2019-09-18, 19:20
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det är en avsevärd skillnad på att förtjäna något och att få skylla sig själv om det händer. Den iranska kvinna som blev skjuten förtjänade nog inte det öde hon fick, men hennes egna val ledde till hennes död. Den som väljer att leva tillsammans med en kriminell har också valt riskerna det medför. Tror inte att hon träffats av kulorna om hon istället levt med en hederlig person någon annanstans.
Tro får du göra fritt i Sverige. Så, vad menar du att hennes val att bli ihjälskjuten ska få för konsekvenser? Och svara. Får övrig familj skylla sig själv?
Citera
2019-09-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
TACK! Precis vad jag menade men såna som han går inte att diskutera med. Hon tände på dessa "farliga män" och då får man ta en smäll eventuellt.

Meningen säger Allt om den som skriver, och instämmer i, den än om den som svartmålas.
Citera
2019-09-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Fostra du dina döttrar till samma dömande högfärdspottor som du. Hon blev tillsammans med en man med ett kriminellt förflutet och det skulle lägga skulden på henne? Jag förstår inte. Berätta lite mer om hur någon som du tänker.
Jag berättar gladeligen om hur jag tänker. Inte ens några märkliga invektiv hindrar mig. Jag vill inte att någon, allra minst mina egna döttrar, ska ge sig i lag med grovt kriminella. Det är förvisso inte en garanterad väg till undergång men oddsen upplevs inte speciellt bra och insatsen är definitivt alldeles för hög. Hög som i högfärd antar jag? Sedan får du nog specifiera vad för slags skuld jag har lagt på henne. Jag har inte påstått att hon förtjänade sitt öde, jag har däremot påstått motsatsen. Jag har sagt att jag tycker att hon gjorde ett dåligt livsval utefter ovan beskrivna sannolikhetskalkyler och den insats som följer. Den här gången gick det illa vilket är oerhört tragiskt. Jag ska inte tala för henne men för min del hade det inte varit värt det om någon av mina döttrar gjorde samma val och satte sig själva och sin omgivning på spel.

Sedan förstår jag fortfarande inte varför det poängteras att hans kriminella karriär ligger i det förflutna och att det skulle spela någon roll? Huruvida han fortfarande är aktiv eller inte vet jag inte. Jag vet heller inte om det spelade någon roll för det här mordet men jag är ganska säker på att det finns gott om kriminella som inte bryr sig så mycket om någon säger sig inte vilja vara med i leken längre.
Citera
2019-09-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsandbuts
Haha och hur ska jag göra det när han inte är där idiot?!?!!

Du skulle behöva gå i skolan så obildad och otrevlig som Du är. Det skulle ju kunna vara så att ngn såg honom där
Citera
2019-09-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag berättar gladeligen om hur jag tänker. Inte ens några märkliga invektiv hindrar mig. Jag vill inte att någon, allra minst mina egna döttrar, ska ge sig i lag med grovt kriminella. Det är förvisso inte en garanterad väg till undergång men oddsen upplevs inte speciellt bra och insatsen är definitivt alldeles för hög. Hög som i högfärd antar jag? Sedan får du nog specifiera vad för slags skuld jag har lagt på henne. Jag har inte påstått att hon förtjänade sitt öde, jag har däremot påstått motsatsen. Jag har sagt att jag tycker att hon gjorde ett dåligt livsval utefter ovan beskrivna sannolikhetskalkyler och den insats som följer. Den här gången gick det illa vilket är oerhört tragiskt. Jag ska inte tala för henne men för min del hade det inte varit värt det om någon av mina döttrar gjorde samma val och satte sig själva och sin omgivning på spel.

Sedan förstår jag fortfarande inte varför det poängteras att hans kriminella karriär ligger i det förflutna och att det skulle spela någon roll? Huruvida han fortfarande är aktiv eller inte vet jag inte. Jag vet heller inte om det spelade någon roll för det här mordet men jag är ganska säker på att det finns gott om kriminella som inte bryr sig så mycket om någon säger sig inte vilja vara med i leken längre.

