2019-08-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Problemet var att hon inte visste att det mesta var någon annans pengar.

Det kan däremot stämma ja!
Citera
2019-08-27, 14:39
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derAltmeister
Är det inte ofattbart korkat att använda en bil som är kopplad till en person som är inblandad i mordet?

Jag tror de kommer få släppa han från Hyllinge för detta mord. Jag kan inte tänka mig att han skulle vara inblandad och vara en sån jubelidiot att han använder sin egen bil som första flyktbil. Visst, vissa av dessa gängkriminella är inte de skarpaste knivarna i lådan men just sådant brukar de ha koll på. De gjorde ju ett bra jobb med att bränna bilen så de visste att inte lämna bevis efter sig och då vet de ju sannolikt att det är korkat att lämna en hel biljävel som bevis efter sig.

Bilen var avställd dessutom. Han kan ha sålt den för cash och sen har inte nya ägaren registrerat ägarbyte. Han kan ha lånat ut den. Han kan ha blivit avtvingad den.

Vad gäller vapnet de hittade hos/på honom så är det samma där. Han kan ju för fan inte vara så dum att han knallar omkring med ett färskt mordvapen eller gömmer det i sitt eget hem.

Jag tror "misstänkt mordvapen" helt enkelt grundar sig i att de har en person med koppling till bilen som har en koppling till mordet och då blir givetvis vilket som helst vapen som hittas på/hos honom ett misstänkt mordvapen. En provskjutning sen visar det sig vara ett helt annat vapen.

Eller är han en riktig, fullblodig, jubelidiot - det är också tänkbart.
Citera
2019-08-27, 14:39
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
De var ju rätt många involverade i det rånet. Vi vet ju varken vilken roll han hade och hur mycket pengar han kom undan med. Men 40-80 känns alldeles för mycket.

Enligt folk (obekräftat) ska NA sitta på en stor del av pengarna. Då är inte 40-50 miljoner omöjligt. 80 är dock lite för mycket, får redigera inlägget.
Citera
2019-08-27, 14:41
Medlem
CrilleKexs avatar
Finns det något namn på BO, eller en länk till någon av hennes sociala medier?
Citera
2019-08-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Frågan är varför, han har förmodligen gömt det bra för henne, då hela hennes familj jobbar och tjänar bra med pengar. Får ingen indikation att hon är en status jägare och vill ha kriminella pojkvänner.
Då alla hennes 3 bröder inklusive hennes far är företagare.

Här har ni hennes bror:

Finns massa bilder på hennes brors Facebook hemsida:

https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1121472261

https://m.facebook.com/story.php?sto...00002463489338
Citera
2019-08-27, 14:43
Medlem
Tillssons avatar
Bra artikel på svenska om Brøndbyrånet. Mycket namn och faktauppgifter.

Citat:
Rånet mot Dansk Værdihåndterings lokaler på Kornmarksvej i Brøndby är ett av de största i dansk kriminalhistoria. Ett annat är rånet mot Loomis i Glostrup. Rånet i Brøndby gav ca 60 miljoner danska kronor.

https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/
Citera
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag tror de kommer få släppa han från Hyllinge för detta mord. Jag kan inte tänka mig att han skulle vara inblandad och vara en sån jubelidiot att han använder sin egen bil som första flyktbil.
--text---
Bilen var avställd dessutom. Han kan ha sålt den för cash och sen har inte nya ägaren registrerat ägarbyte. Han kan ha lånat ut den. Han kan ha blivit avtvingad den.

--text--

Eller är han en riktig, fullblodig, jubelidiot - det är också tänkbart.

Vad är oddsen att man:
*säljer sin avställda bil
*för att dagarna efter skjuta någon till döds
*och att bilen hittas utbränd några få kilometer från brottsplatsen timmen efter.
Citera
Medlem
harperlees avatar
Är det inte lika troligt att det är hennes psykopatiska make som beställt mordet på henne som att mordet var någon slags varning/hämnd mot honom?

Han verkar ju vara en riktigt vidrig människa menar jag så han kanske hade tröttnat på sin lilla fruga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tyder inte det där "jämna" beloppet på att han tagit emot bidrag?

Om din årsinkomst är jämnt delbar med 12 får du samma belopp var månad. Pensionär
i förtid eller så.

Årsinkomster lägre än hyran är dock klart misstänkta för den som bor ensam. Nog är
bostadstilläggen höga men inte hur höga som helst.
Citera
2019-08-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derAltmeister
Är det inte ofattbart korkat att använda en bil som är kopplad till en person som är inblandad i mordet?

Japp, lika korkat som att förvara mordvapnet hemma.

Fast med tanke på de inblandades namn så tillhör de ju knappast begåvningsreserven.
Citera
2019-08-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Enligt folk (obekräftat) ska NA sitta på en stor del av pengarna. Då är inte 40-50 miljoner omöjligt. 80 är dock lite för mycket, får redigera inlägget.
Bytet är delat på 14 st. Men tanke på att bytet va ca 70 mil svenska så verkar de grovt orimligt
Citera
2019-08-27, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Vad är oddsen att man:
*säljer sin avställda bil
*för att dagarna efter skjuta någon till döds
*och att bilen hittas utbränd några få kilometer från brottsplatsen timmen efter.

I de flesta mord har ju bilarna stulits eller köpts på blocket dagarna innan morden. Så det är väl inte omöjligt. Sen att det råkar vara en kriminell som står på bilen minskar ju risken för att han ska vara helt oskyldig. Han har väl bara "lånat" bilen till en kompis och släpps imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in