2019-08-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Var det NA som bar barnet?

Nä!
Citera
2019-08-28, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Fast om dom blir avsläppta ute vid pildammsvägen så måste dom gå ca 50 meter helt maskerade mitt på dagen.

Det som också är intressant är att dom visste att NA var där. Dom verkade också veta ungefärlig tid när BO och NA skulle lämna huset.

För man står inte mitt på dagen helt maskerade hur länge som helst.. eller ?

Dom kan ha suttit i bilen nästan nere vid limhamnsvägen och rullat fram när offren kom ut ur trappan.
Citera
2019-08-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Jag tror bilen stod vid limhamnsvägen och två gärningsman väntade utanför bilen.När Bo och hennes man kom ut från huset gick de väl upp mot falafelkiosken( troligen de hade parkerat sin bil där) så börjar de skjuta då börjar både Bo och mannen springa mot falafel kiosken.En gärningsman springer efter dem och den andra gärningsman hoppar i bilen för att jaga mannen med bilen.Jag tror att hon sköts på flykten av misstag ( eftersom hon hade blivit skjuten i bakhuvud) av GM som jagade de tills fot.Bilen ser väl att hennes man sprungit in på gatan från falafelgrillen och kör efter honom i den gatan.GM som sköt kvinnan ser att människorna har kommit då springer han tillbaka där bilen stod först i början.Men då bilen hade flyttat redan till falafel grillen då skriker de väl honom att de stor längre upp då springer tillbaka till falafel grillen.Att han lyfter vapnen beror det nog på att folk hade samlats runt BO och han hotar de på det sättet för att ingen ska röra honom

När han springer mot bilen är han på gatan,kvinnan låg på trottoaren,tror inte han hotar någom med vapnet på filmen utan ”tecknar” åt bilen.
Citera
2019-08-28, 11:29
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Gissar att de är flest nya svenskar i den här tråden. Svensson svenskar lever sitt liv på annat håll och har tröttnat på intrigerna i Malmös undre värld.
En välutbildad kvinna med egen inkomst har dels lättare att förstå konsekvenserna och det dåliga med att vara tillsammans med en kriminell, och dels behöver hon inte det eftersom hon kan skapa ett eget liv så det är inte alls konstigt att det diskuteras i tråden. Man behöver inte vara deprimerad för den sakens skull.

"förstå konsekvenser", "behöver inte".

Är du en kalkylerande robot? Hört talas om begreppet "kärlek"?
Citera
2019-08-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Nä!
Jag har för mig att ett ögonvittne skrev det tidigare i tråden. Hinner inte leta nu. Det kanske i så fall förklarar varför han inte blev skjuten.
Citera
2019-08-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Här har socialen nånting att bita i. Hoppas innerligt barnet integreras in i det svenska samhället med svenska värderingar hos en bra fosterfamilj.

Vad våldsamma de är.
Barnets far finns ju. Är väl mest sannolikt att det hamnar hos honom. Pappan betraktas troligen som OK av myndigheterna då han har avtjänat straff och inte just nu står åtalad för något brott. En helt vanlig kille i myndigheternas ögon, m a o.

Men om inte pappan blir vårdnadshavare (kanske inte vill?) så finns BO:s närmsta familj som alternativ. Jag tar det i närmaste för uteslutet att barnet skulle placeras i en svenne-familj.
Citera
2019-08-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jaha, det förklarar ju varför hela klanen bor i Sverige. Visste inte damen hade svenskt påbrå. Intressant.

Nej, jag menade inte etniskt Svenskt påbrå jah menade välintergrerad och identifierade sig knappast som Mulla-Iranier. Vidare lär inte hennes föräldrar göra det heller då dom accepterade en arabpojkvän.
Slutligen verkar dessa två skaffat barn innan äktenskap så att det har med nån Hijabislamism att göra anser jag uteslutet.
Däremot verkar ghettofierade jävla löss som i Hallonbergenfallet ha allt med detta att göra.

Vad tycker du bör göras för att lösa ghettofieringen?
Citera
Medlem
Har någon av er läst boken Sjusiffrigt av Anna Karolina?
En del av boken är baserad på verkliga händelser.
Bland annat Bröndby rånet, som aldrig nämns vid namn, och en huvudkaraktär är...en kvinnlig läkare. Kan Anna Karolina känt till BOs situation som flickvän till en av GM vid rånet? Ja. Människor beteende är fascinerande. Jag är ingen fan av Reality TV-program men förstår att folk tittar. Själv är jag mer intresserad av nutid historia så som Hoffa, Kennedy(s), och Nobel Kommittentens oväntad skandal. Det blir säkerligen fler verklighetsbaserade texter/filmer med Malmö som bakgrund. Så som Scorsese senast Hoffa film "The Irishman".
Eller?
Är detta off topic, så ber jag om ursäkt.
Om jag använder fel ord eller om grammatiska misstag finns med, så ber jag om ursäkt.
Invandrare, det är jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
"förstå konsekvenser", "behöver inte".

Är du en kalkylerande robot? Hört talas om begreppet "kärlek"?
Jag förstår att hon var uppväxt med den här typen av killar absolut, men jag tex valde att inte skaffa barn med en missbrukare trots att jag var kär, det är nog inte helt ovanligt, är man robot då?
Citera
2019-08-28, 11:36
Medlem
Citat:
Gissar att de är flest nya svenskar i den här tråden. Svensson svenskar lever sitt liv på annat håll och har tröttnat på intrigerna i Malmös undre värld.
En välutbildad kvinna med egen inkomst har dels lättare att förstå konsekvenserna och det dåliga med att vara tillsammans med en kriminell, och dels behöver hon inte det eftersom hon kan skapa ett eget liv så det är inte alls konstigt att det diskuteras i tråden. Man behöver inte vara deprimerad för den sakens skull.
Just detta kan vara svårt att förstå (min fetning) och därför kommer det att diskuteras i all oändlighet. Kärleken är verkligen blind, många gånger. Jag är inte nysvensk, men kommer ändå att fundera över varför en ung, begåvad kvinna väljer en tjyv och bedragare som far till sitt barn.
Citera
2019-08-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Fast om dom blir avsläppta ute vid pildammsvägen så måste dom gå ca 50 meter helt maskerade mitt på dagen.

Det som också är intressant är att dom visste att NA var där. Dom verkade också veta ungefärlig tid när BO och NA skulle lämna huset.

För man står inte mitt på dagen helt maskerade hur länge som helst.. eller ?
Vi vet ju inte var BO och pappan var på väg. Kan ju haft ett avtalat möte med någon som lämnat vidare informationen.
Citera
2019-08-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Vi vet ju inte var BO och pappan var på väg. Kan ju haft ett avtalat möte med någon som lämnat vidare informationen.
Enligt media idag var det bara en vanlig promenad som stod på schemat. Man har ju haft förhör med pappan till barnet, och jag antar att uppgifterna kommer därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in