2019-08-29, 04:26
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Kontraktet måste bara ha varit på båda personerna, inte bara mannen. Tvivlar starkt på att man helt random, när man missat att få tag på mannen, väljer att avrätta kvinnan, helt apropå.

När jag ser på bilderna på en av de springande GM, s¨är i alla fall jag övertygad om att en av dem är av afrikanskt ursprung - troligtvis somalier... Har sett mången av dem springa och dem som inte utövar idrott som vi svenskar alltid gjort (sedan barnsben och i ordnad form), har en liten speciell löpstil. Se även på hur de äldre somalierna går - de vaggar fram.

Antingen är GM redan döda, eller så grips de snart, i alla fall någon av dem.
Citera
2019-08-29, 04:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Varför snackar folk om en Nathali Ilic, vad har hon med saken att göra?
Vill minnas att hon var flickvännen som då bodde på Östra Kristinelundsvägen och som fick pojkvännen skjuten en kväll utanför bostaden. En neger om inte minnet är helt fel. Han var med i det där bandet som rånade värdehuset i Danmark. Måste ha hänt runt 2008.
Citera
2019-08-29, 04:59
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vill minnas att hon var flickvännen som då bodde på Östra Kristinelundsvägen och som fick pojkvännen skjuten en kväll utanför bostaden. En neger om inte minnet är helt fel. Han var med i det där bandet som rånade värdehuset i Danmark. Måste ha hänt runt 2008.

Finns det bilder på hen?

Finns en nathali i Malmö som är 32 år. Är det hon? Inskriven med en massa skumma asiater?
Citera
2019-08-29, 05:53
Medlem
Ursprungligen postat av Camuga

Ungefär så fungerar det.
Gällande detta fall så är frågan om BOs man är kapabel till hämnd. Krävs tålamod, kapacitet, o vilja.. samt även att han tiger närmaste tiden.

Den ultimata hämnden måste väll vara att få in 2-3 st på livstids fängelse. Har han bestämt sig för att leva ett icke kriminellt liv så är det valet lätt.

Det Ultimata hämden är som du säger. Sedan jaga deras anhöriga öga för öga. Mamma/pappa/bror/fru osv.
Citera
2019-08-29, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Kontraktet måste bara ha varit på båda personerna, inte bara mannen. Tvivlar starkt på att man helt random, när man missat att få tag på mannen, väljer att avrätta kvinnan, helt apropå.

När jag ser på bilderna på en av de springande GM, s¨är i alla fall jag övertygad om att en av dem är av afrikanskt ursprung - troligtvis somalier... Har sett mången av dem springa och dem som inte utövar idrott som vi svenskar alltid gjort (sedan barnsben och i ordnad form), har en liten speciell löpstil. Se även på hur de äldre somalierna går - de vaggar fram.

Vagt påstående som saknar grund. Om någon så är det individer med afrikanskt bakgrund som överlägset dominerar idrott/kroppsbyggnad. Visst finns det undantag särskillt när det utövats sens barnsen. Och visst så har Somalier svårt för att bygga muskelmassa på grund av deras genetik men kom inte och säg att dom inte kan löpa fort/långt.
Citera
2019-08-29, 06:50
Medlem
Soterns avatar
Jag blir inte klok på detta. GW säger att mannen var målet. Men samtidigt sägs det, om jag nu fattat det rätt, att gärningsmannen gick fram till henne och avlossade ett skott i huvudet. Då måste väl hon sannolikt vara målet. Eller har jag fattat det hela fel?
Kan någon reda ut det?
Citera
2019-08-29, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Vars tog individens ansvar vägen?