Låt mig berätta varför folk reagerar på ditt inlägg eftersom du uppenbarligen inte förstår själv. Vi utgår från din dotter nu..låt oss anta att hon läser till läkare..inte troligt med tanke på deras mammas IQ men ändå..
Låt oss anta detta, hon blir kär i en kille..tidigare kriminell men har lämnat det livet bakom sig..hon tänker vara med honom..hon vill..för att hon älskar honom. Vad ska du göra? Förtjänar din dotter att skjutas i skallen så att hjärnsubstansen rinner ut på trottoaren? Förtjänar barnet att förlora sin mor? Tänk...för det tycks du inte ha gjort förtut!!!!!
Citera
2019-09-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Var trådens Pedram på begravningen?

Nej självklart inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Citat:
Flera uppgifter till Sydsvenskan säger att mannen som var i sällskap med den mördade kvinnan – och är pappa till hennes två månader gamla barn – är utpekad i en pågående brottsutredning hos polisen. (Som inte har nått till domstol ännu. Och att det är ett tänkbart motiv för attackera honom, men så slutade det i stället med att gärningsmannen sköt ihjäl kvinnan.

(FB) Karolin Hakim ihjälskjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019

När det gäller kvinnor som söker sig till kriminella:

Citat:
Sten Levander, professor i allmän- och rättspsykiatri, känner till fenomenet. Enligt honom står kvinnor på kö för att träffa kriminella - och många interner för egna besökslistor.

- De kvinnor som attraheras av farliga män söker efter spänning. De behöver omväxling och upplevelser, upplevelser som sticker ut från det normala. Det sista de vill ha är rutin - en Svenssongubbe med portfölj, där vardagar och helgdagar ser likadana ut.

https://www.expressen.se/nyheter/inl...arliga-mannen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Du skulle behöva gå i skolan så obildad och otrevlig som Du är. Det skulle ju kunna vara så att ngn såg honom där
Men han var inte där!!!!!!! Fattar du inte????
Citera
2019-09-18, 19:38
Medlem
Citat:
Låt mig berätta varför folk reagerar på ditt inlägg eftersom du uppenbarligen inte förstår själv. Vi utgår från din dotter nu..låt oss anta att hon läser till läkare..inte troligt med tanke på deras mammas IQ men ändå..
Låt oss anta detta, hon blir kär i en kille..tidigare kriminell men har lämnat det livet bakom sig..hon tänker vara med honom..hon vill..för att hon älskar honom. Vad ska du göra? Förtjänar din dotter att skjutas i skallen så att hjärnsubstansen rinner ut på trottoaren? Förtjänar barnet att förlora sin mor? Tänk...för det tycks du inte ha gjort förtut!!!!!
Vissa kvinnor dras till dessa farliga män och då kan det sluta så här.

Låt denna BO bli varning för hur tjejer inte ska göra. Dom ska vilja vara tillsammans med en vanlig svensson det ville inte "BO"!!!

Det är inte du som ska tänka det förväntar vi oss inte från dig utan tjejer ska tänka!
Senast redigerad av Tellusstar 2019-09-18 kl. 19:40. Anledning: .
Citera
2019-09-18, 19:38
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Tro får du göra fritt i Sverige. Så, vad menar du att hennes val att bli ihjälskjuten ska få för konsekvenser? Och svara. Får övrig familj skylla sig själv?

Citat:
Enligt svensk lag är det tillåtet att både bli förälskad i en kriminell person och att starta en relation med den..

Absolut!

Denna incidenten och efterföljande uppmärksamhet har fått mig att dra paralleller med Stefan Lövens uttalande om att de som drar en lina på helgen är med och bidrar till kriminaliteten. Förstå mig rätt menar inte att att hon får skylla sig själv men allt detta väckte tankarna om hur kvinnor som väljer att inleda en relation möjliggöra kriminella till självförverkligande och sporrar dem säker i fler fall än inte. Förutom pengar är kvinnor också en drivkraft.

Med andra ord kan statsministern peka med hela vänster handen bör han även lära sig peka med höger handen.
Citera
2019-09-18, 19:39
Medlem
Citat:
Men han var inte där!!!!!!! Fattar du inte????

Det är väl bara 1 person som kan veta det?
Citera
2019-09-18, 19:42
Medlem
Citat:
Det är väl bara 1 person som kan veta det?

Nej där var fler din idiot!!! Han var inte där!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in