2022-11-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Iallafall, är så grått, trist och tråkigt i Ryssland.
Är det?

https://www.youtube.com/watch?v=4yfqqnKZVtE
Citera
2022-11-21, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Kan det stämma med ekonomin?

Iallafall, är så grått, trist och tråkigt i Ryssland. Just gällande miljön. Annars hade jag gärna flyttat dit.

Ryska män är mer maskulina i jämförelse med svenska feminiserade halvmän och det är en fördel.

Har mer konservativa åsikter, och skulle därför trivas i Ryssland, däremot är det synd på yttrandefriheten, även de som inte delar mina åsikter bör få yttra dem fritt utan att riskera förföljas, kastas i fängelse alternativt dödas. Med Putin på sämre humör, kan problem uppstå, även om jag inte lär drabbas personligen.

Är ryzzar maskulina?

Jag skulle säga primitiva. Lika maskulina som chimpanser.

Har du sett en välklädd piss-ryzz? Nån italiensk jävla parkas för 40 papp gör dig inte maskulin. Inte heller platåskor från Prada för 25 pjucks. För att du har mindervärdeskomplex för att du är kortare än dina egna döttrar. Det ger enbart ett korkat intryck.

Maskulin är inte samma sak som rå, oborstad, ouppfostrad, nersupen förljugen piss-ryzz.

Att klappa på sin partner eller ungarna är inte ”maskulint” - det är efterblivet.

Att inte ens kunna få fram en snygg, funktionell bil utan tvingas vända sig till tyskar och italienare - med en folkmängd som är tre gånger så stor - måste det vara det ultimata beviset för att vara en kärringnation. Tekniskt helt obegåvade och efterblivna soya-ryzzar. Kan dom ens byta däck själva eller skickar dom bilen till skroten när dom får punktering?
Citera
2022-11-21, 12:57
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ryzk statistik är fortfarande opålitlig. Ingenting har förändrats.

Men till och med en efterbliven sopa som dig måste väl fatta att det mycket väl går att använda piss-ryzk statistik, som en ”nedre” (eller ”övre” gräns) i diskussionen?

När till och med ryzka staten medger att MINST 30 miljoner piss-ryzzar saknar rinnande vatten så spelar det ingen roll längre om den sanna siffran (vilket är mycket troligare) är 60 eller 100 miljoner piss-ryzzar. Redan 10 miljoner, 20 miljoner eller 30 miljoner är tillräckligt jävla värdelöst.

Det vi kan vara HELT säkra på, det är iallafall att det inte är FÄRRE än de angivna antalen fitt-ryzzar som lever i misär, utan el, värme, rinnande vatten och toalett som man spolar i.

Jag har personligen väldigt svårt att se det ”humoristiska” eller ”ironiska” i denna totalt värdelösa statistik. Men du och de andra Putin-runkarna ser det ju som en framgång när era kackerlackssoldater våldtagit ytterligare ett par hundra småflickor och småpojkar, så det handlar väl i grunden om er störda personlighet.

Din lilla efterblivna moldaviska horunge, läs mitt inlägg innan du öppnar ditt tandlösa spermaluktande kakhål. Det är inte så att "MINST 30 miljoner fitt-piss-ryzzar saknar rinnande vatten", det är inte vad den ryska statistiken säger. Den säger att 30 miljoner fitt-piss-ryzzar inte har avlopp som är centraliserat vilket är en helt annan jävla sak. Även dessa 30 miljoner fitt-piss-ryzzar har alltså rinnande vatten, toalett osv. Sluta gör dig dummare än du redan är, fittluffare.
Citera
2022-11-21, 13:24
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Tvättar man sig inte regelbundet, i varmt vatten, så finns det ju risk för att det uppstår en viss kroppsodör.

Tvättar man sig inte alls - ja, du förstår själv.

När man läser bortförklaringarna från piss-ryzzarna i tråden kan man nästan få bilden av att fascist-ryzzarna är jämnt fördelade, utspridda över hela landet. Så är det ju inte. Piss-ryzzarna är lika lite utspridda som svenskarna var på 30- och 40-talet.

