2019-08-10, 19:29
Medlem
Vilken är den mest pålitligaste både när det gäller mekaniskt men även att träffa mål?
Citera
2019-08-10, 19:31
Medlem
Du lär nog behöva sikta oavsett vilken pistol du använder.
Citera
2019-08-10, 19:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Skulle nog dra till med en som varit med länge och fortsatt används. Colt M1911. Även om Glock 17 är en favvo också.
Citera
2019-08-10, 19:42
Medlem
En revolver är alltid mer träffsäker och tillförlitlig om man tar hänsyn till priset.
Citera
2019-08-10, 20:18
Medlem
Revolver---skjuter alltid - minimalt med mekanismer som kan fela-

Men så är ju inte en revolver en pistol.....
Citera
2019-08-10, 20:38
Medlem
Browning P6 -om jag tvingas välja pistol
Citera
2019-08-10, 21:41
Medlem
Jackdawcrests avatar
Glock har jag hört är oerhört välkonstruerade, det är i princip omöjligt att få dem att rosta, och de fungerar efter ha åkt rätt ned i asfalt från hundra meters höjd.
Citera
2019-08-10, 21:45
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
En revolver är alltid mer träffsäker och tillförlitlig om man tar hänsyn till priset.

En revolver är beroende av ohyggligt många fler rörliga delar med hög inpassning jämfört med en pistol. Därför är en revolver inte alls lika pålitlig som en pistol om den misshandlas lite grann.
Min röst går till Glock.
Citera
2019-08-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
En revolver är beroende av ohyggligt många fler rörliga delar med hög inpassning jämfört med en pistol. Därför är en revolver inte alls lika pålitlig som en pistol om den misshandlas lite grann.
Min röst går till Glock.

Nja du har fel faktiskt.
Många fler delar i en pistol oftare eldavbrott också.
Bättre precision i en revolver med.
Citera
2019-08-10, 21:56
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nja du har fel faktiskt.
Många fler delar i en pistol oftare eldavbrott också.
Bättre precision i en revolver med.
Då får vi helt enkelt tycka olika. Jag hävdar med bestämdhet att en revolver har fler smådelar som är beroende av god passning för att säkerställa funktion. Därför blir en revolver ofta negativt påverkad av yttre våld
Citera
2019-08-10, 21:57
Medlem
zxcvb45s avatar
Glock är väl jävligt bra vapen? däremot tror jag en revolver alltid är pålitligast som någon ovan sa.
Citera
2019-08-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Då får vi helt enkelt tycka olika. Jag hävdar med bestämdhet att en revolver har fler smådelar som är beroende av god passning för att säkerställa funktion. Därför blir en revolver ofta negativt påverkad av yttre våld

Plocka isär en revolver och en pistol någon gång så kommer du att inse att jag har rätt.

Särskilt om man räknar de rörliga delarna.

Dessutom är det vanligt med matningsfel och utkastade i pistoler, minsta smuts på fel ställe eller fel slags ammo gör att det blir stopp, en revolver är betydligt mycket mer pålitlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in