2019-08-28, 07:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmasittaren
Många av dessa kriminella blatte-kvinnor gör det.

Jaså?

Har du fler exempel...?
Citera
2019-08-28, 07:21
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Varför sköts hon? Som hämnd mot hennes sambo eller?

Skulle vilja komplettera frågan med hur den som sköt är funtad . . . han skjuter en kvinna med en bebis i famnen med flera skott. Oavsett anledning till att han befinner sig där så inbillar jag mig att dom flesta skulle backa ur när hon har en bebis i armarna. Fullblodspsykopat eller är han utsatt för ett sånt hot att han inte vågar annat än fullfölja ?

Om MGM är 19 kanske man kan utgå från att GM är i samma ålder ungefär . . . schysst liv att ha den filmen som spelas upp i huvudet om och om igen. Om han inte är totalt känslolös och inte tas av daga av någon annan kommer han nog för eller senare att ta sitt eget liv.
Citera
2019-08-28, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aoaz
Eller så betalade han hennes utbildning fast han inte hade ett jobb! Hon vet var pengarna kommer ifrån

Innan de träffades, innan de blev ihop?

Hur skulle det gått till?
Citera
2019-08-28, 07:25
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Om det ballade ur när han ”bara” skulle rånas på småpengar så var det väl lite overkill att skaffa en stulen bil som bränns upp efteråt?

Han med sin bakgrund skulle väl knappast ha anmält ett personrån, men det finns förstås vittnen på den platsen mitt på dagen. Nej, det känns mer som att GM var säker på att han skulle få polisen efter sig efter något allvarligare än ett rån. Men om det är rätt vapen som polisen beslagtog så känns det inte välplanerat.
Tror få i R.S umgängeskrets har bil, så behöver man en bil för att färdas hbg-malmö i de kretsarna så stjäl man nog en. Tror BO:s pojkväns förflutna även kan legat honom till last. Mycket möjligt att det hos småpundarna gick rykten om att han hade mycket pengar efter rånet i Danmark och att man därför tänkt råna honom. Alternativt kanske man tänkt kidnappa honom eller frun/barnet. Tror inte mordet var planerat och inte heller att man därmed nödvändigtvis planerat att bränna upp bilen. Tror mycket väl att BO:s kille trots sin "bakgrund" skulle golat ned dessa och med all rätt.
Senast redigerad av just_a_girl 2019-08-28 kl. 07:27. Anledning: Felstavat
Citera
2019-08-28, 07:26
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Hon har ju sin familj i Sverige, att hon pluggade i Polen beror med all säkerhet på att hennes mamma är polskfödd. Det finns väl inga tecken på att kvinnan var kriminell på något sätt?

Hon behöver inte ha varit kriminell nej, men likt förbannat drog hon hit den verksamheten. Uppgörelser mellan "drägg".
Citera
2019-08-28, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Tror få i R.S umgängeskrets har bil, så behöver man en bil för att färdas hbg-malmö i de kretsarna så stjäl man nog en. Tror BO:s pojkväns förflutna även kan legat honom till last. Mycket möjligt att det hos småpundarna gick rykten om att han hade mycket pengar efter rånet i Danmark och att man därför tänkt råna honom. Alternativt kanske man tänkt kidnappa honom eller frun/barnet. Tror inte mordet var planerat och inte heller att man därmed nödvändigtvis planerat att bränna upp bilen. Tror mycket väl att BO:s kille trots sin "bakgrund" skulle golat ned dessa och med all rätt.

Nej.

Det är inte mycket möjligt att de tänkt råna eller kidnappa honom eller frun/barnet.

Det är snarare helt uteslutet.
Citera
2019-08-28, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Skulle vilja komplettera frågan med hur den som sköt är funtad . . . han skjuter en kvinna med en bebis i famnen med flera skott. Oavsett anledning till att han befinner sig där så inbillar jag mig att dom flesta skulle backa ur när hon har en bebis i armarna. Fullblodspsykopat eller är han utsatt för ett sånt hot att han inte vågar annat än fullfölja ?

Om MGM är 19 kanske man kan utgå från att GM är i samma ålder ungefär . . . schysst liv att ha den filmen som spelas upp i huvudet om och om igen. Om han inte är totalt känslolös och inte tas av daga av någon annan kommer han nog för eller senare att ta sitt eget liv.
Med lite droger i kroppen och en känsla av överlägsenhet så går det mesta. Vi har bara sett början på våldsspiralen.
Citera
2019-08-28, 07:43
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nej.

Det är inte mycket möjligt att de tänkt råna eller kidnappa honom eller frun/barnet.

Det är snarare helt uteslutet.
Läs gärna mitt tidigare inlägg i tråden där jag redogör för de kretsar den nu anhållne mannens umgås i. De är inte kända för välplanerade hedersrelaterade mord. Deras register visar på att de tidigare ägnat sig och att råna och hota folk för korvören. Logiken Ok att exempelvis kontakta ett BO man rånat på mobiltelefon och skor (?) på sociala medier efter rånet... detta är inga snillen, snarare Jönssonligan. Har väldigt svårt att tänka mig att någon anlitat dem för att mörda någon med tanke på deras register. Vid skjutningen utanför Väla var det med nöd och näppe de slapp undan då de spritt teknisk bevisning runt omkring sig. Så rykte om att vara tillräckligt slipade för att anlitas som hitmen har de knappast.
Citera
2019-08-28, 07:47
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Du måste skoja? 10k är ingenting, även för dem skulle jag anta. Om de säljer droger måste de tjäna bra mycket mer på det.

Det är inte bara pengar som spelar roll. Utan allt som kommer därefter, respekt m.m.
Mord är ett steg upp i deras "karriärstege".
Citera
2019-08-28, 07:48
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmoz14
En sån här avrättning har kostat betydligt mer än 10”. Räcker inte ens i närheten att bara lägga till en nolla. Frågan är om det ens stannar vid 1 miljon för att få nån att utföra ett sånt dåd. Det är givet på förhand att man kommer bli en jagad man för resten av livet, då tänker jag inte på svensk polis utan på män med resurser. Dom kan troligen inte lita på nån då det nog ligger en rekordsumma på deras liv nu. Kanske tom på deras anhöriga.
Oavsett hur härdad man är så är det dessutom en oerhört tung börda att bära. Killarna kommer se det framför sej resten av sina liv då det var en bebis inblandad. Alla har egna mödrar och kanske tom barn. Så tror inte man åtagit sej uppgiften utan att få så bra betalt så man kan hålla sej gömd.

Vad jag minns av tex ”dödspatrullen” så var prislappen på En halv miljon för ett uppdrag. Var väl nån vars huvud landade på en miljon har jag för mej. Då är det några år sen.

Du har väldigt dålig insyn. 1 miljon
Citera
2019-08-28, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Varför jobbade hon inte som läkare i Polen? Fanns det inga bidrag där? Var det kanske svårt att bedriva kriminell verksamhet där? I Sverige
går det ju att dölja allt om man inte är svensk. Det är sånt här även reko utlänningar drar hit.

Korkade frågor.
Ungefär som varför drar Svenskar iväg till nån byhåla för att skaffa körkort. Är de billigare? Får dom bidrag? Är det lättare? Kan du köpa det? Lättare att dölja att du inte kan köra? Är det för svårt för dig i storstan?

Varför ska du automatiskt tycka hon var kriminell?
Citera
2019-08-28, 08:08
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Hur ska man få klarhet i detta?
Hon är född i Iran liksom pappan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto