2022-05-29, 19:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Flora "original" funkar, men är rätt dyrt det med. det är så långt jag kan tänka mig att snåla med smakupplevelsen, margarin/smör spelar för stor roll för att snåla.

(för att komplicera det så har unilever helt olika typer av margarin som de kallar "flora" , och ingen av dem är egentligen det som förr hette flora, skulle dock hävda att det som de numera kallar original dock är betydligt bättre än det verkliga orginal som under en tid bytte namn till "milda smörgåsmargarin")

En till idiot som inte kan skilja på smör och margarin.
Citera
2022-05-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Den gröna bregotten vill min Willys-krämare nu ha 55 kronor för. Finns det något tillfredsställande budgetalternativ?

Blanda smör och olja själv?
Citera
2022-05-29, 19:17
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
steksmör

Men din förbannade okunniga idiot. Smör är smör är smör är smör. Finns inget som heter "steksmör".
Smör är en mejeriprodukt som är kärnad mjölk. Ingenting annat. Finns inget annat sorts smör.

Smör används till bra jävla mycket annat än bara att steka med.
Citera
2022-05-29, 19:22
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Den gröna bregotten vill min Willys-krämare nu ha 55 kronor för. Finns det något tillfredsställande budgetalternativ?
Kör Norrgott, ingen aning om vad den tarvar i pris. Väljer också bort "lågpris" från andra länder och stöder den lokala bonden så långt det är möjligt.
Citera
2022-05-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Lägg ner. Vad fan surrar du om? När har jag påstått det du skriver?

Berätta nu vad steksmör är för annan produkt än smör, tack!

Ta du och testa det istället. Bre en macka med smör och en med bregott. Gör om samma test fast i stekpannan med en köttbit ifrån nötkreatur/gris/fisk.

Känner du ingen skillnad så kan du fortsätta steka ditt skit i bregott.
Citera
2022-05-29, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Lidls variant
Den är faktiskt väldigt bra. En vit paket, kostar typ femton kronor. Vida överlägsen all svensktillverkad budgetskit.
Citera
2022-05-29, 19:33
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Ta du och testa det istället. Bre en macka med smör och en med bregott. Gör om samma test fast i stekpannan med en köttbit ifrån nötkreatur/gris/fisk.

Känner du ingen skillnad så kan du fortsätta steka ditt skit i bregott.

Bregott är väl i princip bara smör och rapsolja, tycker jag ser dessa ingredienser användas för just stekning på nästan alla matlagningsprogram jag sett.
Citera
2022-05-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Bregott är väl i princip bara smör och rapsolja, tycker jag ser dessa ingredienser användas för just stekning på nästan alla matlagningsprogram jag sett.

Som sagt. Gör ett smak test och testa dig/er fram så kommer ni uppleva skillnaden.
Citera
2022-05-29, 19:51
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Hur går det? Hittat nåt "steksmör" än? Jag har letat som fan på ICA men inte hittat. Nu ger jag upp och går till Coop och kollar.

Oklart vad han snackar om, han länkar ju till en bild av vanligt smör men kallar det för ”steksmör”.

Det finns ju ghee som är klarat smör och tål högre temperatur och används mycket i indisk matlagning, men det verkar ju inte vara det som avses.
Citera
2022-05-29, 19:51
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Den är faktiskt väldigt bra. En vit paket, kostar typ femton kronor. Vida överlägsen all svensktillverkad budgetskit.

Är det Lidls egna märke "Ängens" du syftar på så tillverkas den i Sverige. Senast jag granskade ett paket så var det tillverkat av finfina Grådö Mejeri i Dalarna.
Citera
2022-05-29, 19:52
Medlem
JustZlatans avatar
Margarin är ett budgetalternativ. Jättenyttigt.
Citera
2022-05-29, 19:53
Medlem
Sladdarens avatar
Omöjligt att härma Bregott, testat iaf några som försökt tex ica med ett alternativ smör och raps med samma fetthalt som bregott. Den produkten försvann snabbt fast den var säkert 15 kr billigare men det hjälpte inte och det var nog inte värt dom 15 kronornas besparing

Det är verkar enligt mig nästan omöjligt att härma eller knäcka Bregott som heter Bregott
Man kan helt enkelt inte härma smaken och vara billigare verkar det som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in