Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Som det står i slutet av DN-artikeln så råkade den där mätningen sammanfalla med beskedet om mobilisering, och efter den förvirring som uppstod då så har folk nu lugnat ned sig. Jag skulle tro att vi är tillbaka på ungefär samma siffror som innan mobiliseringsbeskedet i nästa mätning. Man ser på andra indikatorer att det blivit så.
Jag tror precis som du att mobiliseringen förvärrade saker. Skönt att vi kan vara överens om att det ryska folket är starkt negativa till mobliseringen (och att alltså själva behöva delta i det illegala anfallskriget).
Citat:
Ursprungligen postat av
Svensk90
Vilka är vi? och hur Kan Ryssland behöva komponenter till avncerade system som väst inte ens klarar av att bygga? RYSSLAND KINA NORDKOREA har missiler som går 10-20 mach snabbare än väst mest avancerade system, det är som att gå till särskolan och begära hjälp med bilen

...inget av det där stämmer givetvis. Inte för att det spelar någon roll då det inte var just raketmotorer jag syftade på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svensk90
Sen ligger över 80% av sälsynta jordmetaller i Kina och av dessa är alla 100% beroenda av för att bygga något mer avancerat än en träpåk, så ni, Kinesiska Taiwan tillverkar också livsviktiga komponenter.
...och återigen har du helt fel i allt utom att Kina dominerar produktionen av sällsynta jordartsmetaller. Uppskattningar jag sett är att 30 % av dessa ämnen finns i Kina (men hur mycket av det man faktiskt är beredda att gräva upp är en annan femma).
Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
Du fultolkar och är historielös. Polackerna är fortfarande arga för för att deras ockupation av Moskva misslyckades och att de blev utkastade därifrån 1612.
Vilket vi alltså firar idag, den 4 november, så jag önskar dig en trevlig fortsättning på Nationella enighetsdagen. Som present får du en fin tavla som visar hur polackerna blev utkörda ur Kreml

Att
du av alla människor anklagar
mig för fultolkning... ja mycket ska man läsa innan ögonen trillar ur. Jag gissar att CIA-agenterna på SVT sprider russofobi för att de är arga över nederlaget vid Poltava också?
En vacker dag borde du ta dig en ordentlig titt i spegeln och försöka svara på varför du är så fast besluten att försvara våldtäktsmän, mördare och skurkar när du rimligen själv måste veta vilka avskum de är. Trevlig helg.