2019-08-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VFX
GM verkar vara kortväxt. Typ Morgan Johanssons längd, dvs 152 cm

Precis; knappt över bilen, gissar därför på ung kille 14-17 år. Skolorna har väl börjat? Bara att börja kolla vilka som skolkade!
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Men hon vittnade väll inte emot? Hon gjorde väll bara utlåtande om en viss persons skador med tanke på hon var läkare då..

Jag tänker, om hon vittnade i en rättegång där hon gav utlåtande om en annan mans skador, varför vill man avrätta henne för det? Hon skvallrade liksom inte om något?

Såg nu också ett inlägg där det står att det inte finns info om att hon har vittnat i en rättegång

Och en annan grej, om de avrättade henne pga. hennes man, varför tog de inte han också då?
Det känns som att det är något mer under ytan, det måste vara något mer.

När man tänker efter så har du en poäng där.
Fast någon fick väl fängelsestraff? Kanske var det en hämnd för hennes medverkan i rättegången? Eller så kan det vara helt andra motiv. Hennes man kanske har obetalda skulder, så det kan vara ett sätt att straffa honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjursholmsLatrinen
Dessa broschor backar varandra och skulle aldrig gola på varandra. Dom är blodsbröder till döden..........Skulle inte tro det den här gången. persona non grata. Den som backar denna grabben kommer inte se särskilt mycket respekt.

Ja precis vad jag har tänkt och sagt också! Egna tankar eller har du hört något om det från folk i de kretsarna?
Citera
2019-08-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
"Vittnat som läkare i mord", njae... Denna AT-läkare var en av en herrans massa människor som hade hörts under förundersökningen i det ziganismfallet. Det gällde en fråga om antingen den då skjutnes skador, eller om det sedvanliga klankaoset på akutmottagningen (mediauppgifterna går isär om vilket, och jag har inte läst FUP).

Inget centralt för den utredningen, än mindre för fällandet av gärningszigenaren.

Exakt.

Inte ens polisen själv ser det som ett troligt motiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
"Inte troligt" att mordet har med den tidigare mordrättegången att göra, enligt polisen.

Motivet kanske handlar om att BO hade 'tillgång" till känslig information i o m relationen till den kriminelle mannen (barnets far).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolden
Nej, det är fel.

https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/

N A längre ner på listan med GM.

Är han N A arab? Iranier är inte kända för att vara så förtjusta i araber.
Citera
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Men håll käften någon gång! En kvinna är mördad med sin bebis i famnen, att du rättfärdigar det visar på vilket psyko du är inget annat.

Jag rättfärdigar inte det !

Det är helt fucked up att göra något sådant.

Men om jag var kvinnan så skulle jag tänka några extra steg innan jag ingick i förhållande med någon som är kriminell, man kan aldrig vara en ex kriminell.

Idag finns det så många kvinnor som ingår i sådana förhållande. Hon var dessutom iranier, är inte iranier typ stränga?
Citera
2019-08-26, 22:30
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zolden
Nej, det är fel.

https://blog.zaramis.se/2017/05/21/brondbyranet-2008/

N A längre ner på listan med GM.

OK. Så
Citat:
N*ief Ad*wi, 26, från Malmö. Planerade och deltog i rånet. Kopplad via en mobiltelefon till rånet och andra rånare. Fick 8 års fängelse. Hade kopplingar till M-falangen i Malmö.
*=a
?
Citera
2019-08-26, 22:33
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Anledningen till att personen började filma var att denne hade hört 4 skott. Så redan där faller din teori.

Okay, jag förstår...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Offret var läkare. Ovanligt att vara läkare och skaffa barn med kriminell (eller fd. kriminell).
Beror väl på vad det rör sig om. Att vara med före detta grovt kriminella är nog ovanligt, men det är det säkert bland alla akademiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
"Inte troligt" att mordet har med den tidigare mordrättegången att göra, enligt polisen.

Motivet kanske handlar om att BO hade 'tillgång" till känslig information i o m relationen till den kriminelle mannen (barnets far).
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Borde inte en dam av Karolins kaliber rata dylika typer? Hon verkar ju vara en tjej med huvudet på skaft och med sitt yrke kunna välja karlar, varför då hänge sig åt kaozkillar?

Precis min tanke. Hur kan en sådan intelligent och vacker tjej skaffa barn med en kriminell man som dömts till 8 års fängelse för ett stort rån 2008? Hon är dubbelutbildad som både mäklare och läkare med erfarenhet inom båda yrkena. Stackars tjejens föräldrar om de lever, hur ont måste det inte kännas för dem att mista sitt livs glädje och stolthet. I folkbokföringen 1990 (när hon var två år) så var hon dock ensam med sitt efternamn i fastigheten i Munkfors. Troligtvis var föräldrarna skilda och mamman hade kvar sitt flicknamn.

Man undrar också vem kan vara så hjärtlös att avrätta en ung skötsam mamma med hennes barn i famnen? Och dessutom i hennes mans åsyn? Någon förfördelad kumpan som velat straffa mannen? Ett verkställt utpressningshot angående det gamla rånbytet? Ett svartsjukedrama; antingen hennes före detta pojkvän eller mannens före detta flickvän som anstiftat mordet?

För samhället hade det i alla fall varit mycket bättre om GM dött istället för BO. Ett konstaterande som visar hur svårt det är att försvara mantrat om människors lika värde. Det gäller bara vid födseln; efter det bestämmer våra gärningar vårt samhällsvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in