2019-08-15, 16:48
Medlem
WaffenJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Fast ursprungligen fick de namnet 'Revolver' som förkortning av 'Revolving pistol' eftersom det före det även fanns revolvergevär.

Just det, cellplast. Du förstod vad jag menade.
Citera
2019-08-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 213374U
Fördelen med en revolver är att du kan ladda den. Vänta 30 år. Plocka upp den och skjuta. Magasin till pistoler har den lilla nackdelen att fjädern förr eller senare blir baj i synnerhet om det är fulladdat.

NEJ !! En myt utan håll, magasiner kan ligga laddat utan att fjädern blir dålig på något sätt

Fjädern i ett magasin blir enbart svagare av att laddas o tömmas, laddas o tömmas osv
Senast redigerad av Easypeasypie 2019-08-15 kl. 17:02.
Citera
2019-08-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisus
Till att börja med så finns det problem med att handladda glock ammo. Det summeras med benämningen Glock Smile. Men det är inte det vi pratar om.

Jag har en glock 17 gen 3. Jag använder mest cbc hylsor och magtech tändhattar. kulorna har mer varierande märke.
Eftersom du har samma problem i 2 glock. Så misstänker jag att det kanske kan tillkomma innan du stoppar det i magasinet. Hur ser det ut i din laddpress och hur ser det ut o lådan där de ramlar ner?
Nu tror jag frågan börjar krypa ut från ämnet.
Jag är lite nyfiken på frågeställningen men jag tror du finner bättre experter här:

http://forum.robsoft.nu/index.php?si...598240e3642cbe

Nix de är rena och fina när de åker ner i magasinet (vilket också är rent).
Som jag skrev tidigare så är jag så petig att jag sprayar rent dem med bräkleen...

Men som sagt vi börjar gå lite off topic.
Citera
2019-08-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easypeasypie
NEJ !! En myt utan håll, magasiner kan ligga laddat utan att fjädern blir dålig på något sätt

Fjädern i ett magasin blir enbart svagare av att laddas o tömmas, laddas o tömmas osv

Instämmer. Jag tror det är en av de vanligaste myterna i ämnet vapen.Och den är såååå javla tröttsam.
För tydlighetens skull så gäller det inte bara fjädern i magasinet utan alla fjädrar.
Citera
2019-08-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaffenJanne
Den pålitligaste pistolen är en revolver.

För min del så jävlas mina pistoler och revolvrar lika ofta. När jag är ute på tävlingar så ser det ut att vara lika dant för mina konkurrenter.
Vad baserar du din åsikt på?
Citera
2019-08-15, 21:55
Medlem
Citat:
Instämmer. Jag tror det är en av de vanligaste myterna i ämnet vapen.Och den är såååå javla tröttsam.
För tydlighetens skull så gäller det inte bara fjädern i magasinet utan alla fjädrar.

Av någon anledning har bilägare inte gått på den myten - inte så vanligt att folk lyfter upp sin bil på pallbockar varje natt för att inte trötta ut fjädrarna.
Citera
2019-08-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Av någon anledning har bilägare inte gått på den myten - inte så vanligt att folk lyfter upp sin bil på pallbockar varje natt för att inte trötta ut fjädrarna.

Nu skrev jag: " i ämnet vapen"
Citera
2019-08-15, 22:28
Medlem
Citat:

Ja den med fjädrar och att en .50bmg drar av huvudet på dig om den går 1m förbi huvudet på dig
Citera
2019-08-15, 23:20
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaigeOwens
Det ska erkännas att jag aldrig har skjutit med något som liknar en modern automatpistol det kan vara en anledning att jag har upplevt helt andra siffror ibland med eldavbrott på i princip vartenda magasin
Du har aldrig skjutit en modern automatpistol, men du har upplevt eldavbrott på i princip varje magasin, ehh va? När har du upplevt eldavbrott, i Counter-Strike?

Jag äger en Colt Python, den är i alla avseenden a fine piece of machinery, men inte fan är det den jag skulle sträcka mig efter om ryssen kommit och jag skulle ut på partisan-uppdrag, då hade jag tagit en av mina automatpistoler.
Citera
2019-08-16, 00:11
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Du har aldrig skjutit en modern automatpistol, men du har upplevt eldavbrott på i princip varje magasin, ehh va? När har du upplevt eldavbrott, i Counter-Strike?

Jag äger en Colt Python, den är i alla avseenden a fine piece of machinery, men inte fan är det den jag skulle sträcka mig efter om ryssen kommit och jag skulle ut på partisan-uppdrag, då hade jag tagit en av mina automatpistoler.
tror du inte på att jag har upplevt eldavbrott vad är det som är konstigt med det? Alla har inte möjlighet att skjuta med glock eller liknande moderna vapen det går inte ens köpa ammunition hur som helst
Citera
2019-08-16, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaigeOwens
tror du inte på att jag har upplevt eldavbrott vad är det som är konstigt med det? Alla har inte möjlighet att skjuta med glock eller liknande moderna vapen det går inte ens köpa ammunition hur som helst

Alla har möjlighet att skjuta med glock, finns företag där man kan betala för att skjuta med olika pistoler, samt öppet hus i olika föreningar där man kan testa olika vapen
Citera
2019-08-16, 00:33
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easypeasypie
Alla har möjlighet att skjuta med glock, finns företag där man kan betala för att skjuta med olika pistoler, samt öppet hus i olika föreningar där man kan testa olika vapen
sant det men det krävs ett visst intresse för det, menade mest att det är inte inte alla som har en glock hemma eller i bekantskapskretsen. Får väl återkomma då när jag testat tusentals skott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in