2019-08-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kanske är så. Absolut. Men vem skulle stå kvar om man kommer ut o ser två maskerade typer framför sig?
Jag hade inte sprungit. Jag hade undrat och kanske vänt tillbaka in i porten. Men inte trott att de var ute efter mig. Men han visste.
Citera
2019-08-29, 08:32
Medlem
30-06s avatar
Statistiskt så blir kvinnor mördade av en nära anhörig. Det betyder att mordet sannolikt är orkestrerat av hennes man. - Vattentätare än ett balkongkast!
Citera
2019-08-29, 08:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Själv tror jag att när oerfarna, okunniga personer med personlighetsstörning, dålig impulskontroll och IQ på ca 75 ska utföra något liknande stressande under tidsfrist, så kan resultatet bli en aning slumpartat, d.v.s. just helt random. Nu kanske inte samtliga nämnda egenskaper stämmer in, men sannolikt är det inte direkt en professionell insatsstyrka vi talar om.

Min första tanke när jag såg fotot var faktiskt att det ser ut som en afrikan, kanske speciellt en somalier. Något med kroppshållningen, kroppsproportionerna eller springstilen som gav det intrycket. Men å andra sidan skulle jag inte dra för stora växlar på det, då jag inte vet om jag verkligen kan se sådant på ett foto med en maskerad man. Det var som sagt bara en spontan tanke hos mig när jag såg fotot.
Jag fick känslan av Jar Jar Binks från Star Wars när jag såg rörelsemönstret.

Förutom de egenskaper du beskriver, som är ganska sannolika, så kan man nog även utgå ifrån att han även hade tagit någon typ av droger för att få upp modet.
Citera
2019-08-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30-06
Statistiskt så blir kvinnor mördade av en nära anhörig. Det betyder att mordet sannolikt är orkestrerat av hennes man. - Vattentätare än ett balkongkast!
Självklart följer han statistiken. Det gjorde väl han i Vällingby också?
Citera
2019-08-29, 08:40
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag fick känslan av Jar Jar Binks från Star Wars när jag såg rörelsemönstret.

Förutom de egenskaper du beskriver, som är ganska sannolika, så kan man nog även utgå ifrån att han även hade tagit någon typ av droger för att få upp modet.

Jo, visst, det är ett annat vanligt oprofessionellt drag (där jag med "professionell" menar människor som kan tvingas skjuta människor inom ramen av ett verkligt yrke inom det militära eller som anställd inom en polismyndighet, eller åtminstone en kriminell med militär eller polisiär bakgrund, eller som tillhör de få som har byggt upp en omfattande erfarenhet som mördare).
Senast redigerad av Europe 2019-08-29 kl. 08:42.
Citera
2019-08-29, 08:42
Medlem
UgLyBastards avatar
Syns bara genom bilden på expressen att det är en somalier vi har att göra med
Citera
2019-08-29, 08:45
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag blir inte klok på detta. GW säger att mannen var målet. Men samtidigt sägs det, om jag nu fattat det rätt, att gärningsmannen gick fram till henne och avlossade ett skott i huvudet. Då måste väl hon sannolikt vara målet. Eller har jag fattat det hela fel?
Kan någon reda ut det?
Mannen flydde, negresserna skjuter då kvinnan i huvudet.
Citera
2019-08-29, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Mannen flydde, negresserna skjuter då kvinnan i huvudet.
. Du menar att det var kvinnliga gärningspersoner?
Citera
2019-08-29, 08:52
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
. Du menar att det var kvinnliga gärningspersoner?
Nej, gör inte det till en diskussion.
Du vet varför jag skrev så.
Tack.
Citera
2019-08-29, 08:57
Medlem
Hejsan,

Jag tror på följande,

1. Gärningsmannen får betalt för att avrätta N.A, när han kommer ut genom porten med en bebis i famnen så tvekar han att skjuta vilket leder till att N.A hinner reagera och springa iväg.

2. Panik utbryter och det slutar med att han har vetskapen om att han misslyckats sitt uppdrag av ren 'jag vill inte de ska tro jag bangade för bebisen' så visar han att han har kulor och skjuter mamman, då kan han säga att han INTE bangade men att N.A kom undan av ren tur.

Rent spekulativt men det är resonemanget jag tror pågått
Citera
2019-08-29, 08:58
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30-06

Det är du som är GWs efterträdare va?
Citera
2019-08-29, 09:00
Medlem
Var den HAN som tappa barnet, och lämna det?! Vafan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in