2026-08-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
21 fall nu. Förbannade jävla mongon.

Mässlingfallen ökar efter festivalen – totalt 21 drabbade

https://www.dn.se/sverige/masslingfallen-okar-efter-festivalen-totalt-21-drabbade/

Här var det tyst. Ett tydligt tecken på att antivaxxare får allt svårare att argumentera för sin sak.

Nu är vi uppe i minst 24 smittade, varav minst en, sannolikt flera, i Järna. Orten är ökänd för att vara den antoprosofiska rörelsens centrum i skandivanien. Det finns m.a.o. många vaccinmotstånare i området, vilket är oroande.

Så, ni som förnekar mässlingvirusets existens och är emot vaccination, varsogoda att kommentera.
Citera
2026-08-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Här var det tyst. Ett tydligt tecken på att antivaxxare får allt svårare att argumentera för sin sak.

Nu är vi uppe i minst 24 smittade, varav minst en, sannolikt flera, i Järna. Orten är ökänd för att vara den antoprosofiska rörelsens centrum i skandivanien. Det finns m.a.o. många vaccinmotstånare i området, vilket är oroande.

Så, ni som förnekar mässlingvirusets existens och är emot vaccination, varsogoda att kommentera.

Hela denna episod är ju ett exempel på exakt vad RCB-anhängarna efterfrågar: empiriskt bevis på att smitta finns och att vaccin fungerar. Eller tror de att det är ren slump eller någon form av masshysteri att bara just ovaccinerade barn som vistats på samma plats får röda prickar och andra tydliga symtom?
Citera
2026-08-21, 12:05
Medlem
Citat:
Hela denna episod är ju ett exempel på exakt vad RCB-anhängarna efterfrågar: empiriskt bevis på att smitta finns och att vaccin fungerar. Eller tror de att det är ren slump eller någon form av masshysteri att bara just ovaccinerade barn som vistats på samma plats får röda prickar och andra tydliga symtom?

Att ingen här som vanligt hugger på det vi skriver tror jag beror på att det blivit allt svårare att vifta bort fakta. De har säkerligen läst inläggen men funderar på om/hur de ska kommentera utan att tappa ansiktet.
Citera
2026-08-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Att ingen här som vanligt hugger på det vi skriver tror jag beror på att det blivit allt svårare att vifta bort fakta. De har säkerligen läst inläggen men funderar på om/hur de ska kommentera utan att tappa ansiktet.

Jo men vänta lite! Jag trodde att Stefan Lanka utfört ett experiment som bevisar att mässling inte finns, och att det blivit godkänt i en tysk domstol?! Kan de inte berätta om dessa sensationella rön, det måste väl vara tillräckligt för att övertyga alla skeptiker!
Citera
2026-08-21, 12:34
Medlem
Citat:
Jo men vänta lite! Jag trodde att Stefan Lanka utfört ett experiment som bevisar att mässling inte finns, och att det blivit godkänt i en tysk domstol?! Kan de inte berätta om dessa sensationella rön, det måste väl vara tillräckligt för att övertyga alla skeptiker!

Du har rätt! Vi och resten av världen har inte förstått hur det egentligen ligger till 😅
Citera
2026-08-21, 18:01
Medlem
Det vore ju på sin plats att ' just for my baby" eller " Flutch" förklarar varför så många har smittats av mässling!
Var det kanske hemskt smutsigt på festivalen?
Blev de skrämda av något, som Stefan Lanka så skulle ha sagt.
Ni som vet! Förklara varför?
Citera
2026-08-21, 22:16
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dvitanim
Det vore ju på sin plats att ' just for my baby" eller " Flutch" förklarar varför så många har smittats av mässling!
Var det kanske hemskt smutsigt på festivalen?
Blev de skrämda av något, som Stefan Lanka så skulle ha sagt.
Ni som vet! Förklara varför?
Domm ha alla eti fö mycke sockej.

-som en kritiker frågade dem apropå smitta i en skidlift
Citera
2026-08-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Domm ha alla eti fö mycke sockej.

-som en kritiker frågade dem apropå smitta i en skidlift

Nu väntar vi med avsmak på Cui Bonos reaktioner på det fruktansvärda dådet i Fagersta. Eftersom alla dramatiska händelser är påhittade (enligt deras konspirationshjärnor), så förväntar jag mig att de precis som i tidigare fall kommer att sitta och hånskratta, flina och höhö-a över vad som enligt dem är skådespelare och imaginära personer. Fy fan.
Citera
2026-08-22, 18:08
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Nu väntar vi med avsmak på Cui Bonos
Avsmak är ordet.
Minst av allt ser jag fram emot dem särdeles motbjudande förloraren Simon Schack och hans vedervärdiga accent när an taler åmm föjr ozz At de int vatt nån hänndellse alls, fö de enda sömm hännt e de stänge av nåra klasserumm å skicker in nåre skådespelere å sen lure åss allehope.
Citera
2026-08-22, 19:48
Medlem
Men så tyst det blev! Nu får ni träda fram och bekänna att ni blivit lurad av Stefan Lanka! Virus verkar ju finnas och i synnerhet Mässling viruset. Det verkar ju smitta som bara den.
Ni som företräder RCB, Just for my baby och Flutch .
Herregud så ni blivit lurade!😂
Citera
2026-08-23, 00:35
Avstängd
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Nu vill jag att du biter ihop och försöker tänka lite vetenskapligt
Kom igen!
Citera
2026-08-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Kom igen!

Patrixx ägnar sig just nu åt att blåljuga om Covid-vaccinet på Reddit. Han hävdar utan att blinka att närstående dog av vaccinet - INNAN DET EXISTERADE. Som om inte redan trovärdigheten var noll…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in