2019-12-20, 10:13
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...ate-atal-vacks

Så, vem är polisen som får ångest av att träffa andra poliser?

Polis rädd för andra poliser. Världens sämsta ursäkt eller sanning? Bland det sjukaste jag hört på länge.
Citera
2019-12-20, 15:21
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflationsNation
Lika bra att ta körkortet och förstöra så mycket som möjligt för dessa individer som inte följer normer och lagar i samhället, se gärna till att de förlorar jobbet också på grund av att de inte har körkort längre eller att de gjort något som är socialt stigmatiserat.

Så får de sitta där utfrysta och socialt isolerade, helt ensamma utan ansvar och struktur på vardagarna. Det kommer nog få dem att sluta tänka på att "punda"!

/s

Eller tvärtom, knarka ännu mer.
Citera
2019-12-20, 21:52
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Snälla lilla gubben, man behöver inte läsa många av dina inlägg innan det framkommer att du är en haschtomte. Stå för den du är eller är det skämmigt just nu?
Jag är över 40 och jag har rökt hasch i tonåren. Du tycks ju ha drabbats av något slags trauma när det kommer till droger då 50% av alla dina lågbegåvade inlägg på Flashback handlar om att hacka på folk som brukar dom.

Citat:
En haschtomte som röker på är absolut inte tillåten att köra bil då han har droger i kroppen, du vet säkert bättre än mig om hur länge de stannar kvar i kroppen.
Alkohol går oftast ut inom 12 timmar lilla du, så jämför inte hasch med alkohol.
Det är ett klassiskt Svenskt argument ur fabelboken som vi fick läsa i skolan på 90-talet. Du kastar verkligen sten i glashus med din okunskap. Inavel i Gävle och få universitet är bara förnamnet här.
Citera
2019-12-21, 13:14
Medlem
Citat:
Snälla lilla gubben, man behöver inte läsa många av dina inlägg innan det framkommer att du är en haschtomte. Stå för den du är eller är det skämmigt just nu?

Ni som använder droger tycker att vi andra är efterblivna, så ja. Jag är mycket hellre efterbliven i dina ögon än en pundare i andras ögon.

En haschtomte som röker på är absolut inte tillåten att köra bil då han har droger i kroppen, du vet säkert bättre än mig om hur länge de stannar kvar i kroppen.
Alkohol går oftast ut inom 12 timmar lilla du, så jämför inte hasch med alkohol.

Enligt RMV tar det omkring 6-12h för THC att lämna blodet efter senaste intag. Det, lilla du, innebär att du inte är påverkad längre efter den tiden. Att du har inaktiva metaboliter i kroppen förändrar inte det faktumet i trafiksammanhang.
Citera
2019-12-21, 15:01
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...pa-dragon-gate

”Nu döms polischefen vid Gävle tingsrätt både för ringa narkotikabrott, för att ha brukat amfetamin, samt fem fall av olaga dataintrång. Polischefen döms till dagsböter om totalt 36 400 kronor. I ett utlåtande från polisens personalansvarsnämnd, som yttrade sig i samband med åtalet mot polischefen, står det att polisen troligtvis får sparken vid en fällande dom. Men nämndens slutgiltiga ställningstagande väntas först nu när domen har landat.”
Citera
2019-12-21, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...pa-dragon-gate

”Nu döms polischefen vid Gävle tingsrätt både för ringa narkotikabrott, för att ha brukat amfetamin, samt fem fall av olaga dataintrång. Polischefen döms till dagsböter om totalt 36 400 kronor. I ett utlåtande från polisens personalansvarsnämnd, som yttrade sig i samband med åtalet mot polischefen, står det att polisen troligtvis får sparken vid en fällande dom. Men nämndens slutgiltiga ställningstagande väntas först nu när domen har landat.”

Vore ju fan ifall sådana här snutar fick stanna kvar. Att kåren är korrupt visste alla om, men skönt att se att det finns vissa gränser, i vissa fall.
Citera
2019-12-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamnemesis
Vore ju fan ifall sådana här snutar fick stanna kvar. Att kåren är korrupt visste alla om, men skönt att se att det finns vissa gränser, i vissa fall.

