖB är en politiskt tillsatt galjonsfigur. En administratör med partibok.

Vi som en gång i tiden gjorde lumpen vet att det finns operativa chefer inom militären som inte skulle lägga vantarna emellan om de fick tillfälle. Och stöd uppifrån.

Nu menar jag inte att de ska gå ut och skjuta människor. De ska patrullera, framförallt i no-go-zoner, visa att det nu är allvar och att detta lågintensiva krig som pågår snarast skall upphöra. Vid behov spärra av stadsdelar eller delområden, så att polisens insatsstyrka m.fl. kan utföra sitt jobb. Och också hjälpa till med att visitera folk och fordon. Parkera ett par stadiga pojkar utrustade med rätta vapen vid Öresundsbron och strategiska hamnar då och då.

Självklart skulle detta ge en kraftig signal och innebära förbättring av rådande läge. Men visst, det är en utopi. Ådalen -31 spökar fortfarande, trots att det handlade om något helt annat.

Det är minst sagt talande att en ÖB i Sverige kan gå in i väggen efter hundratals år av fred.

Vi Svenskar gör klokt i att tänka två gånger innan vi klappar händerna åt fler poliser och mer befogenheter åt polisen. Idag är tryggheten obefintlig i vissa områden och Svensken generellt känner sig otrygg. Polis- och rättsväsende visar tydligt att ingen bättring är i sikte.

Man är rädd för att befolkningen ska säga stopp och ombesörja sin egen trygghet. Dessa nya bottenskrapspoliser och nya befogenheter är främst till för att kunna kontrollera den skattebetalande befolkningen och kunna slå ner eventuella uppror.

Fundera på vad våra landsförrädare har gjort för landet och fundera på vem som kommer att kontrollera denna nya polismakt som de vill bygga.
Citera
2019-09-11, 07:26
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det är minst sagt talande att en ÖB i Sverige kan gå in i väggen efter hundratals år av fred.

Vi Svenskar gör klokt i att tänka två gånger innan vi klappar händerna åt fler poliser och mer befogenheter åt polisen. Idag är tryggheten obefintlig i vissa områden och Svensken generellt känner sig otrygg. Polis- och rättsväsende visar tydligt att ingen bättring är i sikte.

Man är rädd för att befolkningen ska säga stopp och ombesörja sin egen trygghet. Dessa nya bottenskrapspoliser och nya befogenheter är främst till för att kunna kontrollera den skattebetalande befolkningen och kunna slå ner eventuella uppror.

Fundera på vad våra landsförrädare har gjort för landet och fundera på vem som kommer att kontrollera denna nya polismakt som de vill bygga.

Det där är precis vad det handlar om. Principen ”problem, reaction, solution” arbetar makteliten efter. De vill att gemene man ska efterfråga den totalitära neokommunistiska polisstaten. Fler poliser, ökad kontroll, censur, massövervakning, angiverisystem och mer byråkrati och regler. De lärde sig av Sovjet så nu ska fängelset byggas för att folk ropar efter det. Och byggas måste det för att det i grunden sköra mångkulturella samhället ska kunna upprätthållas.
Citera
2019-09-11, 14:26
Medlem
Jirens avatar
Precis som väntat. Mötet gav absolut ingenting. Politikerna verkar vara permanent blinda inför vad de själva har ställt till med.

Citat:
"Moderaternas rättspolitiska talesperson Johan Forssell var mycket kritisk efter mötet.

– Jag är frustrerad. Regeringen har i dag presenterat sina ingångsvärden på bordet som bestod av gammal skåpmat. Det var ett flertal gamla tillkännagivanden, något vi blivit överens om tidigare och i praktiken ingenting nytt. Det är som att regeringen inte förstår att det är är kris i Sverige, att det skjuts och sprängs varje dag, säger han."

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/kJXRmQ/hard-m-kritik-efter-mote-om-gangvald

Så vad händer nu? Jag antar att vi bara fortsätter vår resa ner i avgrunden. Spännande.
Senast redigerad av Jiren 2019-09-11 kl. 14:30.
Citera
2019-09-15, 22:26
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Så har det gått två veckor sedan Kristerssons utspel. Inget har hänt.

Eller, ja, några politiker hat träffats, lagt fram sina egna förslag på åtgärder och mumlat om att detta är ett viktigt område. Men några förhandlingar värda namnet har inte ens inletts.

Frågan blir därför: har regeringen medvetet lagt upp detta så att resultatet ska bli noll och intet? Jag får faktiskt det intrycket. Följdfrågan blir då; varför gör regeringen på det sättet? Den framstår bara som allmänt oduglig.

