2019-09-02, 17:49
Medlem
locknlolls avatar
Fan vad ni gnyr !
Det tror väl fan att inte Sd ska vara med, dom har ju inte deltagit i att landet ser ut som det gör. För mig är det en självklarhet att dom partierna som ska vara med i samtal är ju dom partierna som ställt till det.

För egen del vore det önskvärt med mer och bättre kontroll vid våra gränser. Detta för att få bättre koll på vapeninförseln och på all förbannade narkotika.Samt bättre kontroll på dom som kommer hit.
Givetvis måste vi även ha bättre koll på alla dom stulna varor som lämnar landet.
Så mer resurser och befogenheter till Tullen tack.

Polisen då ?
Jo tack
Senast redigerad av locknloll 2019-09-02 kl. 18:05.
Citera
2019-09-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Han var med i V en kort period enbart för att skaffa sig kontrasterande information, något han själv berättat i minst ett förhör/ en intervju.
Jag har svårt att se vilken info du skulle få genom att vara med i V jämfört med om du inte är medlem.
Citera
2019-09-02, 18:06
Medlem
Trodde vi bodde i en demokrati, men inte i alla frågor....sent ska syndaren vakna...eller? Att inta politikerna vaknat upp för länge sedan är för mig en gåta, har man inte sett utvecklingen eller har man gjort som man brukar blundat för verkligheten...mycket snack och lite verkstad.
Citera
2019-09-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag har svårt att se vilken info du skulle få genom att vara med i V jämfört med om du inte är medlem.

Nej, jag har ingen aning och den som bäst kan svara på om det gav något i hans villfarelser är väl Mags. Fast det var väl inte direkt det som var poängen?
Citera
2019-09-02, 18:08
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Haha detta var det yngkligaste jag läst på länge. Hur överlever du vardagen med den mentaliteten, om man får fråga?

"Ingen på kontoret gillar gräddtårta förutom Åke, så det blir bäst om vi inte ställer till någon scen. Såja, ät din gräddtårta nu, lite allergi har ingen dött av."

Det går relativt bra med vardagen må jag säga.

Nu är det ju inte som så att jag önskar att det var på detta vis utan det är bara en tanke utifrån hur det brukar låta från en massa idioter så fort SD är inblandade: "buhu, det är som nazismen!!!" och så kommer man ingen vart. Då är det bättre att man slipper det tjatet...om man nu är ute efter resultat.
Är detta fucked up? Ja.

Men jag kan mycket väl ha fel.
Citera
2019-09-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det går relativt bra med vardagen må jag säga.

Nu är det ju inte som så att jag önskar att det var på detta vis utan det är bara en tanke utifrån hur det brukar låta från en massa idioter så fort SD är inblandade: "buhu, det är som nazismen!!!" och så kommer man ingen vart. Då är det bättre att man slipper det tjatet...om man nu är ute efter resultat.
Är detta fucked up? Ja.

Men jag kan mycket väl ha fel.
Hela meningen med diskussioner mellan olika grupperingar går ut på attman har olika värderingar.
Citera
2019-09-02, 18:16
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Man har ju accepterat det genom att fortsätta rösta på dessa partier. Pemsionärerna i Norrland tror de ska få bättre pension som Löfven utlovar, sossarna i bruksorterna röstar på S ned i graven. Bönderna fortsätter rösta på C för de tror fortfarande att partiet är ett landsbygdsparti. Kommunisterna fortsätter rösta på V och de som värnar om miljöfrågor tror forfarande att MP gör nån nytta. Liberalerna behåller de enstaka generationsröster som finns kvar från det forna FP. Där har vi receptet på förfallet.

Bra sammanfattning. Ja de är lurade hela vägen till helvette allihopa.

Folk blev förvånade över att S inte tappade mer. De fattade inte att S vann minst 5 procentenheter på förorternas röster. Nästa val kommer det att bli än mer. Svenskarna är under 6 miljoner och invandrarna är snart 5 miljoner.

Renfeldt hade rätt - "Sverige blir vad invandrarna gör med det"(Hånleendes)
Citera
2019-09-02, 18:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ser man på, där svängde centern. Nu vill C ha med SD i samtalen!

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7291679

Räknar de med att SD blir en möjliget att alltid se till att samtalen inte leder någonstans. eller...?

Mycket märkligt ty M+C+KD+SD = majoritet.

Dvs om C är på tåget behöver man inte vänsterkanten överhuvudtaget.
Även detta känns något billigt dock, C vet att antingen V eller MP kommer tvärvägra varpå de kan skylla på ... (som vanligt).

Om C menar allvar är det annars fritt fram att ta över regeringen.
Citera
2019-09-02, 18:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Hela meningen med diskussioner mellan olika grupperingar går ut på attman har olika värderingar.

Jo, jag har förstått det. Det är därför jag anser att SD bör få vara med egentligen.
Men sen är det ju det där med snabba resultat och då tror jag att det blir enklare att köra hårt om inte JagÄrHär-folket och Arnstad får ventilera sina fantasier om "bruna stöveltramp".
Citera
2019-09-02, 18:24
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Diskuteras gör ideligen i riksdagen. Dom här samtalen är ju mer för dom skyldiga och här är ju faktiskt Sd oskyldiga.

Det är alltså övriga partiers ansvar att styra upp kriminaliteten och införseln av narkotikan.
Sd kan alltså återigen bekvämt luta sig tillbaka och se vad som sker. För att senare ha åsikter om vad som borde göras och behöver som vanligt inte känna ansvar för andras beslut.
Senast redigerad av locknloll 2019-09-02 kl. 18:28.
Citera
2019-09-02, 18:27
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Bra, när deras "lösningar" går åt helvete blir det alltmer tydligt för folket vilka dom ansvariga är.

Ja, de ansvariga är så klart de 52 procenten av svenska folket som 1994 röstade igenom det svensk EU-medlemskapet så att folk och varor fritt kunde transporteras inom området. Nu ser vi se nackdelarna med EU-inträdet.
Citera
2019-09-02, 18:27
Medlem
smoerreboms avatar
SD har nog fått en lite ny situation att fundera lite på hur de ska hantera nu när de sk. borgerliga partierna låtsas bry sig om deras medverkan.

JÅ har ju gett ett allmänt skitnödigt, efterhängset och bekräftelsesökande intryck tidigare. Jag tror det är viktigt att de bibehåller distans till dem markerar att de bara ser det här som ny slags opportunism från etablissemangshororna men att de självklart deltar i lösningsorienterade samtal om de bjuds in annars finns det risk att många nytillkomna SD-anhängare i mätningarna bara återgår till den politiskt korrekta trygga hamnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in