2019-08-12, 14:09
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Rysslands problem beror på att de är underutvecklade. Stenhård feodalstat, leninism, Putin. Ryssen vet inte bättre, nationen har ingen kunskap av värde.

Över huvudtaget är Östeuropa underutvecklat.
Råder det leninism i dagens Ryssland? Feodalstat? Ingen kunskap av värde?
Du, låt bli att använda ord vars betydelse du inte förstår.

Citat:
Jag har inte klagat på Putin, Ryssland är en böld i arslet oavsett honom. Jag önskar att imperiet föll samman.
Så Ryssland är ett imperium? Dina språkliga färdigheter är generande. Investera i SAOL.
Citera
2019-08-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Råder det leninism i dagens Ryssland? Feodalstat? Ingen kunskap av värde?
Du, låt bli att använda ord vars betydelse du inte förstår.

Så Ryssland är ett imperium? Dina språkliga färdigheter är generande. Investera i SAOL.

Du inser kanske att det var en snabb historisk beskrivning?

Eller den associationsbanan slog dig aldrig?

Vilken kunskap av värde finns i Ryssland? Vad ha Sverige att lära där??

Alla intryck av Ryssland blir ju negativa. Aggressiv militär, förödande miljöproblem, allmänt tråkigt beteende i största allmänhet typ fuskar i idrott. Ryssar måste vara världens sämsta människor.

haha. Jeltzin var i Sverige och skulle sälja rysk gas... bra på fyllan var han... han sa att svenskarna hade tröttnat på den smutsiga kolen... haha... den epoken glömde jag ju.
Citera
2019-08-12, 15:27
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Du inser kanske att det var en snabb historisk beskrivning?

Eller den associationsbanan slog dig aldrig?
Jaha, plötsligt är det en historisk beskrivning. Då ska du kanske lära dig att skilja på Sovjet och Ryssland. Använder du Tredje Riket och Tyskland växelvis?
Feodalismen har funnits i hela Europa. Inget specifikt för Ryssland. Du verkar inte ha kunskaper för att diskutera de mest basala ämnena.

Citat:
Alla intryck av Ryssland blir ju negativa. Aggressiv militär, förödande miljöproblem, allmänt tråkigt beteende i största allmänhet typ fuskar i idrott. Ryssar måste vara världens sämsta människor.
Intryck av Ryssland får man när man besöker landet. De som tycker till mest brukar vara såna som har hört något av kompisens kompis, eller helt sonika bestämt sig för att tycka på ett visst sätt för att det ska gå ihop med deras agenda.

- Rysslands militär är inte i närheten av amerikansk aggressivitet. Ändå klagar du på Ryssland.
- Vilka miljöproblem? Tycker bestämt att största miljöproblem finns i Kina och Asien.
- Fuskar i idrott. Det gör givetvis varken amerikaner, tyskar, eller italienare eller finnar.
- Varför måste ryssar vara sämsta människor? Du har inte gett ett enda hållbart argument förutom att spy hat mot Ryssland och ryssar. Patetiskt.
Citera
2019-08-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ryssen vet inte bättre, nationen har ingen kunskap av värde.
Citat:
The International Collegiate Programming Contest, known as the ICPC, is an annual multi-tiered competitive programming competition among the universities of the world. Headquartered at Baylor University, directed by ICPC Executive Director and Baylor Professor Dr. William B. Poucher, the ICPC operates autonomous regional contests covering six continents culminating in a global World Finals every year. In 2018, ICPC participation included 52,709 students from 3,233 universities in 110 countries.
https://en.wikipedia.org/wiki/Intern...ontest#Winners

Vinnare 2019: Ett lag från Moskva.
Vinnare 2018: Ett lag från Moskva.
Vinnare 2017: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2016:Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2015: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2014: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2013: Ett lag från Sankt Petersburg.
..
Vinnare 2009: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2008: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2007: Ett lag från Saratov.
..
Vinnare 2004: Ett lag från Sankt Petersburg.
..
Vinnare 2001: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2000: Ett lag från Sankt Petersburg.

Citat:
Russian School Students Score a Resounding Victory at the 2019 International Olympiad in Informatics

A team of Russian school students helmed by coaches from the country’s leading universities has won four gold medals becoming best in the team event at the (IOI). In IOI’s individual event, Russia’s Ildar Gainullin posted the world’s second-best result.
http://news.ifmo.ru/en/university_li...nts/news/8705/
Citera
2019-08-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jaha, plötsligt är det en historisk beskrivning. Då ska du kanske lära dig att skilja på Sovjet och Ryssland. Använder du Tredje Riket och Tyskland växelvis?
Feodalismen har funnits i hela Europa. Inget specifikt för Ryssland. Du verkar inte ha kunskaper för att diskutera de mest basala ämnena.

Intryck av Ryssland får man när man besöker landet. De som tycker till mest brukar vara såna som har hört något av kompisens kompis, eller helt sonika bestämt sig för att tycka på ett visst sätt för att det ska gå ihop med deras agenda.

- Rysslands militär är inte i närheten av amerikansk aggressivitet. Ändå klagar du på Ryssland.
- Vilka miljöproblem? Tycker bestämt att största miljöproblem finns i Kina och Asien.
- Fuskar i idrott. Det gör givetvis varken amerikaner, tyskar, eller italienare eller finnar.
- Varför måste ryssar vara sämsta människor? Du har inte gett ett enda hållbart argument förutom att spy hat mot Ryssland och ryssar. Patetiskt.

Det hette ryska revolutionen... det ryska imperiet övergick till Sovjet. Och visst föll det itu, och mycket av dagens problem i Ryssland hittar man även i andra fd sovjetrepubliker. Men det är lite synd om dem som offer för rysk imperialism serru.

Whataboutism. Så oväntat.

