Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Fast är det några som är värdelösa på att känna igen någon som är påverkad så är det snuten. Dom är däremot jättebra på att få den utfrågade att faktiskt bli nervös. Det har hänt mig flera gånger att polisen har stoppat mig och genast börjat med "Ja, jag ser ju att du är påtänd..." när jag vet med mig att jag inte ens skulle pissa positivt på röka. Har snuten bestämt sig så ger dom sig inte förrän dom har dina kroppsvätskor.
Kort sagt så bängen ser inte på dig, bängen trålar. Sen heter det givetvis i rapporten att personen uppträdde påverkat och vad det nu är.
Lustigt, hände mig förrigår promenerade i närheten av Axel Dahlstöms Torg, kom en bil bakifrån som stannade avigt 10 m framför mig. Den som körde öppnade dörren som han ville fråga efter vägen eller nåt men bestämde sig att stänga igen och köra vidare. Är helt säker på att det var en civil snutbil, hade plåtar YAX 757. Förmodligen hade de tomt på stationen eller nåt, jag hade iof lite avdankade kläder på mig just då så kan inte helt klandra dem.