Skillnaden är att vi i Sverige kunde förstå och inse att det är bra för alla om vi har en högre lägstanivå för alla, varför vi investerade i VA, rinnande vatten, central uppvärmning, el, telefoni, radio. Sedan 80-talet investeringar i kraftvärmeverk, fjärrvärme osv osv.

I piss-ryzzland? ”Sko dig själv och skit i andra”. Trots alla de fantastiska olje- och gasinkomsterna som det skryts om så lever miljoner piss-ryssar i misär, i byar som har flera tusen invånare. De har inte hört talas om att borra efter vatten, gräva ner trekammarbrunn eller ännu mindre värmepumpar.

Det är värsta jävla skitlandet.

Och det är därför nazist-ryzzarna nu bombar civila ukrainare och deras infrastruktur - de ska minsann få känna hur jävligt det är för de flesta ryzzar!

Låt mig ge ett enkelt exempel som till och med en spermadoftande pedofilhora som du kan förstå. Även i Sverige har man latrinhämtning på många håll och kanter, t.ex. i skärgården. Varför har inte skärgårdsborna kopplat sina toaletter in till lämpligt reningsverk inne i Stockholm? Jo för att det är opraktiskt och alldeles för dyrt att ansluta dem till ett kommunalt avlopp. Därför brukar det finnas en lokal kizz- och bajzzanläggning dit kizzet och bajzzet pumpas från sådana hushållen. Dit kan det t.ex. komma en kizzochbajzzbil och hämta kizzet och bajzzet och köra det till reningsverket. För att det är en billigare och mer praktiskt lösning för kizzet och bajzzet. Det betyder alltså inte att hushållen har utedazz, toaletterna är alltså lokaliserade inomhus och anslutna till ett system där kizzet och bajzzet pumpas bort på samma sätt som du kanske eller kanske inte är van vid. Du skulle antagligen inte ens märka om du kizzade och bajzzade på en toalett i en ryzzk by om den var ansluten till ett kommunalt avlopp eller inte.
Citera
2022-11-21, 13:37
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorNotFound404
Låt mig ge ett enkelt exempel som till och med en spermadoftande pedofilhora som du kan förstå. Även i Sverige har man latrinhämtning på många håll och kanter, t.ex. i skärgården. Varför har inte skärgårdsborna kopplat sina toaletter in till lämpligt reningsverk inne i Stockholm? Jo för att det är opraktiskt och alldeles för dyrt att ansluta dem till ett kommunalt avlopp. Därför brukar det finnas en lokal kizz- och bajzzanläggning dit kizzet och bajzzet pumpas från sådana hushållen. Dit kan det t.ex. komma en kizzochbajzzbil och hämta kizzet och bajzzet och köra det till reningsverket. För att det är en billigare och mer praktiskt lösning för kizzet och bajzzet. Det betyder alltså inte att hushållen har utedazz, toaletterna är alltså lokaliserade inomhus och anslutna till ett system där kizzet och bajzzet pumpas bort på samma sätt som du kanske eller kanske inte är van vid. Du skulle antagligen inte ens märka om du kizzade och bajzzade på en toalett i en ryzzk by om den var ansluten till ett kommunalt avlopp eller inte.

Att du ens bemödar dig att svara "människor" som har så ofantligt dålig koll på läget och vars enda ljusglimt i livet är att försöka förbättra sitt värdelösa liv genom att se ner på andra människor är starkt gjort. Dessvärre tror jag inte du kommer nå hela vägen fram.

