2019-08-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
När han springer mot bilen är han på gatan,kvinnan låg på trottoaren,tror inte han hotar någom med vapnet på filmen utan ”tecknar” åt bilen.
han tror att den bilen som hans kompisar sitter i står på gatan eftersom de kom från det hållet först och då skriker hans kompiser att de är uppe efter falafelkiosken och kutar han tillbaka mot brottsplatsen där hade folk redan samlats och han springer förbi dem och på den gatan vid falafelkiosken väntar bilen.Därför antar jag att han lyfter vapen för att ingen ska göra något mot honom eftersom han springer förbi brottsplatsen för att komma fram bilen
Citera
2019-08-28, 11:39
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Barnets far finns ju. Är väl mest sannolikt att det hamnar hos honom. Pappan betraktas troligen som OK av myndigheterna då han har avtjänat straff och inte just nu står åtalad för något brott. En helt vanlig kille i myndigheternas ögon, m a o.

Men om inte pappan blir vårdnadshavare (kanske inte vill?) så finns BO:s närmsta familj som alternativ. Jag tar det i närmaste för uteslutet att barnet skulle placeras i en svenne-familj.

Sorgligt är det om det blir så. Kriminaliteten fortsätter då.
Citera
2019-08-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt media idag var det bara en vanlig promenad som stod på schemat. Man har ju haft förhör med pappan till barnet, och jag antar att uppgifterna kommer därifrån.
Ska nog inte ta pappans ord som sanning dock, han är yrkeskriminell. Han kanske skulle lämna et paket till någon kompanjon och passade på att ta familjen på en promenad. Det finns många möjligheter.
Citera
2019-08-28, 11:42
Medlem
Bär man en tvåmånaders baby i famnen på en vanlig promenad?
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt media idag var det bara en vanlig promenad som stod på schemat. Man har ju haft förhör med pappan till barnet, och jag antar att uppgifterna kommer därifrån.
Citera
2019-08-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggan44
Bär man en tvåmånaders baby i famnen på en vanlig promenad?
Har inte med saken att göra.
Citera
2019-08-28, 11:43
Medlem
SnilleFixs avatar
Varför var hon som läkare ihop med en kriminell person? Lite paradoxalt.
Citera
2019-08-28, 11:44
Medlem
pactasuntservanda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Jag tror bilen stod vid limhamnsvägen och två gärningsman väntade utanför bilen.När Bo och hennes man kom ut från huset gick de väl upp mot falafelkiosken( troligen de hade parkerat sin bil där) så börjar de skjuta då börjar både Bo och mannen springa mot falafel kiosken.En gärningsman springer efter dem och den andra gärningsman hoppar i bilen för att jaga mannen med bilen.Jag tror att hon sköts på flykten av misstag ( eftersom hon hade blivit skjuten i bakhuvud) av GM som jagade de tills fot.Bilen ser väl att hennes man sprungit in på gatan från falafelgrillen och kör efter honom i den gatan.GM som sköt kvinnan ser att människorna har kommit då springer han tillbaka där bilen stod först i början.Men då bilen hade flyttat redan till falafel grillen då skriker de väl honom att de stor längre upp då springer tillbaka till falafel grillen.Att han lyfter vapnen beror det nog på att folk hade samlats runt BO och han hotar de på det sättet för att ingen ska röra honom

Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
När han springer mot bilen är han på gatan,kvinnan låg på trottoaren,tror inte han hotar någom med vapnet på filmen utan ”tecknar” åt bilen.

Detta stämmer.

Har du koll på vilket område som blev avspärrat igårkväll? Någonstans i närheten av rondellen Sergels väg/Tessins väg.
Citera
2019-08-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaiblai
Har någon av er läst boken Sjusiffrigt av Anna Karolina?
En del av boken är baserad på verkliga händelser.
Bland annat Bröndby rånet, som aldrig nämns vid namn, och en huvudkaraktär är...en kvinnlig läkare. Kan Anna Karolina känt till BOs situation som flickvän till en av GM vid rånet? Ja. Människor beteende är fascinerande. Jag är ingen fan av Reality TV-program men förstår att folk tittar. Själv är jag mer intresserad av nutid historia så som Hoffa, Kennedy(s), och Nobel Kommittentens oväntad skandal. Det blir säkerligen fler verklighetsbaserade texter/filmer med Malmö som bakgrund. Så som Scorsese senast Hoffa film "The Irishman".
Eller?
Är detta off topic, så ber jag om ursäkt.
Om jag använder fel ord eller om grammatiska misstag finns med, så ber jag om ursäkt.
Invandrare, det är jag.

