Citat:
Ursprungligen postat av
belf
Det händer att folk som gör bort sig erbjuds stanna kvar i tjänst i utbyte mot förnedrande turne där man biktar sig inför kollegor. Dom flesta tackar nej och så är både fack och arbetsgivare nöjda.
Men jag tror det här blir turne, morgonsoffor i tv och bok. Svenska modellen har länge varit att se upp till och belöna dom som missköter sig. Jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda i det här fallet. Om bara chefen har modet att göra den skamresan.
Din teori om framtida turné och offerkofta låter faktiskt som ett rimligt scenario.
Kolla den här gamla artikeln i Gefle Dagblad från 2007 med henne och hennes ex-man:
https://www.gd.se/artikel/klagade-da...-psykologhjalp
Citat:
GD har vid flera tillfällen skrivit om poliser som klagat anonymt på sina arbetsförhållanden. Det kommer också med jämna intervaller klagomål till Arbetsmiljöverket från anonyma poliser. För första gången ställer nu två poliser upp med namn och bild och levererar svidande kritik mot ledningen i polishuset i Gävle.
- Det är otroligt lågt i tak och ledningen har lyckats tysta sina anställda länge nog. Men oss tystar de inte
Så nummer ett; är det bekräftat att det är kvinnan som nämns i tråden som är polischefen? Någon som har domen?
Vidare undrar jag vad som är orsak och vad som är verkan. Kan kvinnan ha flippat pga dåliga arbetsförhållanden och allmänt taskig attityd från chefer och kollegor - vilket lett till depression, ångest och missbruk - eller upplevde hon polisledningen i Gävle som rutten just för att hon redan från början var uppenbart olämplig för yrket, vilket ledde till att hon blev sämre behandlad? Hur blev hon då chef?
Man lär ofrånkomligt skapa sig många fiender när man går ut offentligt i en sån artikel, oavsett sanningshalt.
Finns det utrymme för att fult spel kan vara inblandat emot henne?
Valium-tanten Malou lär ju åtminstone lätt försöka få polischefen som gäst, där hon oemotsagt får göra utläggningar om att hon blivit utsatt för kvinnohat och där de gemensamt kommer sticka norra Europas tjockaste offerkofta på sämsta sändningstid.