Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Kontraktet måste bara ha varit på båda personerna, inte bara mannen. Tvivlar starkt på att man helt random, när man missat att få tag på mannen, väljer att avrätta kvinnan, helt apropå.
När jag ser på bilderna på en av de springande GM, s¨är i alla fall jag övertygad om att en av dem är av afrikanskt ursprung - troligtvis somalier... Har sett mången av dem springa och dem som inte utövar idrott som vi svenskar alltid gjort (sedan barnsben och i ordnad form), har en liten speciell löpstil. Se även på hur de äldre somalierna går - de vaggar fram.
Antingen är GM redan döda, eller så grips de snart, i alla fall någon av dem.
Själv tror jag att när oerfarna, okunniga personer med personlighetsstörning, dålig impulskontroll och IQ på ca 75 ska utföra något liknande stressande under tidsfrist, så kan resultatet bli en aning slumpartat, d.v.s. just helt random. Nu kanske inte samtliga nämnda egenskaper stämmer in, men sannolikt är det inte direkt en professionell insatsstyrka vi talar om.
Min första tanke när jag såg fotot var faktiskt att det ser ut som en afrikan, kanske speciellt en somalier. Något med kroppshållningen, kroppsproportionerna eller springstilen som gav det intrycket. Men å andra sidan skulle jag inte dra för stora växlar på det (eller snarare inte göra det alls), då jag inte vet om jag verkligen kan se sådant på ett foto med en maskerad man. Det var som sagt bara en spontan tanke hos mig när jag såg fotot.