Citat:
Ursprungligen postat av
fiftyforfifty
Max 10.000k. Enligt källa med insyn kan man få en skytt för 5.000. Då är det dock osäkert om offret överlever eller ej. Om ens bli träffad.
Handlar om yngre personer som ser upp till de äldre kriminella, lätta att hjärntvätta. De är dock så pass pålästa att de vet att risken att åka dit är låg, åker man dit och är under 20 (vilket många av dem är) gäller ungdomsrabatt. Alltså, ett fåtal år i bekvämt fängelse där de knyter nya kontakter och när de kommer ut igen har mer respekt än när de åkte in.
Få som vill inse detta men det är verkligheten. Något skrämmande.
En sån här avrättning har kostat betydligt mer än 10”. Räcker inte ens i närheten att bara lägga till en nolla. Frågan är om det ens stannar vid 1 miljon för att få nån att utföra ett sånt dåd. Det är givet på förhand att man kommer bli en jagad man för resten av livet, då tänker jag inte på svensk polis utan på män med resurser. Dom kan troligen inte lita på nån då det nog ligger en rekordsumma på deras liv nu. Kanske tom på deras anhöriga.
Oavsett hur härdad man är så är det dessutom en oerhört tung börda att bära. Killarna kommer se det framför sej resten av sina liv då det var en bebis inblandad. Alla har egna mödrar och kanske tom barn. Så tror inte man åtagit sej uppgiften utan att få så bra betalt så man kan hålla sej gömd.
Vad jag minns av tex ”dödspatrullen” så var prislappen på En halv miljon för ett uppdrag. Var väl nån vars huvud landade på en miljon har jag för mej. Då är det några år sen.