2019-12-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Du är ju efterbliven på riktigt. För det första så är det inte jag som använder haschet. För det andra, om du dricker alkohol utan att använda bilen, ska snuten ta ifrån dig körkortet då med? Nä, just det!
Lika bra att ta körkortet och förstöra så mycket som möjligt för dessa individer som inte följer normer och lagar i samhället, se gärna till att de förlorar jobbet också på grund av att de inte har körkort längre eller att de gjort något som är socialt stigmatiserat.

Så får de sitta där utfrysta och socialt isolerade, helt ensamma utan ansvar och struktur på vardagarna. Det kommer nog få dem att sluta tänka på att "punda"!

/s
Citera
2019-12-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Höjden av lathet, tar inte många minuter att läsa tidigare inlägg.. 7 sidor bara

Visa mig vilken sida namnet står på, jag hittar inget. Eller så är jag blind med dyslexi.
Citera
2019-12-19, 18:32
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Och får sen snetädning och blrja skjuta vilt omkring sig

Det har faktiskt hänt bara med en försvinnande liten del av de beväpnade personer jag knarkat med genom åren, med reservation för att poliser säkert är instabilare än snittet.
Citera
2019-12-19, 19:10
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InflationsNation
Lika bra att ta körkortet och förstöra så mycket som möjligt för dessa individer som inte följer normer och lagar i samhället, se gärna till att de förlorar jobbet också på grund av att de inte har körkort längre eller att de gjort något som är socialt stigmatiserat.

Så får de sitta där utfrysta och socialt isolerade, helt ensamma utan ansvar och struktur på vardagarna. Det kommer nog få dem att sluta tänka på att "punda"!/s
Så i stället för att bidra till samhället så blir de nu i behov av bidrag och vissa av dom benägna till att begå brott.
Strålande idé! Fan du borde bli stadsminister!
Citera
2019-12-19, 19:15
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Visa mig vilken sida namnet står på, jag hittar inget. Eller så är jag blind med dyslexi.

Ja det måste du vara. Det står på sidan .
Citera
2019-12-19, 20:25
Medlem
Han ska bli av med polis certet och körkortet. Pundare är inte lämpliga som snut.
Citera
2019-12-19, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han ska bli av med polis certet och körkortet. Pundare är inte lämpliga som snut.
Om det är en hon då? Som i detta fallet?
Citera
2019-12-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
Om det är en hon då? Som i detta fallet?

Hmm...då föreslår jag samma åtgärder😊
Citera
2019-12-19, 20:38
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminhalal
Läs på lite om terminologin innan du yttrar dig! Man kan inte punda hasch! Eller tycker du att en snattare ska dömas för grovt rån också?

Läs mitt svar en gång till och försök förstå vad det står. Jag har aldrig skrivit att man ska punda hasch. Polisen hade tagit Amfetamin.

En snattare ska inte dömas för grovt rån, absolut inte lilla vän.
Citera
2019-12-19, 20:45
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Du är ju efterbliven på riktigt. För det första så är det inte jag som använder haschet. För det andra, om du dricker alkohol utan att använda bilen, ska snuten ta ifrån dig körkortet då med? Nä, just det!

Snälla lilla gubben, man behöver inte läsa många av dina inlägg innan det framkommer att du är en haschtomte. Stå för den du är eller är det skämmigt just nu?

Ni som använder droger tycker att vi andra är efterblivna, så ja. Jag är mycket hellre efterbliven i dina ögon än en pundare i andras ögon.

En haschtomte som röker på är absolut inte tillåten att köra bil då han har droger i kroppen, du vet säkert bättre än mig om hur länge de stannar kvar i kroppen.
Alkohol går oftast ut inom 12 timmar lilla du, så jämför inte hasch med alkohol.
Citera
2019-12-19, 20:46
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK

Om du tar dig tid att läsa sida efter sida så kommer du fram till målet!
Jag lovar
Citera
2019-12-19, 21:40
Medlem
101.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
En haschtomte som röker på är absolut inte tillåten att köra bil då han har droger i kroppen, du vet säkert bättre än mig om hur länge de stannar kvar i kroppen.
Alkohol går oftast ut inom 12 timmar lilla du, så jämför inte hasch med alkohol.

Jag har ingen agenda utöver att påpeka felet i resonemanget:

* Alkholtester görs genom att mäta den relativa mängen etanol i antingen utandningluft eller blod.
* "Påverkanstester" av cannabis görs genom att detektera förekomsten av produktens efterkommande metaboliter.

Jämförelsevis vore det som att testa efter Etylglukuronid (EtG) eller Etylsulfat (EtS) för att avgöra om föraren är "full i stunden" (dessa går väldans lätt att mäta uppmot 80h efter, i svenska termer "moderat", intag).

Testet blir i given kontext orimligt och därigenom kontraproduktivt; Inga mål möts, kostnader påförs rättväsendet, produktivitetsminskningen drabbar samhället.

Det finns bättre maskiner som gör det möjligt att testa faktisk påverkan, dessa används dock inte av polisen i Sverige (annat än i begränsade tester).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in