Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-21, 18:39
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raimon100
Ni som pluggar på Eurocontrol (i Holland?) sa ni ifrån om detta när ni skulle börja utbildningen i Sverige eller blev ni erbjudna det?
Om man blir antagen i Sverige, tror ni man kan be om att få gå utbildningen hos Eurocontrol istället då?

MVH

som du säkert känner till är den svenska "kandidatbanken" för närvarande överfull och det är oklart när LFV åter kommer med i racet och beställer nya platser på Entry Point North.

de som ansvarar för testerna på Sturup har (på ett ganska informellt sätt) tipsat en del sökande om Eurocontrol då de inser att folk kanske inte vill vänta i åratal på en plats på EPN. men de har ju knappast möjligheten att erbjuda folk en plats på Eurocontrol, det är en helt separat väg att gå.
Senast redigerad av sassafras 2009-08-21 kl. 18:43.
Citera
2009-08-21, 18:44
Medlem
raimon100s avatar
Så ifall jag vill plugga på Eurocontrol så ska jag gå direkt dit och inte via Svenska motsvarigheten?

MVH
Citera
2009-08-21, 21:37
Medlem
Fadingsky: I min gamla klass på skolan hade väl 7-8 personer glasögon eller linser, mig själv inräknat så det är nog chill.
Citera
2009-08-21, 23:51
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Så ifall jag vill plugga på Eurocontrol så ska jag gå direkt dit och inte via Svenska motsvarigheten?

MVH

helt korrekt uppfattat!
Citera
2009-08-22, 11:00
Medlem
raimon100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
helt korrekt uppfattat!

Och hur vet du detta?
Citera
2009-08-22, 12:02
Medlem
Citat:
Och hur vet du detta?

http://www.eurocontrol.be/muac/public/standard_page/atco_careers_home.html
Citera
2009-08-22, 12:12
Medlem
LFV har inget som helst med skolan i eurocontrol att göra, så att du fixar att komma in på skolan i Sverige betyder att du har god chans att komma in på eurocontrol också.

Ang syn har det säkert skrivits många gånger men reglerna som gäller är

Synskärpa på vardera ögat med eller utan korrektion minst 0,7. Synskärpa mätt med båda ögonen skall vara minst 1.0.

Om korrektion behövs får ögats refraktion inte överstiga + 5 / -6 dioptrier i någon meridian.

Normalt färgseende
Citera
2009-08-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m99
http://www.eurocontrol.be/muac/public/standard_page/atco_careers_home.html

Ovanstående länk som m99 delade med sig av är den länk som vi som pluggar via Eurocontrol fått information via.

Jag tror att vi som just nu är svenskar och pluggar via Eurocontrol hade tur som blev erbjudna att söka oss ned till Eurocontrol. Hade de inte varit i ett väldigt stort behov av att fylla ut sina kursplatser tror jag inte att de hade frågat EPN om hjälp.

Vill man plugga på Eurocontrol ska man söka direkt dit. Vill man plugga i Sverige söker man till EPN.

Om någon har fler frågor om Eurocontrol är det fritt fram att fråga på!
Citera
2009-08-22, 22:02
Medlem
Jag gjorde Phase 1 för kanske ett halvår sedan.. Inga problem med det. Sedan när jag gjorde 'slutprovet' på Phase 2 fick testet ett "kristiskt stopp" (ni vet när programmet dör och man blir tillfrågad om man vill 'skicka' eller 'skicka inte'). När detta skedde blev testledarna riktigt snopna och startade om programmet och allt jag hade genomfört i testet spelades upp för mig i fastforward till den punkten som det avslutades.

Detta upprepades 2ggr.

Vid den tredje gången fick jag byta dator och börja helt från början. Då hade de andra deltagarna redan gått för någon timme sedan. I och med att jag fick börja om helt så hade jag ett sjukt övertag gentemot de andra och kunde hur enkelt som helst genomföra provet.. (Sjukt trött i huvudet bara)

Jag var säker på att jag klarade provet sjukt bra men när resultatet damp ner i brevlådan stog det att jag misslyckades. Kan helt enkelt ha varit för 'dålig' men i och med mitt sjuka övertag så borde jag ha klarat det samtidigt som jag verkligen 'kände' att allt jag gjorde stämde.. Något lurt bakom det kanske?

Undrar om någon annan känner igen sig?
Citera
2009-08-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocek

Undrar om någon annan känner igen sig?

Jag hade ett litet problem under fas 1-testet. Det var något fel på den dator jag använde vilket resulterade i att jag inte kunde genomföra en del av testet som planerat. Det som de testansvariga då gjorde var att de skrev en notis på det hela och sedan togs inte den delen med i beräkningarna när resultatet skulle tas fram.
Citera
2009-08-25, 00:15
Medlem
nexss avatar
Gör man testerna för Eurocontrol i Holland då eller? Hur är det att ta sig ner dit osv, man kan väl knappast få stå för det själv?
Citera
2009-08-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
Gör man testerna för Eurocontrol i Holland då eller? Hur är det att ta sig ner dit osv, man kan väl knappast få stå för det själv?

Eurocontrol stod för mina resor, mina kurskamraters resor, och säkerligen för dina resor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in