Eftersom de inte var ett par, sannolikt inte ens kände varandra vid tiden för rånet så är det föga troligt. De ska ha träffats 2017 och boken kom 2017 så nej, jag tror inte riktigt på den kopplingen. (Om en bok kommer ut 2017 så är den skriven tidigare; Anna Karolina kanske är en snabb författare, men det tar ändå viss tid att få ihop ett publicerbart manuskript.)
Citera
2019-08-28, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Varför var hon som läkare ihop med en kriminell person? Lite paradoxalt.

Är läkare helgon?
Citera
2019-08-28, 11:50
Medlem
Jag var inne på ett liknande senario i mitt tidigare inlägg även om jag kallade det för "nåt annat". 4 kan därför vara rimligt.
Kanske med tillägget att båda var måltavlor på grund av NA aktiviteter. Kan inte tro att man går fram och skjuter en kvinna med ett spädbarn i famnen för "att hon var där" eller sprang efter sin man......
Citera
2019-08-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Får lite samma känsla. Många svenskar (etniska svenskar) som verkar mer eller mindre glädjas åt att en oskyldig (ej etnisk svensk) kvinna blir mördad. Det är ren rasism. Men för att inte framstå som rasist så försöker man rättfärdiga sin åsikt genom att peka på att pojkvännen är kriminell/ex kriminell osv. Sånna åsikter hade man aldrig haft om BO varit etnisk svensk, det vet alla. Så alla dessa teorier där man visar glädje att en oskyldig kvinna mördats är rena rasister.
Frågan är varför då? Bittra? Ensamma? Blatten tagit deras brud? Vettefan.
Nånstans känns som att dessa rasister känner sig underlägsna invandrare på nåt sätt därför väljer de att uttrycka sina vidriga åsikter bakom en skärm. Inte öppet iaf. Dubbelmoral, feghet, ingen karaktär.. intressant samhälle Sverige är Påväg att förvandlas till.
Svenskar flyttar ut från omr invandrare flyttar till. Till slut kommer vi kanske få 1/3 av landet där enbart invandrare bor. Överväga separatism? Dela på landet? Ta landet från etniska svenskar? Etniska svenskar kommer ju ändå bara att gnälla bakom en skärm...

Nej vi kommer INTE bara gnälla bakom en skärm, men varför söka inbördeskrig?
Jag vet fler vettiga blattar än kaosblattar, varför skulle jag vilja döda 4 vettiga för att få bort en kaos?
Det folk stör sig på är att en tjej som hade allt valde en jävla gangsterarab. När folk började störa sig på det kom (extremt troligen) kaosblattar och mälde om 'men tjejer vill ha nån som kan försvara dom yadayada'. Nu sprang kaosblatten för sitt liv och den vettiga blatten betalade med sitt, mer illustrativt av hur hjärndött det är att vara gangsterkåt när man puberterat färdigt kan det inte vara.

Kan vi släppa hela OT-biten nu?
Citera
2019-08-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisken
Många undrar över hennes läkarutbildning i Polen?

För det första har läkarutbildningen där, åtminstone fram tills för några år sedan varit av hög kvalité. Numera har den höga efterfrågan gjort den sämre hos en del utförare. De utomlandsifrån som väljer denna utbildning har antingen anknytning till Polen (släkt, språk t.ex.) eller ser det som en väg till drömmen om att bli läkare när betygen inte räcker till i landet de egentligen bor/verkar i. Utbildningen kostar nån miljon eller så med kostnader för uppehället.

Att polska myndigheter sedan medlemskapet i EU, skulle kunna mutas för att utfärda läkarcertifiering ser jag som uteslutet. Däremot förekommer det helt säkert från Syrien och bevisligen från Rumänien i ett antal uppmärksammade fall, som avslöjats.

Utbildningen är välkänd i Sverige och hela Europa.
https://sv.medicaldoctor-studies.com...-i-Pozna%C5%84

Karolin studerade där åren 2009-2015. På hemsidan finns alla som har fått examen både med bild och namn, sida 23/36. http://pums.ump.edu.pl/wp-content/up...-Book-2015.pdf

Karolin har använt där namnet Behnaz Hakim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in