Andra är också dåliga och dumma ibland, buhu... det som är så märkvärdigt är ju hur konsekvent Ryssland är i sin klantighet. Sin oförmåga att bygga fredliga relationer med sina grannar. osv osv osv
Citera
2019-08-12, 15:57
Medlem
Citat:
Övergödning av östersjön
Polen och Sverige står för de största källorna till övergödningen:

Citat:
Totalt nio länder gränsar mot Östersjön, Öresund och Kattegatt. Under år 2010 stod Sverige för 12 procent av den årliga kvävetillförseln dit (vilket är den näst högsta siffran för de nio länderna), och 10 procent av fosforn. Att kväveutsläppen var och är så pass stora beror mycket på vår långa kust där många vattendrag mynnar. En stor andel jordar som lätt läcker kväve finns också i områden med mycket nederbörd. Polen släppte ut mest, 30 procent av kvävet och 38 procent av fosforn.
http://www.jordbruksverket.se/amneso...b80001608.html
Citera
2019-08-12, 16:02
Medlem
Citat:
Alla intryck av Ryssland blir ju negativa.
Jag var precis och handlade i två ryska affärer. Alla intryck blev positiva. Jag hittade vad jag behövde, priser och kvalitet var bra, personalen kunnig och effektiv, och till skillnad från i motsvarande svenska affärer så slapp man stå i en lång kö vid kassan och blev istället betjänad omedelbart. Berätta gärna om dina senaste intryck av Ryssland - när var du här sist?
Citera
2019-08-12, 16:11
Medlem
Citat:
Sin oförmåga att bygga fredliga relationer med sina grannar.
Verkligen? Ryssland har fredliga relationer med massor av grannländer via bland annat:

Eurasiska ekonomiska unionen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Eurasi...omiska_unionen

BRICS
https://en.wikipedia.org/wiki/BRICS

Shanghai-organisationen
https://en.wikipedia.org/wiki/Shangh...n_Organisation

SCO är världens geogafiskt största regionala samarbete och omfattar halva jordens befolkning:

Citat:
It is the largest regional organisation in the world in terms of geographical coverage and population, covering three-fifths of the Eurasian continent and nearly half of the human population.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shangh...n_Organisation
Citera
2019-08-12, 16:43
Medlem
Draken55s avatar
Utan tvekan är Ryssland det land i världen som har sämst relation med sina grannar.

De goda relationerna har de med grannländer som också är skurkstater, typ Kazapstan Uzapstan osv.

Lika barn leka bäst?
Citera
2019-08-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag var precis och handlade i två ryska affärer. Alla intryck blev positiva. Jag hittade vad jag behövde, priser och kvalitet var bra, personalen kunnig och effektiv, och till skillnad från i motsvarande svenska affärer så slapp man stå i en lång kö vid kassan och blev istället betjänad omedelbart. Berätta gärna om dina senaste intryck av Ryssland - när var du här sist?

Jag tror inte du läste vad jag skrev.

Jag har varit i Ryssland och lärt känna några ryssar i mitt liv. Ryssar funkar bra, bara de slipper sitt jävla land.

I USA får man kassarna packade i livsmedelsaffären, vad är din poäng? Att butikerna drivs med förlust, att lönerna är låga eller priserna höga.

Herrskap och tjänstefolk, från den ena ytterligheten tillbaka till den andra. Strålande. Bra.

Vid mitt senaste besök till Ryssland, Kaliningradenklaven 2003, besökte jag kommunalkontoret och borgmästaren på ett ställe. Jag reste med en del afrikaner, ett blandat sällskap. Tjänstemännen gjorde aprörelser mot afrikanerna bakom min rygg. Afrikanerna som bodde i västeuropa och var vana vid civiliserat beteende sa: "hit vill vi aldrig mer, detta folk är inte moget". De berättade att de blivit rasistiskt behandlade från början till slut på besöket som varade en vecka.

Nu var det inte därför det blev sista resan, jag började jobba mot Kina istället.

Första resan som var 93-94.. haha.. På en restaurang med obefintlig betjäning Sovjet-style beställde jag en draja innan maten. De slog upp den i ett glas på 3 dl fick jag en stark blandning i Churchils anda... jag får väl ge er det, ni snålar inte med kröken, haha

Men visst, allt är så mycket bättre nu, jag vet. Det är helt förändrat.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2019-08-12 kl. 17:17.
Citera
2019-08-12, 20:32
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Andra är också dåliga och dumma ibland, buhu... det som är så märkvärdigt är ju hur konsekvent Ryssland är i sin klantighet. Sin oförmåga att bygga fredliga relationer med sina grannar. osv osv osv

Jämförelser är alltid relevanta när någon påstår en massa dumheter som inte stämmer med verkligheten. Ryssland är en stormakt och agerar därefter. Ja, andra stormakter är inte direkt blyga de heller. Rollen som världens humanitära stormakt var visst redan upptagen.
Citera
2019-08-12, 21:12
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
https://en.wikipedia.org/wiki/Intern...ontest#Winners

Vinnare 2019: Ett lag från Moskva.
Vinnare 2018: Ett lag från Moskva.
Vinnare 2017: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2016:Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2015: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2014: Ett lag från Sankt Petersburg.
..
Vinnare 2009: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2008: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2007: Ett lag från Saratov.
..
Vinnare 2004: Ett lag från Sankt Petersburg.
..
Vinnare 2001: Ett lag från Sankt Petersburg.
Vinnare 2000: Ett lag från Sankt Petersburg.

http://news.ifmo.ru/en/university_li...nts/news/8705/
Vilka ställde upp då? Ryssland och Uzbekistan?
Kul för ryssarna att de är världsbäst på sånt som behövs när man ska hacka sig in i andras databaser m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in