Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Du tycker alltså inte att jag ska diskutera om dig som person, vilket är konstaterat att du är en vidrig sådan som förtjänar all avsky som finns, men samtidigt diskuterar du om hur jag bölar? Hur får du ihop det?
Jag "diskuterar" inte hur du bölar, jag bara konstaterade att du gör det. Diskussioner om debattörers personliga egenskaper är off topic. Jag känner inte dig, så jag tänker inte fälla några omdömen, men jag hoppas du är en underbar människa och önskar dig allt gott i ditt privatliv, hur fel du än har när du debatterar.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Intressant också att det bästa du kunde visa från Ryssland var ett shoppingcenter som ser ut ungefär som Kista Galleria... Tror du på fullaste allvar att någon är imponerad av det? Hohojaja...
Halmgubberier igen. Nej, Henrik, jag har inte dammsugit the Interwebs för att hitta det största, bästa och häftigaste shoppingcentret i Ryssland. Videon visade ett väldigt alldagligt och genomsnittligt köpcentrum i en stad långt bort från både Moskva och St Petersburg. Syftet var inte att "imponera" på någon, utan att ge en motbild till den bild du vill förmedla, om att ryssar "inte har några ägg" och lever i hyddor med stampat jordgolv.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Men nu när vi ändå är inne på det så lever det ungefär 1200 kanadensare i Ryssland. Det är alltså färre antal än det bor kanadensare i mycket mindre länder som Österrike, Belgien, Danmark, Sverige och till och med Kroatien. Om nu Ryssland var ett så extremt bra land att bo i, varför väljer så få att flytta från Västeuropa dit?
Det finns många anledningar. En av dem är att väst är fullt av personer som du, som tror en massa skit om Ryssland och sprider negativa myter om landet. En annan är att det inte är något mål för Ryssland att släppa in så många främlingar som möjligt eller att delta i dina löjliga popularitetstävlingar. Det är fint om det kommer några kanadensare som är genuint intresserade av att leva i Ryssland på ryskt vis, inklusive att anamma landets språk, kultur, religion och traditioner, men varför skulle man vilja att det kom så många kanadensare som möjligt, inklusive sådana som inte är intresserade av att integrera sig?