Varit en del avslöjanden om korrupta och vidriga snutar etc på senaste - Karlstad med Hells Angels, Örebro med våldtäkt/narkotika och så detta, finns säkert mer men såhär på rak arm bara. Riktigt jävla illa.

Den anställde på Saltvik också som planerade rån med intagen. Pistolstölden på Rosenbad.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2019-12-21 kl. 16:11.
Citera
2019-12-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Varit en del avslöjanden om korrupta och vidriga snutar etc på senaste - Karlstad med Hells Angels, Örebro med våldtäkt/narkotika och så detta, finns säkert mer men såhär på rak arm bara. Riktigt jävla illa.

Den anställde på Saltvik också som planerade rån med intagen. Pistolstölden på Rosenbad.
Ja, han våldtäktspolisen sköt ju ihjäl en i Lindesberg, och var med i dödsskjutningen i Örebro
Citera
2019-12-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamnemesis

Vet inte om det blir sparken eller inte. Amfetamin som hon använt känns ju mycket tyngre och värre än hasch.
Citera
2019-12-21, 23:03
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Vet inte om det blir sparken eller inte. Amfetamin som hon använt känns ju mycket tyngre och värre än hasch.
Det händer att folk som gör bort sig erbjuds stanna kvar i tjänst i utbyte mot förnedrande turne där man biktar sig inför kollegor. Dom flesta tackar nej och så är både fack och arbetsgivare nöjda.
Men jag tror det här blir turne, morgonsoffor i tv och bok. Svenska modellen har länge varit att se upp till och belöna dom som missköter sig. Jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda i det här fallet. Om bara chefen har modet att göra den skamresan.
Citera
2019-12-22, 12:03
Medlem
Hecthors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det händer att folk som gör bort sig erbjuds stanna kvar i tjänst i utbyte mot förnedrande turne där man biktar sig inför kollegor. Dom flesta tackar nej och så är både fack och arbetsgivare nöjda.
Men jag tror det här blir turne, morgonsoffor i tv och bok. Svenska modellen har länge varit att se upp till och belöna dom som missköter sig. Jag förstår inte varför det skulle vara annorlunda i det här fallet. Om bara chefen har modet att göra den skamresan.

Din teori om framtida turné och offerkofta låter faktiskt som ett rimligt scenario.

Kolla den här gamla artikeln i Gefle Dagblad från 2007 med henne och hennes ex-man:

https://www.gd.se/artikel/klagade-da...-psykologhjalp

Citat:
GD har vid flera tillfällen skrivit om poliser som klagat anonymt på sina arbetsförhållanden. Det kommer också med jämna intervaller klagomål till Arbetsmiljöverket från anonyma poliser. För första gången ställer nu två poliser upp med namn och bild och levererar svidande kritik mot ledningen i polishuset i Gävle.
- Det är otroligt lågt i tak och ledningen har lyckats tysta sina anställda länge nog. Men oss tystar de inte

Så nummer ett; är det bekräftat att det är kvinnan som nämns i tråden som är polischefen? Någon som har domen?
Vidare undrar jag vad som är orsak och vad som är verkan. Kan kvinnan ha flippat pga dåliga arbetsförhållanden och allmänt taskig attityd från chefer och kollegor - vilket lett till depression, ångest och missbruk - eller upplevde hon polisledningen i Gävle som rutten just för att hon redan från början var uppenbart olämplig för yrket, vilket ledde till att hon blev sämre behandlad? Hur blev hon då chef?

Man lär ofrånkomligt skapa sig många fiender när man går ut offentligt i en sån artikel, oavsett sanningshalt.
Finns det utrymme för att fult spel kan vara inblandat emot henne?

Valium-tanten Malou lär ju åtminstone lätt försöka få polischefen som gäst, där hon oemotsagt får göra utläggningar om att hon blivit utsatt för kvinnohat och där de gemensamt kommer sticka norra Europas tjockaste offerkofta på sämsta sändningstid.
Citera
2019-12-22, 16:11
Medlem
Det påstås att det var polis och ambulanspådrag på GKO(GärningsKvinnoOffret)'s adress igår, det bor iofs massor med andra på adressen också men ändå...

Och med GKO anser jag att hon offrats av sina kollegor, det finns långt mycket värre smuts inom gävlepolisen. Det är mer eller mindre tradition sedan 80-talet med dålig stämning och ruttenhet inom polishusets väggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in