Som väntat är det (sd) som är vinnaren så här långt. Det var väl inte det regeringen ville?
Citera
2019-09-15, 23:02
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Så har det gått två veckor sedan Kristerssons utspel. Inget har hänt.

Eller, ja, några politiker hat träffats, lagt fram sina egna förslag på åtgärder och mumlat om att detta är ett viktigt område. Men några förhandlingar värda namnet har inte ens inletts.

Frågan blir därför: har regeringen medvetet lagt upp detta så att resultatet ska bli noll och intet? Jag får faktiskt det intrycket. Följdfrågan blir då; varför gör regeringen på det sättet? Den framstår bara som allmänt oduglig.

Som väntat är det (sd) som är vinnaren så här långt. Det var väl inte det regeringen ville?

De hade dock fina ingångsvärden.

Som jag skrev tidigare är detta ett skämt. Mer intressant är om C och L på sikt faktiskt kommer att fullfölja sitt samarbete med S. Historiskt har "Centerpartiet" som börjat samarbeta med ett parti som S förlorat på det. Det mer extrema läget i Sverige bör göra att de minskar ännu mer (däremot köper det svenska folket nästan vad som helst, så...).
Citera
2019-09-15, 23:14
Moderator
Siegfrids avatar
I kvällens "Parlamentet" var ett tema just den uteblivna inbjudan av Sverigedemokraterna.
Panelen skojade friskt på sd:s bekostnad.
Sedan togs mentometerknapparna fram och publiken svarade på Anders S Nilssons fråga om det var rätt att inte bjuda in Sd.
Resultatet blev 50-50. Verkar som om både komikerna och s-regeringen hade missuppfattat läget.
Man vinner inte sympati hos publiken med att reta upp den ena halvan.
Citera
2019-09-16, 00:47
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
I kvällens "Parlamentet" var ett tema just den uteblivna inbjudan av Sverigedemokraterna.
Panelen skojade friskt på sd:s bekostnad.
Sedan togs mentometerknapparna fram och publiken svarade på Anders S Nilssons fråga om det var rätt att inte bjuda in Sd.
Resultatet blev 50-50. Verkar som om både komikerna och s-regeringen hade missuppfattat läget.
Man vinner inte sympati hos publiken med att reta upp den ena halvan.
Med all respekt för kultursektorn som sådan får jag intrycket att anmärkningsvärt många kulturmänniskor (och mediamänniskor också, för den delen) har haft väldigt svårt att ta in de senaste årens samhällsutveckling. ”Parlamentets” agerande förvånar inte, sett ur den synvinkeln.

Sen kan man fråga sig varför de inte hänger med; låter de känslor gå före logik? Eller är det frågan om en rätt sluten sektor där många lever i en gemensam värdebubbla (förstärkt av Facebook etc)? I båda fallen visar historien att en omsvängning kan komma rätt fort om problemen börjar drabba dem själva.

När det gäller de samtal som tråden handlar om skulle jag gissa att kultursektorn stöder regeringens och/eller Vs linje till 80-90 procent. Skulle kultursektorn av någon anledning svänga i frågan om bekämpningen av den grova brottsligheten kan nog såväl regering som V komma att försvagas en del.
Citera
2019-09-16, 09:18
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Med all respekt för kultursektorn som sådan får jag intrycket att anmärkningsvärt många kulturmänniskor (och mediamänniskor också, för den delen) har haft väldigt svårt att ta in de senaste årens samhällsutveckling. ”Parlamentets” agerande förvånar inte, sett ur den synvinkeln.

Sen kan man fråga sig varför de inte hänger med; låter de känslor gå före logik? Eller är det frågan om en rätt sluten sektor där många lever i en gemensam värdebubbla (förstärkt av Facebook etc)? I båda fallen visar historien att en omsvängning kan komma rätt fort om problemen börjar drabba dem själva.

När det gäller de samtal som tråden handlar om skulle jag gissa att kultursektorn stöder regeringens och/eller Vs linje till 80-90 procent. Skulle kultursektorn av någon anledning svänga i frågan om bekämpningen av den grova brottsligheten kan nog såväl regering som V komma att försvagas en del.
Svensk ståuppkomik är mest pinsam.. Och hur kan det bli annat med galjonsfigurer som Özz "Akilov" Nujen, Magnus " vi har aldrig varit tryggare" Betnér, Soran "tvinga till abort" Ismail och Henrik "var inte rädda" Schyffert?
De gjort anspråk på att vara politiker med politiska utspel så får de finna sig i att bli behandlade som sådana. De tjänar huvuddelen av sina pengar på företagsgig och en stor del är i offentlig sektor, vilket leder till en rundgång av idéer.
Så kultursektorn kommer att svänga sist, efter att deras beställare inom offentlig sektor svängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in