Citat:
Ursprungligen postat av
derAltmeister
Är det inte ofattbart korkat att använda en bil som är kopplad till en person som är inblandad i mordet?
Jag tror de kommer få släppa han från Hyllinge för detta mord. Jag kan inte tänka mig att han skulle vara inblandad och vara en sån jubelidiot att han använder sin egen bil som första flyktbil. Visst, vissa av dessa gängkriminella är inte de skarpaste knivarna i lådan men just sådant brukar de ha koll på. De gjorde ju ett bra jobb med att bränna bilen så de visste att inte lämna bevis efter sig och då vet de ju sannolikt att det är korkat att lämna en hel biljävel som bevis efter sig.
Bilen var avställd dessutom. Han kan ha sålt den för cash och sen har inte nya ägaren registrerat ägarbyte. Han kan ha lånat ut den. Han kan ha blivit avtvingad den.
Vad gäller vapnet de hittade hos/på honom så är det samma där. Han kan ju för fan inte vara så dum att han knallar omkring med ett färskt mordvapen eller gömmer det i sitt eget hem.
Jag tror "misstänkt mordvapen" helt enkelt grundar sig i att de har en person med koppling till bilen som har en koppling till mordet och då blir givetvis vilket som helst vapen som hittas på/hos honom ett misstänkt mordvapen. En provskjutning sen visar det sig vara ett helt annat vapen.
Eller är han en riktig, fullblodig, jubelidiot - det är också tänkbart.