Nej !!! Sluta att vara nedvärderande mot människor, detsamma gjorde prästerskapet mot Darwin, och du följer den traditionen!!!
Citat:
Så när 97% av befolkningen var emot Darwins tankar, så var det per automatik rätt?
Du kan inte som vetenskapsman förlita dig på vad majoriteten säger, bevis ska kunna stå för sig själv, utan stöd från en majoritet.
Citat:
Det har jag aldrig sagt heller, jag kommer att tillrättavisa dig varenda gång du falskt anklagar mig.
Vetenskap är inte sekterism, men evolutionister tillhör en sekt som backar upp varandra oavsett. På liknande sätt som när prästerskapet backade upp varandra när det gällde Darwin. Ni lär er inte av historien.
Citat:
Då har du alltså koll på hur länge det tar för en art att bildas till en annan? Hur lång tid krävs det? Hur många generationer krävs det för en "artövergång"?
Citat:
Intressant att du tar upp detta med bestrålningen av bananflugorna man genomfört. JV brukar ta upp detta exempel som stöd för att slumpen i mutationer aldrig visats få fram förbättringar. Man hävdar att mutationer enbart ger neutrala eller sämre förändringar. Men vi har ju resistenta bakterier. De har förvärvat sin resistans via mutationer (vissa har t.o.m. DNA-analyserats om det), och mutationen verkar ge dom en viss fördel gentemot omuterade. Påståendet att mutationer inte kan leda till förbättringar är alltså rent nonsens. Redan nu har vi dessutom minst fyra fördelaktiga evolutionära mutationer som sker i en människa, dessa utgör ett råmaterial som med tiden tas upp av det naturliga urvalet, selektionen och sprider sig inom populationen. Apo-AIM, PCSK9, ökad bendensitet samt malaria resistens (annan variant av hemoglobine, HbC). Denna information utelämnar man naturligtvis i boken "Liv — ett resultat av evolution eller skapelse?", som jag varit inne på tidigare. Du kan själv kolla upp detta.
Pratar du om att en art förvandlats till en annan art, eller att det skett förvandlingar inom arten?