Om man har någon som helst koll på läget så vet man att ryssar är som vilka människor som helst, men att det är ett otroligt stort land och att det finns betydligt större bredd av folkgrupper där än förmodligen något annat land på jorden.
För den som är intresserad av hur Ryssland är "i verkligheten" så rekomenderar jag att kolla in Bald and Bankrupt på youtube.
Snubben har besökt i princip hela "forna sovjet" och gjort detta under flera års tid och dokumenterat hur vanligt folk har det och mycket annat intressant.
Senast redigerad av GanjaFarfar 2022-11-21 kl. 13:44.
Citera
2022-11-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
För den som är intresserad av hur Ryssland är "i verkligheten" så rekomenderar jag att kolla in Bald and Bankrupt på youtube.
Snubben har besökt i princip hela "forna sovjet" och gjort detta under flera års tid och dokumenterat hur vanligt folk har det och mycket annat intressant.
Jag håller med om att de videor Ben Rich postar har ett visst underhållningsvärde, men han är en falsk och lismig figur, som gjort sig en förmögenhet på att åka runt i Ryssland (och omgivande länder) och låtsas vara trevlig mot folk, samtidigt som han skrattar åt dem bakom ryggen. Han har också systematiskt undvikit att visa vad som är fint och vackert i Ryssland, och istället fokuserat på att visa "sovjetiska" inslag i gatubilden. Han kan stå med ryggen vänd mot en sevärd katedral och istället rikta kameran mot en busshållplats eller papperskorg och säga "Look, a soviet waste bin!". Det handlar väldigt mycket om att spela på stereotyper och visa just sådant som folk förväntar sig att se. Han ser alltid till att att leta upp alkisar att prata med. Sitter han på ett tåg med 1000 passagerare så är det just de 2 stycken fyllon som finns på tåget som han ser till att umgås med. Noterbart var också att så fort han kom till Ukraina så började han tjoa "Slava ukraini!" hela tiden.

Lyckligtvis är han nu utkastad ur Ryssland, efter att ha begått ett antal lagbrott. Förhoppningsvis för gott

Det finns trevligare vloggar man kan följa istället.

https://www.youtube.com/@RussiaGuy/videos
https://www.youtube.com/@BackyardRussia/videos
https://www.youtube.com/watch?v=h4pEQ5Iqkcw
Citera
2022-11-21, 17:15
Medlem
Citat:
Låt mig ge ett enkelt exempel som till och med en spermadoftande pedofilhora som du kan förstå. Även i Sverige har man latrinhämtning på många håll och kanter, t.ex. i skärgården. Varför har inte skärgårdsborna kopplat sina toaletter in till lämpligt reningsverk inne i Stockholm? Jo för att det är opraktiskt och alldeles för dyrt att ansluta dem till ett kommunalt avlopp.
det är sannerligen underhållande att läsa inlägg där du tappar det fullständigt. Nu gissar jag att du sällan sätter din fot i skärgården - hade du gjort det så hade du vetat att det på allt fler håll är förbjudet att skaffa egen brunn just därför att folk SKA ansluta sig till det kommunala nätet. Sen är det förstås lite kul att du känner ett behov av att förklara att så många ryssar saknar central anslutning därför att det är för dyrt - vi vet. Hela poängen med att belysa avsaknad av anslutning är just att visa på vilket u-land Ryssland till stor del är.
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag håller med om att de videor Ben Rich postar har ett visst underhållningsvärde, men han är en falsk och lismig figur, som gjort sig en förmögenhet på att åka runt i Ryssland (och omgivande länder) och låtsas vara trevlig mot folk, samtidigt som han skrattar åt dem bakom ryggen. Han har också systematiskt undvikit att visa vad som är fint och vackert i Ryssland, och istället fokuserat på att visa "sovjetiska" inslag i gatubilden. Han kan stå med ryggen vänd mot en sevärd katedral och istället rikta kameran mot en busshållplats eller papperskorg och säga "Look, a soviet waste bin!". Det handlar väldigt mycket om att spela på stereotyper och visa just sådant som folk förväntar sig att se. Han ser alltid till att att leta upp alkisar att prata med. Sitter han på ett tåg med 1000 passagerare så är det just de 2 stycken fyllon som finns på tåget som han ser till att umgås med. Noterbart var också att så fort han kom till Ukraina så började han tjoa "Slava ukraini!" hela tiden.
Någon större förmögenhet lär han väl knappast ha hunnit bygga. Men ja, hans nisch är ju uppenbarligen att visa det udda och gärna nedgångna. Jag kan delvis förstå honom - shoppinggallerior och sedvanliga turistmål är i regel rätt trista att kolla på och åtminstone det första säger väldigt lite om landet ifråga.
Att han ständigt verkar umgås med fyllkajor beror väl dels på det oftast är de som söker kontakt med främlingar och dels på att han själv mest verkar vilja sitta och dricka öl och äta det billigaste han kan hitta.
Citat:
Hörde att det är snökaos på gatorna i Stockholm. Kanske läge att kalla in den här brigaden för att röja upp?
https://www.youtube.com/watch?v=8hfZ2xMPza0
En imponerande armada men vad tusan är grejen med folk som inte bara ska köra jämsides om plogbilarna utan dessutom slinker in och lägger sig mellan dem (en bil ser man ju tydligt glider i snön när han klämmer in sig i tåget).
Citera
2022-11-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Någon större förmögenhet lär han väl knappast ha hunnit bygga.
1,6-2,2 miljoner dollar, enligt den här sajten

