2021-08-12, 20:23
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Intressant också att Ryssland har 5 ggr högre BNP än den mest välmående republiken Ukraina i det forna Sovjetunionen. Tråkigt för Ukrainas folk trots inblandning av globalister som Bidens m.fl.

https://www.opendemocracy.net/en/odr...tests-ukraine/
Citera
2021-08-12, 22:29
Medlem
Citat:
Intressant också att Ryssland har 5 ggr högre BNP än den mest välmående republiken Ukraina i det forna Sovjetunionen. Tråkigt för Ukrainas folk trots inblandning av globalister som Bidens m.fl.
Du glömmer att även baltstaterna tvingades in i unionen och de åtnjuter högre levnadsstandard än Ryssland. Ukrainas problem beror väl för övrigt knappast på gLoBaLiStErNa.
Citera
2021-08-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
https://www.opendemocracy.net/en/odr...tests-ukraine/
Har du bestämt dig för att inte låtsas om mig nu? Hur var det nu med inkomstklyftorna i Ryssland?
Citera
2021-08-13, 03:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Du glömmer att även baltstaterna tvingades in i unionen och de åtnjuter högre levnadsstandard än Ryssland. Ukrainas problem beror väl för övrigt knappast på gLoBaLiStErNa.
Jag har inte glömt och baltstaterna har inte högre BNP än Ryssland.
Citera
2021-08-13, 12:18
Medlem
Citat:
Jag har inte glömt och baltstaterna har inte högre BNP än Ryssland.
Per capita, det relevanta måttet i sammanhanget, ligger samtliga över Ryssland.
Citera
2021-08-13, 16:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Per capita, det relevanta måttet i sammanhanget, ligger samtliga över Ryssland.
Inte vad jag kan se, Estland ligger nära dock. BNP är per capita f.ö. och behöver inte anges.
Citera
2021-08-13, 19:52
Medlem
Citat:
Inte vad jag kan se, Estland ligger nära dock. BNP är per capita f.ö. och behöver inte anges.
Nej BNP är inte inte per automatik per capita om så icke anges.
Vilken källa använder du? Själv har jag hittat att samtliga ligger över Ryssland i snitt, Litauen och Estland med råge.
Citera
2021-08-13, 20:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Nej BNP är inte inte per automatik per capita om så icke anges.
Vilken källa använder du? Själv har jag hittat att samtliga ligger över Ryssland i snitt, Litauen och Estland med råge.
Det finns en massa källor och ingen ger ett entydig svar vilket land som har högre BNP men det spelar ingen roll för min initiala kommentar gällde kornboden Ukraina.

Hur som, BNP är per automatik per capita. Vem är intresserad av en jämförelse av BNP på Kina och Indien mot Luxemburg och Andorra?
Citera
2021-08-13, 22:33
Medlem
Citat:
Det finns en massa källor och ingen ger ett entydig svar vilket land som har högre BNP men det spelar ingen roll för min initiala kommentar gällde kornboden Ukraina.

Hur som, BNP är per automatik per capita. Vem är intresserad av en jämförelse av BNP på Kina och Indien mot Luxemburg och Andorra?
Har du någon källa som anger att Ryssland har högre BNP per capita (vilket det inte är automatiskt oavsett vad du påstår) än något av länderna i Baltikum? Det vore intressant att se.

Du kallade Ukraina för "den mest välmående" av de forna sovjetstaterna, därav frågan om Baltikum som samtliga är med i EU och NATO och samtliga åtnjuter högre levnadsstandard än Ryssland och har högre BNP per capita även när man justerar för köpkraft.
Citera
2021-08-13, 23:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Har du bestämt dig för att inte låtsas om mig nu? Hur var det nu med inkomstklyftorna i Ryssland?
LOL
Citera
2021-08-14, 02:42
Medlem
Citat:
Du kallade Ukraina för "den mest välmående" av de forna sovjetstaterna, därav frågan om Baltikum som samtliga är med i EU och NATO och samtliga åtnjuter högre levnadsstandard än Ryssland och har högre BNP per capita även när man justerar för köpkraft.
Bulgarien är med i EU och NATO och har lägre BNP per capita än Ryssland.
Citera
2021-08-14, 05:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Har du någon källa som anger att Ryssland har högre BNP per capita (vilket det inte är automatiskt oavsett vad du påstår) än något av länderna i Baltikum? Det vore intressant att se.

Vad tjatar om BNP och baltiska staterna, det finns en mängd källor och de som du kan läsa på svenska och engelska källor från EU t.ex. visar att det inte är någon större skillnad mellan länderna.
Mitt ursprungliga inlägg handlade om Ryssland kontra Ukraina som är understödda av Bidens och globalisterna. Har varit i Ryssland och Ukraina sen 80-talet och det är ingen tvekan om vilket av länderna som flerdubbelt utvecklats mest positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in