2019-08-27, 21:00
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Jag vet inte hur länge du varit i tråden, men jag skulle råda dig att läsa inlägg #3178 av Ken Dryden, ingen av oss vet förstås, men givet allt det trams som skrivits i tråden så är det där nog den mest sammanhållna förklaringsmodell som hittills kommit upp. I så fall alltså en färsk konflikt precis som du förmodade, inte någon direkt koppling vare sig till gamla saker eller att hon skulle ha vittnat (vilket visat sig vara helt fel).
Men vi får väl se förstås.

Tack, hade inte läst det men skulle sätta mina pengar på just Det. Det var det jag också spekulerade i men Ken hade en mycket konkretare spekulation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Jag tror inte att medelklassvennen vill att polisen stör deras sniffande av kokain. Största försäljningarna sker i rika områden.

det är försäljaren som inte vill tappa sin kund, för kunden går bara till någon annan. du vet, vi snackar malmö nu. det finns massor med knarkförsäljare som erbjuder allt möjligt och alla är ambulerande. det r inte vaxholm eller danderyd vi snackar om utan en håla där det sprängs mer bomber och skjuts fler än på alla andra ställen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatter187
Att N skulle stå för hennes utbildning är skitsnack då hennes familj har cash sen tidigare. Förstår inte varför vissa svartmålar det hon faktiskt åstadkommit genom X-antal års plugg. Säga vad man vill om hennes val av man men man får aldrig glömma att man inte kan hjälpa vem man faller för och dessutom ska man få vara med den man älskar, vad fan är lycka annars? Hela attacken är feg men en sak jag riktigt inte förstått är ifall bägge N och K blev attackerade av varsin skytt? Var exakt var N när skytten sköt och fullbordade gärningen mot K? OM nu N också blev attackerad men undkom mirakulöst då spricker tesen om att dom ville han skulle få överleva för att kunna betala skulden? Så detta kanske var slutnotan han fick betala? Vilka mer är i fara som gjorde rånet? Det måste ha varnats och hotats en hel del innan attacken kom så N kan inte vara helt ovetande men samtidigt lite dumt och naivt att leva och gå så öppet i Malmö om du har hotbild mot dig, SPECIELLT efter så många mord. 85 millar är mycket pengar och många har suttit långa fängelsestraff för dessa pengar och att någon sen inte får sin del av kakan...ja det är då det urartar

En iransk tjej väljer 100 ggr av 100 pengar och status före kärlek. Det ingår i deras kultur. Tror fan inte hon hade valt honom om han var knegare.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
19 åringen nekar till brottet såklart enligt Aktuellt nu.
Citera
2019-08-27, 21:01
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Frågan du behöver ställa är vilka som sniffar kokainet de säljer. Inget knark utan medel och överklassens stora efterfrågan.

Jag tänkte mer på alla de tonåringar som får en outvecklad hjärna på grund av allt weed de röker innan hjärnan vuxit klart.

De stannar i utvecklingen. Den som tror något annat bör göra ett studiebesök i Orten.

Det här BO var tydligen också inblandad i den smutsiga hanteringen via sin man.

Spädbarnet var väl någorlunda oskyldigt i mina ögon, men överlevde också.
Citera
2019-08-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIKKE4THAWIN
Har svårt att tror på teorin om att DH-gänget skulle ligga bakom planering och genomförande. De har ungefär ett samlat IQ på 50.

Möjligtvis har de anlitats som skytt och chaufför.

Den jag kan se genomföra detta i DH-gänget är Ibrahim. Han är helt skadad.
Annars tror jag inte på den teorin.

De lyckades ju inte döda NA när han sprang iväg. Och det ena maskerade mongot sprang i fel riktning. Så det verkar inte riktigt gått som dom tänkt sig. Inga genier med andra ord. Förmodligen stenhöga av droger sköt dom KH i ren frustration och ilska. Enligt Sydsvenskans kriminalreporter Joakim Palmkvist är NA inblandad i Drottninghögsmålet. Vem eller vilka tror du annars har planerat detta?

