Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-17, 14:21
Medlem
ViEys avatar
Nån som vet hur lång tid det tar från hälsoundersökningen tills man får sitt elevtillstånd?
Citera
2008-06-17, 17:30
Medlem
ZoltiRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViEy
Nån som vet hur lång tid det tar från hälsoundersökningen tills man får sitt elevtillstånd?

Från det att papprerna från polisen + hälsoundersökningen var klar tog det knappt två veckor för mig innan jag fick mitt elevtillstånd.
Citera
2008-06-21, 19:17
Medlem
Om man klarar Fas 1 och 2 samt hälsoundersökningen.

Kan man då skjuta upp utbildningen eller blir de sura om man tackar nej för att få börja en senare utbildning?

Någon som vet?
Citera
2008-06-22, 20:12
Medlem
ZoltiRs avatar
Ring och hör med EPN! Jag tror dock inte det skall vara några problem, om du säger till i god tid. Finns ju en kö med folk så då är det bara att de tar nästa person.
Citera
2008-06-22, 23:10
Medlem
kruegers avatar
Låter som ett kul yrke det här! Dock undrar jag hur mycket värnpliktsbetyget spelar in?? Gjorde lumpen som flygplansmekaniker men fick väldigt dåliga betyg..
Citera
2008-06-23, 03:38
Medlem
Låter väldigt intressant, blev väldigt intresserad och kände hur det klickade till "varför har man inte tänkt på detta"
Citera
2008-06-25, 16:03
Medlem
ViEys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krueger
Låter som ett kul yrke det här! Dock undrar jag hur mycket värnpliktsbetyget spelar in?? Gjorde lumpen som flygplansmekaniker men fick väldigt dåliga betyg..

Tror inte dom kollar på ditt betyg om du inte själv skickar in det till dom. Fast fick du lägre än 10-5-5 så kanske inte flygledare är rätt jobb för dig ändå...
Citera
2008-07-23, 01:40
Medlem
exceeders avatar
Så sporrad jag blir av att läsa den här tråden. Har en månad kvar tills första testet nu, har ni några tips om hur man kan förbereda sig?
Citera
2008-07-24, 22:34
Medlem
Ernie Balls avatar
Håll igång hjärnan mha iq-test och liknande. Det enda jag annars kan komma på är kompassen/väderstreck/kurser, i ett av momenten har du användning av att kunna det bra. Sen är det bara att hoppas att du har det som krävs. Kör hårt och lycka till!

Jo förresten, se till att inte ge upp även om det känns ohållbart. Gör ditt bästa PRECIS hela tiden, oavsett hur du tycker att det går. Misstänker att det är en del av testet...
Citera
2008-07-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Vad är det vi ska diskutera??
Om du är kass eller inte?
Haha... "årets" (2006)
Citera
2008-07-25, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dieselråttan
Vad är det för utbildning?

Citat:
Ursprungligen postat av Cavalera_
säger jag inte...
Känner mig bara ännu mer värdelös då

Ursäkta jag har inte läst hela tråden. Men detta fick mig att reagera. Varför skulle man känna sig värdelös av en sådan utbildning (flygledare) ? Jag tror att TS har lurat er alla. Sedan någon nämnde flygledare i början av tråden så har han kört på det spåret för att inte nämna den skämmiga utbildningen han egentligen satsade på.
Citera
2008-08-11, 14:33
Medlem
ViEys avatar
Har två frågor...

1. Tjänar man lika mycket på alla arbetsplatser? Dvs lika mycket i tornet i Ängelholm som i tornet på Arlanda osv?

2. Är det lättast att få jobba utomlands som tornflygledare eller som flygledare i kontrollcentral?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in