Citat:
Ursprungligen postat av
Andelslott
Patrixx säger ovan att det är vätgasballonger. Har du problem med det får du ta det med honom.
Själv vet jag (liksom alla som inte lider av kombinationen förföljelsemani och storhetsvansinne) väldigt väl hur raketer funkar och har inget mer intresse av att diskutera det.
Tja man blir ju lite nyfiken hur det kommer sig eftersom jag som sagt inte ser att det är förenligt med känd fysisk att en gasexpansion skapar arbete i ett gränslöst vakuum.
Men som vi kunnat konstatera vad gäller de frågor som professorn har offrat sin dyrbara tid (runt 600 inlägg) för att delge sin åsikt om här, så är det inte sakförhållanden/fakta som är det viktiga utan vilka och hur många det är som anser något.
Stefan Lanka, Perth gruppen, läkarna Sam och Mark Bailey tillsammans med hundratals andra genom åren är enligt professorn dårar, extremister och konspirationsteoretiker.
Och därmed ska vi inte fästa något avseende vid vad de säger som exempelvis att de avhandlingar som säger sig isolera virus inte syftar på den vedertagna betydelsen av isolera (avskilja från allt annat) utan på utfallet av ett experiment som kan konstateras vara ovetenskapligt då det inte utförs några kontroller.
Vi ska heller inte fästa något avseende vid som också påtalas av dessa virrpannor att Kochs postulat modifieras inom virologin
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC1830405/
Vidare så ska vi inte heller fästa något avseende vid att det som sagt, är lika oförenligt med känd fysik att raketer skapar framdrift i rymden, som det är oförenligt med geometri att Jorden är platt.
Och detsamma gäller förövrigt iden att Jorden kretsar kring Solen.
Och det är verkligen inte så att jag nödvändigtvis måste ha rätt, jag blir bara glad om det visar sig att jag har fel om något för då lär jag mig något nytt.
Men giltiga belägg för mig är inte "Du/dom är dumma" "Du är mentalt störd", "Så här anser man att det är och det har man tyckt länge " osv
Och vad gäller heliocentrism kan man ju konstatera att man ansett att Solen kretsar kring Jorden betydligt längre. Det är endast de senaste 200 hundra åren som det råder en annan uppfattning. Och visst hade man förr helt fel vad gäller huruvida det är Jorden eller hela universum som roterar på 24 timmar. Och det går också att konstatera (stjärparallaxer) att vi rör oss i förhållande till stjärnorna. Men det är viktigt att hålla isär frågor. Dvs Jordens rotation och rörelse runt Solen är två olika frågor. Och den förra kan bekräftas experimentellt (Foccault, Sangac, coriolis effekten). Den senare kan däremot motbevisas. Negativ parallax, Michelson Morley experimentet m.m.
Historien upprepar sig som sagt och det vi råkat ut för de senaste hundra åren är likt det som hände under medeltiden då kyrkan lärde ut och befäste diverse orimliga dogmer. Men då som nu så spricker bubblan till slut när kontrollen över information brister. På medeltiden kunde de flesta inte ens läsa, så då var det lätt. Under 1900-talet har man istället via massmedia och ut-bildning lärt människor hur de ska tänka och dolt de fakta som motsäger detta. Men det som ställt detta på huvudet är internet. Nu kan människor själva (även om de flesta struntar i det eller bara använder det för att försöka befästa det de redan tror) läsa vad exempelvis Bechamp ansåg eller vilka argument det finns som faktiskt motbevisar heliocentrism.
https://archive.org/details/bechamporpasteur00hume_0/page/3/mode/1up
https://www.tychos.space/
Men jag vill understryka att ni får tycka och tro precis vad ni vill. Men som jag sagt tidigare så tycker jag det är viktigt att dessa 'hädiska" fakta kommer fram. Jag är dock ganska medveten om vid det här laget att det inte kommer att leda till några större förändringar på kort tid, men det känns ändå viktigt för träden som planteras nu kommer mina och andras barn kunna sitta i skuggan under.
Och jag måste också säga att jag suckar och skakar medlidsant på huvudet åt hur Andelslott och övriga går an här. För med allt trams och ad hominem förolämpar ni bara er själva. Och visst kan man undvika sanningen och det är numera ett aktivt val. Men man kan dock inte undvika konsekvenserna av att göra det.