Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Fostra du dina döttrar till samma dömande högfärdspottor som du. Hon blev tillsammans med en man med ett kriminellt förflutet och det skulle lägga skulden på henne? Jag förstår inte. Berätta lite mer om hur någon som du tänker.
Jag berättar
gladeligen om hur jag tänker. Inte ens några märkliga invektiv hindrar mig. Jag vill inte att någon, allra minst mina egna döttrar, ska ge sig i lag med grovt kriminella. Det är förvisso inte en garanterad väg till undergång men oddsen upplevs inte speciellt bra och insatsen är definitivt alldeles för hög. Hög som i högfärd antar jag? Sedan får du nog specifiera vad för slags skuld jag har lagt på henne. Jag har inte påstått att hon förtjänade sitt öde, jag har däremot påstått motsatsen. Jag har sagt att jag tycker att hon gjorde ett dåligt livsval utefter ovan beskrivna sannolikhetskalkyler och den insats som följer. Den här gången gick det illa vilket är oerhört tragiskt. Jag ska inte tala för henne men för min del hade det inte varit värt det om någon av mina döttrar gjorde samma val och satte sig själva och sin omgivning på spel.
Sedan förstår jag fortfarande inte varför det poängteras att hans kriminella karriär ligger i det förflutna och att det skulle spela någon roll? Huruvida han fortfarande är aktiv eller inte vet jag inte. Jag vet heller inte om det spelade någon roll för det här mordet men jag är ganska säker på att det finns gott om kriminella som inte bryr sig så mycket om någon säger sig inte vilja vara med i leken längre.