Citat:
Net Spot Worth's estimate only uses one income stream though. bald and bankrupt's net worth may actually be higher than $1.6 million. Considering these additional sources of income, bald and bankrupt could be worth closer to $2.24 million.

Citat:
Net Worth Spot estimates that bald and bankrupt earns $26.62 thousand a month, totalling $399.25 thousand a year.

Our estimate may be low though. Optimistically, bald and bankrupt may earn up to $718.64 thousand a year.
https://www.networthspot.com/bald-an...upt/net-worth/

Jag har inget problem med att han tjänar pengar - säger bara "grattis", till det. Mina klagomål gäller innehållet i hans videor och hans nedlåtande och hånfulla attityd.
Citera
2022-11-21, 18:12
Medlem
Citat:
1,6-2,2 miljoner dollar, enligt den här sajten

https://www.networthspot.com/bald-an...upt/net-worth/

Jag har inget problem med att han tjänar pengar - säger bara "grattis", till det. Mina klagomål gäller innehållet i hans videor och hans nedlåtande och hånfulla attityd.
Tycker du att attityden mot ryssar skiljer sig mycket från den han visar när han reser i andra regioner? Jag tycker inte heller han verkar speciellt trevlig men jag tror definitivt att hans kärlek till Ryssland är genuin - han gillar att resa runt i Ryssland och att 'äventyra'. Men visst, fattar väl ändå vad du menar.
Citera
2022-11-21, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Tycker du att attityden mot ryssar skiljer sig mycket från den han visar när han reser i andra regioner? Jag tycker inte heller han verkar speciellt trevlig men jag tror definitivt att hans kärlek till Ryssland är genuin - han gillar att resa runt i Ryssland och att 'äventyra'. Men visst, fattar väl ändå vad du menar.
Nej, han har väl samma attityd i andra länder också. Typiskt brittiskt. De är liksom mentalt fortfarande världens herrar, fast imperiet där solen aldrig går ner har rasat ihop för länge sedan.

Jag antar att han själv tycker att han "älskar" Ryssland på sitt sätt, men jag vill inte ha hans "kärlek".
Citera
2022-11-21, 19:35
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Jag anpassar mig bara till den rådande samtalstonen i forumet eftersom det tydligen är kutym att blanda in kiss- och bajs, hora, pedofil osv. i vartenda inlägg.

Till saken - att en toalett på t.ex. Dalarö inte är ansluten till det kommunala nätet och att en toa i Rinkeby är det betyder inte att en husägare på Dalarö är fattigare och mer efterbliven än en lägenhetsinnehavare i Rinkeby. Det betyder bara att förutsättningarna är annorlunda på Dalarö.

Föreställ dig en rysk by som ligger 20 mil från närmaste storstad (ingen omöjlighet i Sibirien). Är det smartast att dra 20 mil rör eller att bygga en lokal lösning i byn och låta en slambil komma en gång i veckan? Svaret är ganska självklart och handlar inte om pengar eller teknikutveckling.

Det kommer dock ingen slambil i Ryssland eftersom toaletten är ett hål i marken. Det är alltså inte ens ett utedass.

För de som bor utanför Moskva är innetoalett en lyx.
Citera
2022-11-21, 19:53
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det kommer dock ingen slambil i Ryssland eftersom toaletten är ett hål i marken. Det är alltså inte ens ett utedass.

För de som bor utanför Moskva är innetoalett en lyx.

Haha ja om några kiss och bajsfixerade användare på Flashback säger det så måste det vara sant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in