Det ena utesluter ju inte det andra.
Citera
2019-08-29, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Vem fan sätter ett pris på en kvinnas huvud?
Citera
2019-08-29, 07:03
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag blir inte klok på detta. GW säger att mannen var målet. Men samtidigt sägs det, om jag nu fattat det rätt, att gärningsmannen gick fram till henne och avlossade ett skott i huvudet. Då måste väl hon sannolikt vara målet. Eller har jag fattat det hela fel?
Kan någon reda ut det?
De sprang efter mannen först och han ramlade med barnet i famn, mannen sprang då vidare ock kvinnan följde efter mannen och tog då upp barnet, då kom BO och knäpte henne, alla vitnen skulle röjas och samtidigt en hämnd på Snubben, de är min teori.
Citera
2019-08-29, 07:16
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De sprang efter mannen först och han ramlade med barnet i famn, mannen sprang då vidare ock kvinnan följde efter mannen och tog då upp barnet, då kom BO och knäpte henne, alla vitnen skulle röjas och samtidigt en hämnd på Snubben, de är min teori.

Hold the horses nu så vi inte får fler tröttsamma trådsanningar.
Mannen kom ur porten med barnet i famnen.
Tydligen kände han omgående igen GM och började springa iväg med barnet i famnen.
Han snavade dock med barnet och lämnade den på marken.
Han sprang ifrån platsen och GM vände då tillbaka och avrättade kvinnan.
Citera
2019-08-29, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Hold the horses nu så vi inte får fler tröttsamma trådsanningar.
Mannen kom ur porten med barnet i famnen.
Tydligen kände han omgående igen GM och började springa iväg med barnet i famnen.
Han snavade dock med barnet och lämnade den på marken.
Han sprang ifrån platsen och GM vände då tillbaka och avrättade kvinnan.

Kan vara så att även kvinnan känt igen GM och därför sköts hon
Citera
2019-08-29, 07:46
Medlem
Jag anser inte att mannen i detta fallet övergav sin familj. Han kom ut med sitt barn i famnen, GM började jaga honom, mannen ramlade och tappade barnet. Barnet var 100% säkrare på marken än i faderns armar om han trodde att GM skulle fortsätta jaga honom och skjuta. Likväl om han trodde att GM inte skulle skjuta hans flickvän/mamman till hans barn om de var ute efter honom.

Däremot om han mottagit hot tidigare om att någon kommer skada hans nära av någon anledning så borde han (då han isåfall är en av orsakerna till att GM ens kom dit) skyddat sin familj. Inte för att han är man utan för att man skyddar sin familj om man tror/vet att de är i fara, särskilt om man själv är anledningen.

Alternativ 1: Jag tror att GM var höga på någon substans och när kvinnan tog upp sitt barn trodde GM helt plötsligt att det var fadern, eftersom pappan först höll i barnet. Sen blev det svårt i huvudet för dem när de insåg att det var kvinnan och bara sköt utan att tänka.

Alternativ 2: GM var väl medveten om att det var kvinnan och mannen hade redan mottagit hot och då blev detta det ”bästa alternativet” när de inte fick tag på mannen.

Jag tror den killen som är anhållen absolut har ett finger med i spelet. Att hans bil råkar ”bli stulen” just till att användas i ett mord och att han just då råkar befinna sig i rättegång är lite för många tillfälligheter. Samtidigt kan det helt enkelt vara så att GM finns i hans ungängeskrets och visste att han skulle vara i rättegång och då passade på att ta bilen. Det som talar för det sistnämnda är att killen tog kontakt direkt med polisen och att han hade ett vapen hemma. Visste han att bilen skulle användas borde han väl rimligen fattat att han inte borde ha förvarat vapen hemma.

GM är förmodligen unga. Det är förmodligen inte dem som har agg mot mannen utan är en bricka i spelet. Jag tror grabbarna kommer hittas och tas in och beroende på hur bra polisen lyckas med förhören så kan det gå åt att ansvarige också hittas eller så stannar utredningen där i brist på vidare bevis. GM är då de enda som får avtjäna straff.

Mannen och hans möjliga fienden kommer då fortsätta tills någon av dem är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in