Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-14, 11:47
Medlem
Jag får intrycket att det är svårare att komma in på Eurocontrol i i Maastricht än på EPN, av vad folk skriver här så verkar relativt många lyckas komma in på EPN men inte läst en enda som lyckats i Maastricht..

Ifall man missar i Maastricht kan man fortfarande söka till EPN?
Citera
2010-12-14, 13:02
Medlem
Ifall du missar ansökan till Maastricht kan du söka till EPN, kommer du in på Maastricht men åker ut under utbildningen får du inte söka till EPN.
Citera
2010-12-24, 13:47
Medlem
Axells avatar
Hejsan!

Går det andra året på naturprogrammet (Ja jag är 18 år och har varit utbytesstudent) och har länge intresserat mig av att bli flygledare. Har ett stort intresse för resor, flygplan, flygplatser och allt som har med flyg att göra i allmänhet.

Ser dock att köerna på testerna är långa och undrar om man kan ställa sig i de innan man har gått ut gymnasiet?
Citera
2010-12-24, 13:52
Medlem
Dekk-sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Hejsan!

Går det andra året på naturprogrammet (Ja jag är 18 år och har varit utbytesstudent) och har länge intresserat mig av att bli flygledare. Har ett stort intresse för resor, flygplan, flygplatser och allt som har med flyg att göra i allmänhet.

Ser dock att köerna på testerna är långa och undrar om man kan ställa sig i de innan man har gått ut gymnasiet?

Det tog bara mig ca 2 månader från min ansökan till EuroControl tills jag gjorde testera. Tänker du på d svenska testerna? För att svara på frågan utgår jag ifrån att du måste ha ditt slutbetyg för att kunna ansöka ens.
Citera
2010-12-24, 14:25
Medlem
Ska du göra svenska så är det bara att ställa in sig på att vänta. Söker man sig utomlands går det dock fortare, Eurocontrol verkar ha snabbast reaktionstid, jag gör tester med NATS och det är helt okej reaktion där med dock.
Citera
2011-01-07, 18:16
Medlem
RM1187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Hejsan!

Reg 2008?!?!?!
Citera
2011-01-13, 20:52
Medlem
BDylans avatar
Är säkert skrivet många gånger men omöjligt lång tråd att kolla igenom. Måste man skicka med läkarintyg och syntesterna redan i ansökan? Tänker eftersom det står:

• Fullt frisk
• Synskärpa på vardera ögat med eller utan korrektion minst 0,7. Synskärpa mätt med båda ögonen skall vara minst 1.0.
• Normalt färgseende
• Normal hörsel
Intyg som styrker sökandes värden ska inte vara äldre än 3 månader

Dessutom ser jag att många skriver att det är i Norrköping, trodde det hade flyttat till Linköping? Från bliflygledare.se:

"Det innebär att du efter godkända tester av LFV, i fyra faser, söker till Linköpings universitet och programmet Flygtrafik och Logistik, www.liu.se/flygtrafik.

Vid antagning till programmet, med start i augusti månad, läser eleven tre terminer vid LiU för att den fjärde terminen flytta till Skåne och Malmö-Sturup flygplats, för Initial Training, grundutbildning till flygledare."
Citera
2011-01-13, 21:19
Medlem
Hälsodeklarationen gör du själv, medan en optiker fyller i syntestet åt dig.

Det stämmer att det är Linköpings universitet man studerar på, men geografiskt sker undervisningen i Norrköping. Linköpings universitets lokaler är nämligen spridda i flera städer.
Citera
2011-01-14, 00:13
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RM1187
Reg 2008?!?!?!
Klart man var minderårig då man reggade sig.
Citera
2011-01-15, 00:50
Medlem
BDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gosefia
Hälsodeklarationen gör du själv, medan en optiker fyller i syntestet åt dig.

Det stämmer att det är Linköpings universitet man studerar på, men geografiskt sker undervisningen i Norrköping. Linköpings universitets lokaler är nämligen spridda i flera städer.
Tack för svaren!
Citera
2011-02-06, 05:30
Medlem
Någon här inne som kommit in på antingen Eurocontrol eller NATS? Väntar på svar från Eurocontrol om Phase 1 men tänkte söka till NATS också ifall det första inte går vägen.
Citera
2011-02-06, 10:06
Medlem
Dekk-sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefanter
Någon här inne som kommit in på antingen Eurocontrol eller NATS? Väntar på svar från Eurocontrol om Phase 1 men tänkte söka till NATS också ifall det första inte går vägen.

Vad menar du med kommit in? Jag blev kallad till tester, men misslyckades på Eurocontrol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in