Citat:
Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

(FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)
Citera
2019-08-27, 21:03
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
fupen några dagar efter mordet ?

Den du citerar avser väl FUP i fallet där aktuellt BO hördes upplysningsvis om någon sakfråga.

(FB) Skottlossning i Malmö, Ahmeto El Zein avliden & tre skadade 2016-09-25

Någonstans i den tråden. Har själv bara hittat en minfil.com-länk där till en >100 MB stor aktbilaga vars nedladdning stannar efter några få MB. Har någon en bättre länk är det välkommet!

Edit: Ovannämnda fil: https://minfil.com/51t2bcT1m0/Malm_T...Aktbil_142_pdf
Nu fick jag ned halva filen. Det tar sig. :P
Senast redigerad av S-hund temporär 2019-08-27 kl. 21:13.
Citera
2019-08-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Snygga? 🤣 En perser med kroknäsa... Snygg ja. Bara en blatte kan tycka det.

Det du inte inser är att unga kvinnor är luder som lätt blir manipulerade, vissa väljer att gå till kriminella blattar.
Men sen hamnar de alltid till slut hos oss, rika svenskar som har kontroll på livet. Alternativt som denna blattemorsa, med ett halvkilo bly i huvudet. 🤣

om du ör rik, eller har ett jobb varför vill du ha ett luder som blivit ver och ingen normal vill ha som en extra tyngd att bära på. det är enklare iså fall om man vill knulla att gå till en prostituerad, rasta av henne och slippa de problem som kommer med avskum som anser sig vara smarta. ludrena behöver en sponsor, de behöver dig mer n vad du behöver ett luder såvida du inte är desperat. knulla får man alltid.

jag håller med dig att hon är ful som stryk.
Citera
2019-08-27, 21:04
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
19 åringen nekar till brottet såklart enligt Aktuellt nu.
Har polisen substans nog att kunna få för sig att han hade mordvapnet hemma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Att fel personer skjuts (dvs oskyldiga svennar) och att svenska vapenägare bildar milisgrupper för att hämnas. Början på ett inbördeskrig. Personligen tror jag att jag tyvärr kommer att få uppleva det inom min livstid.

Ja regeringen är långt mer orolig för att medborgargarden ska bildas och att de sopar rent när polisen inte klarar av det. Att kriminella invandrare skjuter och spränger ihjäl människor är inte lika allvarligt, det kan de möta genom kraftfulla uttalanden som görs med allvarlig min.
Citera
Medlem
Stor risk för nya mord när skräcken får spridas i Skåne län - Malmö.
Ovissheten efter mordet på Sergels väg har ett signalvärde i den undre världen och kan öka risken för nya skjutningar, mord och sprängningar den närmaste tiden. Särskilt när det inte finns ett tydligt motiv. Som att straffa, hämnas, förnedra eller trycka på.

Dödsskjutningen av småbarnsmamman i måndags bär alla tecken på ett beställningsmord. En maskerad, beväpnad och målmedveten mördare, som dessutom vet precis var hans offer ska befinns sig vid en viss tidpunkt. Och väntar i bakhåll på rätt ställe och rätt tidpunkt för att skjuta ner målet.

Mordet på småbarnsmamman på Ribersborg har chockat både poliser och kriminella.
– Det handlar i regel om väldigt avtrubbade personer som gör sådant här.
Citera
2019-08-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatter187
Att N skulle stå för hennes utbildning är skitsnack då hennes familj har cash sen tidigare. Förstår inte varför vissa svartmålar det hon faktiskt åstadkommit genom X-antal års plugg.

Dessutom ska de ha lärt känna varandra runt 2017 enligt tidigare uppgifter i tråden (de kan ju vara fel förstås, men i alla fall) d v s efter att hon gått sin utbildning, så din förmodan är nog korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in