2019-08-26, 22:36
Medlem
Till alla snillen som spekulerar:

Eftersom Leif GW inte är här får jag berätta vad han skulle sagt:

1) antingen hedersrelaterat, eller

2) barnets far.

Elementärt min käre Watson!
Citera
2019-08-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja av bilderna att döma så hade hon helt lämnat sin kultur och levt ett fritt västerländskt liv. Det kanske inte har uppskattats av alla släktingar.

Iranier lever fritt.
Dom är inte araber.
Citera
Medlem
Området är i huvudsak ett helvitt medelklassområde med dyra bostadsrätter. En välutbildad etablerad och ”integrerad” babbe flyttar in och det börjar skjutas på gatorna.
Det vita Malmö på västsidan krymper allt mer. Landets 3:e största stad är förlorad, nu är det direkta utjämningsstödet fem miljarder för att hålla stan på samma offentliga servicenivå som övriga landet. Med indirekt stöd ännu högre. Samma sak med Region Skåne, dvs sjukvården.

Hur länge kommer det att vara?
Citera
Medlem
AndersFrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxbete
Som jag har sagt flera gånger: gm tar fel på flyktbilen, som även den var vit. Han är på väg in i bakre dörren (vilket tyder på minst 3 gm; förare och två skyttar, den andre skytten sitter redan fram) när han upptäcker det är fel bil och springer åt rätt håll.

Högst sannolikt, ja. Vittne uttalade sig i Sydsvenskan alldeles nyss:

Innan han sprang ner såg han från sin balkong att det var två gärningsmän på platsen.
– Jag har sett två män som var likadant klädda i sådana här svarta kläder, bomullströja med huva upp. Båda två hade uppenbart pistoler.
Han ser sedan hur en av gärningsmännen springer ner Nicoloviusgatan, men sedan vänder tillbaka och hoppar in i en Mercedes.
– En kille är kvar och börjar springa Sergels väg mot Limhamnsvägen, men han vänder tillbaka och då kommer Mercan från Nicoloviusgatan. Han hoppar också in i bilen, den försvinner ner för Sergelsväg och ner mot Regementsgatan.

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-2...ren-avrattning
Citera
2019-08-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du ljuger alltså, då vet vi.

Ja
Citera
2019-08-26, 22:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppanz
Ordningsvakterna avvisade bo make på etage för tio år sedan. Googla det. Ledde till skjutning i klubben

Istället för att tramsa runt medså kan du ju skriva ett relevant inlägg med informationen istället för att be oss använda google.

Dessutom: Make?
Hon var inte gift.
Ej heller frånskild
Citera
2019-08-26, 22:39
Medlem
En är anhållen på sannolika skäl för medhjälp till mord och grovt vapenbrott!
Citera
2019-08-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Precis min tanke. Hur kan en sådan intelligent och vacker tjej skaffa barn med en kriminell man som dömts till 8 års fängelse för ett stort rån 2008? Hon är dubbelutbildad som både mäklare och läkare med erfarenhet inom båda yrkena. Stackars tjejens föräldrar om de lever, hur ont måste det inte kännas för dem att mista sitt livs glädje och stolthet. I folkbokföringen 1990 (när hon var två år) så var hon dock ensam med sitt efternamn i fastigheten i Munkfors. Troligtvis var föräldrarna skilda och mamman hade kvar sitt flicknamn.

Man undrar också vem kan vara så hjärtlös att avrätta en ung skötsam mamma med hennes barn i famnen? Och dessutom i hennes mans åsyn? Någon förfördelad kumpan som velat straffa mannen? Ett verkställt utpressningshot angående det gamla rånbytet? Ett svartsjukedrama; antingen hennes före detta pojkvän eller mannens före detta flickvän som anstiftat mordet?

För samhället hade det i alla fall varit mycket bättre om GM dött istället för BO. Ett konstaterande som visar hur svårt det är att försvara mantrat om människors lika värde. Det gäller bara vid födseln; efter det bestämmer våra gärningar vårt samhällsvärde.

Föräldrarna är inte skilda. Det är inte ovanligt med olika efternamn även som gifta i Iran . Gifta föräldrar, två brödrar. Hela familjen har kämpat för att bli nåt.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
När man tänker efter så har du en poäng där.
Fast någon fick väl fängelsestraff? Kanske var det en hämnd för hennes medverkan i rättegången? Eller så kan det vara helt andra motiv. Hennes man kanske har obetalda skulder, så det kan vara ett sätt att straffa honom?

Men herrejösses, fruntimret medverkade inte i rättegången. Hon var en av alla som hördes under förundersökningen. Skall zigenarens kompisar ut och sätta några skott i skallen på lapplisan som hördes om var en bil stod parkerad nu också, eller skära huvudet av någon på Telias kundtjänst som lämnat ut samtalslistor?

Lägg ned!

Babbans kneg/plugg hamnar långt, långt, långt nedanför bland mycket annat hennes relation till åtminstone en grovt kriminell babbe på listan över möjliga motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Svenskman, kvinna från en hederskultur. Välkommen till det nya Sverige.
Vem är den svenska mannen
Citera
2019-08-26, 22:42
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2019-08-2...pa-sergels-vag

Mannen greps under eftermiddagen och anhölls av åklagare strax efter klockan 21.
– Han är anhållen för medhjälp till mord och för grovt vapenbrott, säger Karin Rosander, kommunikationsdirektör på Åklagarmyndigheten.
Mannen är anhållen på sannolika skäl, vilket är den starkare misstankegraden.
Citera
2019-08-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Inte ens polisen själv vågar vittna längre. Polismyndigheten vill ju att polisen inte ska behöva presentera sig med namn, utan ha interna beteckningar som bara kan begäras ut via högre positioner och aldrig lämnas ut till allmänheten under några omständigheter.

Själv skulle jag ALDRIG vittna i någonting igen.

På mitt förra jobb bevittnade jag en misshandel och gjorde självklart min samhällsplikt och vittnade. Så fort förundersökningsprotokollet kom ut sökte den tilltalade upp mig och ringde till mig. Han ringde dessutom till polisen och påstod att jag ändrat mitt vittnesmål. Superseriösa polisen i Sverige skickade ett sms från skyddat nummer och bad mig komma in och lämna ett vittnesmål till. Flera månader efter. Kunde ju ha bytt nummer och ha haft företagsnummer när händelsen utspelats. Skällde givetvis ut polisjäveln efter noter när jag kom in till henne.

Så aldrig mer att jag beblandar mig i svenska rättsväsendet.
Jag förstår poliserna med,dom har också familj barn mm,dom kriminella hotar barn och familj,endast politikern som inte fattar allvaret tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in