2019-08-19, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
JL hade ringt minuterna innan till nån som inte svarade och direkt därefter PP. Så samtalet du talar om är inte samma samtal. Den du hänvisar till svarade uppenbarligen.

Det som Annabella skriver stämmer, det var inte (endast) minuter innan. Det var dagen innan, på torsdag, som (minst) en annan klasskompis blev uppringt med samma fråga om att följa med JL. PP var alltså inte förstå person på "listan" , och troligen inte sista heller.
Citera
2019-08-19, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Fakta
Det som Annabella skriver stämmer, det var inte (endast) minuter innan. Det var dagen innan, på torsdag, som (minst) en annan klasskompis blev uppringt med samma fråga om att följa med JL. PP var alltså inte förstå person på "listan" , och troligen inte sista heller.
Så han har försökt få med någon i flera dagar? Lite som Peter Madsen. Han höll på en hel sommar tills han lyckades få med Kim Wall. Undrar om han kanske t o m fick inspirationen därifrån.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-19 kl. 07:59.
Citera
2019-08-19, 12:23
Medlem
Citat:
Sett att du försöker komma i kontakt. Du kan varken skicka eller ta emot meddelanden via PM. Du kan däremot skriva till en moderator, och kanske be dom vidarebefordra meddelande till mig.

Ang Peter Plax, så är det väldigt väldigt tyst nu, vilket är väldigt synd. Inte för att hans föräldrar hänger här, men nånstans tycker jag att allt inte borde tystna efter ett sånt här dåd. Polis och media borde uppdatera då och då om vad som händer i ärendet kan jag tycka.
Citera
2019-08-19, 13:10
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Och där kommer lögnerna. När man inte klarar att argumentera tar man till annat. INGET alls har kommit fram om ev diagnos. Varför kör du med rena lögner? Han har ju själv sagt att han ville känna hur det var att döda en människa, efter inspiration från mordklipp. Han har själv erkänt att han ringt en annan vän, men då hen inte svarade så blev det Peter. Var får du allt ifrån?
Om det är något du har som talar emot min insikt så kan du väl förmedla det 🤔
Citera
2019-08-19, 13:11
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IplayTheGrandTuba
ADHD? Fuck no, knappast!
Är du amatörpsykolog 😂
Citera
2019-08-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Om det är något du har som talar emot min insikt så kan du väl förmedla det 🤔
Detta du skrev:

Nu är det bekräftat att GM har aspberger och då är det förmodligen något som gått snett på platsen dit verktygen var medtagna i helt annat syfte än att mörda BO.
Det är INTE bekräftat om någon diagnos. Och nej, ingen har överhuvudtaget nämnt något annat än att han köpt och tagit med verktygen i mordsyfte.

Och det handlar inte om "din insikt" - det handlar om fabuleringar.
Citera
2019-08-19, 13:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Om JL hade ringt till fler än en och ingen nappade så kanske han inte var så "populär" trots allt och PP ville vara snäll och svarade Ja.
Citera
2019-08-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om JL hade ringt till fler än en och ingen nappade så kanske han inte var så "populär" trots allt och PP ville vara snäll och svarade Ja.
Nja. En hade tydligen tackat nej - dagen innan eller så. Jag har själv inte lyckats hitta någon verifiering av just det samtalet dock. Men folk säger det här i tråden.
Den andre svarade överhuvudtaget inte vid påringningen. Tror inte man kan värdera något utefter det. Sen har man ofta andra saker för sig, framförallt på sommarlovet.
Citera
2019-08-19, 13:33
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Detta du skrev:

Nu är det bekräftat att GM har aspberger och då är det förmodligen något som gått snett på platsen dit verktygen var medtagna i helt annat syfte än att mörda BO.
Det är INTE bekräftat om någon diagnos. Och nej, ingen har överhuvudtaget nämnt något annat än att han köpt och tagit med verktygen i mordsyfte.

Och det handlar inte om "din insikt" - det handlar om fabuleringar.
Asberger är bekräftat 👍
Citera
2019-08-19, 13:38
Medlem
Citat:
Asberger är bekräftat 👍
Fram med källa då.
Citera
2019-08-19, 13:40
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Fram med källa då.
Läs tråden 🇸🇪
Citera
2019-08-19, 13:41
Medlem
Citat:
Läs tråden 🇸🇪
Tråden är ingen källa till sanning. Så har du något att komma så får du allt visa den källan själv. Till dess anser jag det är enbart uppmärksamhetsbehov från din sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in